Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:38:42 GMT

کلاهبرداری۲ میلیاردی پیش فروش خودرو در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۰۳۵

کلاهبرداری۲ میلیاردی پیش فروش خودرو در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی هاشمیان اظهارکرد: در حالی که هنوز پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان، باز است، در گرگان تعدادی از هم استانی ها با اعتماد نابجا، دوباره راه ِ قربانیان ِ پرونده ی پرهام را رفتند.

وی در تشریح جزئیات کلاهبرداری دو میلیاردی در قالب پیش فروش خودرو، گفت: فرد بازداشت شده ادعا کرده بود به واسطه ارتباطاتی که با شرکت‌های خودروساز دارد می‌تواند انواع خودروها را بدون انتظار و یا ثبت نام در سایت، ۶۰ روزه به متقاضیان تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان افزود: تعدادی از مردم هم فریب وعده‌های این فرد را خوردند و مبالغی بین ۱۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان به امید ماشین دار شدن به این فرد پول پرداخت کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از شاکیان خودروهای مدل پایین خود را به اضافه مبلغی پول به امید دریافت خودرو صفر به این فرد تحویل داده بودند و برخی هم به جای درخواست خودرو، مبالغی در اختیار وی گذاشته بودند تا با پول آن ها، خودرو خرید و فروش کند و سود حاصل را به آن ها بپردازد.

هاشمیان با اشاره به این که فرد بازداشت شده از اواخر سال گذشته کارش را شروع کرده بود گفت: شمار شاکیان این پرونده از ۳۰ نفر در روز پنجشنبه، به ۱۰۰ نفر رسید و پیش بینی می‌کنیم این تعداد بیشتر شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: هر چند با اقدام دستگاه قضایی استان گلستان، از گستردگی این اقدام و تبدیل آن به یک پرونده پرهام جدید جلوگیری شد، اما علیرغم هشدارهای چندباره مسئولان قضایی استان گلستان، مردم همچنان سهل انگاری می‌کنند و با اعتماد نابجا مال خود را در اختیار سودجویان و کلاهبرداران قرار دادند.

وی به مردم توصیه کرد: به راحتی فریب وعده‌های رنگارنگ و جذاب کلاهبرداران را نخورند و دست کم پیش از هر اقدامی تحقیق و از دستگاه‌های متولی استعلام کنند.

هاشمیان از کسانی هم که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است خواست: برای شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان مراجعه کنند.

۲۴ مرداد امسال رئیس کل دادگستری گلستان خبر از دستگیری فردی داد که در قالب پیش فروش خودرو تاکنون دست کم دو میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده است.

کد خبر 4695554

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان هادی هاشمیان روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف یاسوج بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبردار خرید و فروش خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان آبادان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آن‌ها را جلب و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747236

دیگر خبرها

  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد