Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز بررسی ادامه طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون متبوعش، گفت: کمیسیون اقتصادی از 3 سال گذشته و حتی از مجلس قبلی بررسی‌های خود درباره طرح بانکداری و قانون بانک مرکزی را آغاز کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح باید به جمع‌بندی رسیده و نهایی شود، افزود: بحث‌ها و تبادل نظراتی با بانک مرکزی درباره طرح بانکداری صورت گرفته چراکه بانک مرکزی ایرادات اساسی بر این طرح تهیه شده وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند ربوی بودن نظام بانکداری به صفر می‌رسد؟

وی ادامه داد: تفاهمی با حضور رییس مجلس و رییس کل بانک مرکزی درباره طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد و در مجموع دغدغه‌های بانک مرکزی در این خصوص رفع شده است.

حضرتی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی همچنین جلسه‌ای درون گروهی برگزار کرده و به یک تصمیم کلی درباره بررسی طرح بانکداری اسلامی رسیده است، تاکید کرد: از یکشنبه هفته آینده طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ماده به ماده مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور این طرح نهایی می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه همیشه دغدغه فعالان اقتصادی، مراجع عظام تقلید و مردم رفع مسائل پرچالش بانکداری بوده است، تصریح کرد: امیدوارم با این اقدام کمیسیون اقتصادی استقلال بانک مرکزی به حداکثر رسیده و روند ربوی بودن نظام بانکداری به صفر رسانده شود و همه گروه‌ها آسوده خاطر شوند که به یک فرمول صحیحی دست یافته‌ایم و سرمایه‌گذاران بدانند که در ارتباط با سیستم بانکی باید چه اقدامی انجام دهند.

پایان پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا الیاس حضرتی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

ساعات کاری هفته کاهش یافت | افزودن یک روز به تعطیلات رسمی هفته


در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.

امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

کد خبر 844937 برچسب‌ها خبر مهم شورای نگهبان اتاق بازرگانی ایران مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی تهران

دیگر خبرها

  • آثار و پیامد‌های عملیات وعده صادق در تنبیه متجاوزان صهیونیست
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم