Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@04:12:29 GMT

بهترین رودخانه‌های مناسب رفتینگ کدامند؟ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۰۷۱

بهترین رودخانه‌های مناسب رفتینگ کدامند؟ +تصاویر

صراط:

رفتینگ یا قایق‌سواری در موج‌های خروشان، یکی از شاخه‌های جذاب گردشگری است که هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. کلک‌ها یا همان قایق‌های رفتینگ از ساده‌ترین شکل حمل و نقل آبی بوده‌اند و از هزاران سال پیش نیز از آن‌ها برای جابه‌جایی انسان و بار استفاده می‌شده است.

به گزارش روزنامه هفت صبح در رفتینگ، مسافران سوار قایق‌های بادی مخصوص می‌شوند و در مسیر رودخانه حرکت می‌کنند، مناظر و روستا‌ها و جنگل‌ها و کوه‌ها را تماشا می‌کنند و از جوش و خروش امواج لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه این فعالیت هیجان‌انگیز، به یکی از تفریحات جوانان و خانواده‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. در ایران نیز رودخانه‌های بسیاری وجود دارند که مناسب رفتینگ هستند و حتی گردشگران خارجی را نیز به خود جلب می‌کنند. البته این نکته مهم را باید به خاطر داشت که رفتینگ به هیچ وجه فعالیتی فردی و ساده نیست و حتما باید با همراهی تور‌های حرفه‌ای یا راهنمای حرفه‌ای انجام شود، تا با اتفاقات بد، کام کسی تلخ نشود.

اغلب آژانس‌های گردشگری تور‌های مخصوص رفتینگ دارند که علاوه بر همراهی سرپرست و راهنمای حرفه‌ای، تجهیزات مناسب را نیز ارائه می‌دهند تا شما سفری امن، هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی داشته باشید. بهترین زمان برای رفتینگ در رود‌های ایران، از اردیبهشت تا آبان ماه است. در ادامه تعدادی از رودخانه‌های مناسب رفتینگ را معرفی می‌کنیم.

رودخانه زاینده‌رود

این رودخانه از مهم‌ترین رود‌های مرکزی ایران است. از آنجایی که زاینده‌رود در بهار پرآب‌تر است، بهتر است در این فصل به آن سفر کنید تا هیجان بیشتری را تجربه کنید. زاینده‌رود سه مسیر مناسب رفتینگ دارد که کوتاه‌ترین آن، ۳ کیلومتر است و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

امواج رودخانه زاینده‌رود در سطح ۲ و ۳ هستند، بدین معنا که برای گردشگران ماجراجو که دارای سلامت جسمی و روحی هستند و بین ۱۲ تا ۵۰ سال سن دارند، مناسب است. البته بخش پل زمان خان خطرناک است و برای قایقرانی توصیه نمی‌شود.

رودخانه هراز

این رودخانه در استان مازندران و در شمال ایران قرار دارد. مسیر پارک میرزا کوچک خان جنگلی تا آمل ۴ کیلومتر است و رفتینگ در آن حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد. درجه امواج رود هراز تا قبل از گزنک، ۲ و ۳ است و برای اکثر افراد سالم و ماجراجو مناسب است. اما بخش‌هایی از این رودخانه که امواج بیش از ۴ دارند، مناسب قهرمانان رفتینگ و قایقرانان ماجراجو است و به مبتدیان توصیه نمی‌شوند.

رودخانه سفیدرود

طبیعت رودخانه پرخروش سفیدرود بسیار زیباست و مسیر رفتینگ بسیار بکری دارد که از میان کوه‌ها، دشت‌ها، مزارع و روستا‌ها عبور می‌کند. سرو سه هزار ساله هرزویل و سد منجیل از جاذبه‌های این منطقه هستند. این رود که دومین رودخانه بلند ایران است، امواجی با درجه ۲ و ۳ دارد که آن را برای رفتینگ و کایاک‌سواری مناسب می‌کند.

رودخانه سزار

این رودخانه از شاخه‌های رود دز در استان لرستان است و به دلیل دارا بودن امواج درجه ۲ تا ۴، هم برای مبتدی‌ها و هم حرفه‌ای‌ها مناسب است.

رودخانه اروندرود

این رود پهناور که در جنوب غربی ایران یعنی استان خوزستان واقع شده است، مسیر بسیار هیجان‌انگیزی برای رفتینگ دارد. طول این مسیر پرخروش، ۲۰ کیلومتر است.

رودخانه کرج

رودخانه کرج که از کوه‌های جنوبی البرز سرچشمه می‌گیرد، به علت داشتن امواج درجه ۲ تا ۴ بیشتر مناسب رفتینگ حرفه‌ای و کایاک‌سواری است.

رودخانه سیروان

این رود در منطقه هورامان کردستان واقع شده و دارای مسیری طولانی و پر پیچ و خم است که هم برای افراد حرفه‌ای و هم مبتدیان و کایاک‌سواران مناسب است. این رود دارای امواج درجه ۳ تا ۵ است و مبتدیان نیز می‌توانند به سراغ آن بروند.

رودخانه ارمند

ارمند که اصلی‌ترین سرچشمه رود کارون است و در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، دارای مسیری ۲۰ کیلومتری برای رفتینگ است. درجه امواج این رودخانه ۲ تا ۴ است و در نتیجه عموم مردم می‌توانند همراه با راهنما‌های حرفه‌ای برای رفتینگ به این منطقه زیبا بروند که در دل رشته کوه زاگرس واقع شده است. در مسیر رفتینگ شما از کنار روستا‌های بسیاری خواهید گذشت که می‌توانید در آن‌ها توقف و استراحت کنید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رودخانه رفتینگ ایران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع امواج در خلیج سن سباستین به ۲۰ متر می‌رسد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، لذت راه رفتن در سواحل شنی و قدم زدن در منطقه قدیمی شهر سن سباستین از جاذبه‌های معرکه این شهر به شمار می‌رود. این شهر زیبا به شکل هلال ماه بوده و یکی از لوکس‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی اسپانیا است.

علاوه بر این که خط ساحلی گسترده و منحنی آن تا چندین کیلومتر کشیده شده، زیبایی خیره‌کننده این شهر، غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی قطعا اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه جاذبه‌های این شهر اسپانیایی را بیشتر به شما معرفی می‌کنیم.

کد خبر 846361 برچسب‌ها اسپانیا سفر - گردشگری خبر مهم

دیگر خبرها

  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • ارتفاع امواج در خلیج سن سباستین به ۲۰ متر می‌رسد | ویدئو
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • رگبار و رعدوبرق در این استان‌ها/ خنک‌ترین و گرمترین مرکز شهرها کدامند؟
  • بهترین نوع سقف کاذب کدام است؟
  • اجاره سریع تجهیزترین سالن‌های همایش بصورت آنلاین در سلام حرفه‌ای