Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@12:10:45 GMT

۱۳ نفر از حجاج ایرانی در حج ۹۸ جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۱۰۵

۱۳ نفر از حجاج ایرانی در حج ۹۸ جان باختند

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمود رضا فقیهی با اشاره به اینکه زائرین بیمار از فرودگاه جده به ایران منتقل شدند، افزود: این زائرین با نظر کمسیون اعزام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و با هماهنگی ستاد حج و زیارت مکه مکرمه برنامه ریزی انتقال این بیماران روز جمعه ۲۵ مرداد تعیین شد.  

وی افزود: این زائرین به دلایل بیماریهای مختلف و ناتوانی جسمانی با نظر کمسیون اعزام به همراه ۶ پزشک و پرستار از فرودگاه جده با هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فقیهی اظهار کرد: هر چند تعداد مراجعات حجاج به مراکز درمانی بعد از ایام تشریق تاحدودی افزایش یافته است اما مراجعین عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات و ... خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.  

معاون عملیات حج تمتع مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: کادر پزشکی اعزامی به سرزمین وحی تا پایان عملیات حج آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائرین است.  

فقیهی گفت: از آغاز عملیات حج تاکنون، ۱۳ زائر در مدینه منوره و مکه مکرمه جان باختند، که بیشترشان مشکلات بیماریهای قلبی و ریوی داشته اند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به سفر عمره