Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور از ۲۶ مرداد به عنوان روز عزت و افتخار ملت ایران در تقویم یاد کرد و گفت: آزادگان ایرانی اردوگاه‌های عراق را به میدان مبارزه دیگری با دشمن تبدیل کردند. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سردار عابدین خرّم در همایش آزادگان در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز‌ اظهار داشت: حضرت زینب (س) نخستین اسیری بود که اسارت را به آزادگی تبدیل کرد و دشمن زبون را به خاک مذلت نشاند؛ حضرت زینب (س) علی‌رغم اینکه اسیر بود اما سفیر بعثت‌، غدیر و عاشورا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در خاطرات مأموران صلیب سرخ آمده که ما وقتی به آزادگان ایرانی در دوران اسارت سرکشی می‌کردیم شرایط آنها با اردوگاه‌های اسرای جنگ در کشورهای دیگر کاملاً متفاوت بود؛ در اردوگاه‌های اسرای جنگ در کشورهای دیگر، سرخوردگی، افسردگی و خودزنی و خودکشی مشاهده می‌کنیم ولی در اسرای ایرانی نشانی از افسردگی مشاهده نمی‌شود چرا که آزادگان ما اردوگاه‌های عراق را به میدان مبارزه دیگری با دشمن تبدیل کردند.

فرمانده سپاه عاشورا به اخلاق اسلامی آزادگان اشاره کرد و گفت: در سیره سید بزرگوار عباس ابوترابی فر روایت کرده‌اند که می‌گفت‌ من حتی حاضر نیستم شکایت عراقی مسلمان را به اجنبی بکنم.

از ماجرای مفقودالاثری اسرای سمنانی تا خاطره‌ای زیبا که بسیاری از آزادگان آن را تجربه کرده‌اند!ماجرای تنبیه شدید اسرای ایرانی در اردوگاه‌های صدام / یک موزاییک و نیم برای اسکان هر اسیر ایرانیپایان اسارت به روایت یک آزاده/ ماجرای قرآن‌های اهدایی به اسرا با امضای صدام چه بود؟

سردار خرّم افزود: جهاد فی سبیل الله شهادت و جراحت و اسارت دارد اما همه اینها با جلالت و شکوه همراه است و آزادگان ما آیه «فاستقم کما امرت» را در دوران دفاع مقدس عینیت بخشیدند.

وی با مقایسه دوران دفاع مقدس با دوران فعلی اظهارداشت: اگر انسان در شرایط سخت، مقاومت کند حتماً به نصرت و پیروزی دست خواهد یافت. آزادگان ما در دوران دفاع مقدس با «مقاومت فعال» این را تجربه کردند و ما نیز امروز با همین راهبرد دشمنان را به عقب نشینی وادار کرده ایم. مقاومت فعال یعنی اگر دشمن به شما تعرضی کرد شما در مقابل آن عکس‌العمل نشان دهید. در اواخر جنگ، آمریکا هواپیمای ما را در خلیج فارس ساقط کرد اما نتوانستیم عکس‌العمل نشان دهیم، اما امروز تعرض دشمن در تنگه جبل‌الطارق را بی پاسخ نمی‌گذاریم.

سردار خرم اضافه کرد: روزی شاه این مملکت می‌گفت‌ «به جنوب می‌روم دست انگلیسی‌هاست، به شمال می روم دست روس‌هاست» ولی امروز به برکت راهبرد «مقاومت فعال» همین انگلیسی‌ها جرات اقدام علیه ایران ‌را ندارند؛ اینها دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: استقامت و آزادگی را آزادگان در اردوگاه های عراقی سرودند و همان استقامت و آزادگی را 30 سال بعد شهید حججی سرود، این همان فرهنگی است که شما آزادگان خلق کردید. شیخ زکزاکی را ببینید. اگر خداوند اراده کند تا نهضتی را برجسته کند هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع شود. امیدوارم خداوند متعال این سرافرازی را به عنوان تاج کرامت بر سر ملت ایران حفظ کند.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنان پیگیر تحولات پاسخ  مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق و ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران، موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی که در برابر نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و اسرای فلسطینی سکوت کردند، را محکوم می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران تاکیدی است بر اینکه دورانی که دشمن صهیونیستی بدون هرگونه محاسبه و مجازات عربده‌کشی می‌کرد، به سر آمده و همزمان توهم تکیه کردن بر این رژیم نیز دیگر پایان یافته است.

این جنبش افزود: ما بار دیگر امت اسلامی و عربی و جریان‌های مقاومت در منطقه و تمامی آزادگان جهان را به ادامه حمایت از ملت فلسطین در نبرد مبارک طوفان الاقصی برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین فرامی‌خوانیم.

حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماستحماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کندحماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران
  • امیدواری پزشک استقلال به بازگشت سریع یامگا
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • توصیه به گندمکاران برای مبارزه علیه آفت سن گندم
  • وعده صادق به الگوی مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شد
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟