Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:25:49 GMT

کیش، جزیره هوشمند ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۲۰۶

کیش، جزیره هوشمند ایران

معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و رئیس منطقه آزاد کیش برای ایجاد زیست‌بوم نوآوری و تبدیل شدن جزیره کیش به شهر هوشمند و بهره برداری از برج نوآوری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین امضای تفاهم نامه همکاری ایجاد  زیست‌بوم نوآوری و تبدیل کیش به شهر هوشمند، هدف از امضای این تفاهم‌نامه را تبدیل جزیره کیش به زیست‌بوم نوآوری و شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: هدف از این تفاهم نامه، تبدیل کیش به یک جزیره هوشمند و نوآور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ستاری، بهره‌برداری از برج نوآوری کیش را از محورهای این تفاهم‌نامه دانست و گفت: هدف اصلی این است که با تکیه بر تمامی مزیت‌های ذاتی کیش، یک زیست بوم نوآوری را با شتاب و سرعت بالا در این منطقه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کیش از ظرفیت‌های نهفته ارزشمندی برای رونق اقتصاد دانش‌بنیان به کمک فعالان زیست بوم نوآوری بهره‌مند است، اظهار کرد: اقتصاد دریا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری و زیست‌فناوری، تنها بخشی از توانمندی‌های نهفته این منطقه است؛ اطمینان دارم به زودی با شکوفا شدن این ظرفیت‌های نهفته به دست شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، تحول تازه‌ای را در اقتصاد دانش‌بنیان و از مبدأ جزیره کیش شاهد خواهیم بود.

ستاری ادامه داد: زیست‌فناوری و تولید داروهای بیوتک، یکی از توانمندی‌های‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی است؛ نطفه‌های اولیه این تحول به زودی در کیش ظهور و بروز پیدا می‌کند و با فضای آماده صادراتی که در این جزیره مهیا است، تحول تازه‌ای در اقتصاد ایجاد می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، فرصت‌های آزاد سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از ظرفیت‌های کیش دانست و گفت: فرآیندهای پیچیده و دست و پاگیر اداری در کیش کم‌تر وجود دارد. حضور دانشگاه‌های مطرح کشور و فعالیت علمی این دانشگاه‌ها در کیش، یکی دیگر از مزیت‌هایی است که این جزیره را به یک قطب علمی، نوآورانه و فناورانه بدل می‌کند.

یک ساختمان ۱۱ طبقه  به مساحت هشت هزار متر مربع توسط سازمان منطقه آزاد کیش به مدت پنج سال، به برج نوآوری کیش اختصاص یافت تا بستری برای استقرار بخش‌های اثرمند در زیست‌بوم نوآوری شامل شرکت‌های دانش بنیان پیشگام، نهادهای تأمین مالی دانش بنیان و نهادهای زیست بوم فراهم شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی از پروژه‌های شرکت‌های دانش‌بینان منطقه آزاد کیش در قالب ارائه تسهیلات، سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی صندوق مشتر در چارچوب دستورالعمل‌های مصوب صندوق حمایت می‌کند.

پس از آماده شدن کاربری ساختمان، پروژه‌های پیشگام توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای هشت هزار و ۳۰۰ مترمربعی مفید اداری این ساختمان، آغاز می‌شود. این فضا در اختیار نهادهای نقش آفرین در زیست بوم نوآوری از جمله شتاب‌دهنده‌ها قرار می‌گیرد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این ساختمان کار فناورانه و نوآورانه خود را دنبال می‌کنند.

کد خبر 386238

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جزيره كيش شهر هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال 1403 دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس 2024» و «ایران‌هلث 1403» که به ترتیب در روزهای 18 تا 21 اردیبهشت و 29 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403 برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری