Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، بیماری «گردن پیامکی» شامل مجموعه علائمی است که در اثر استفاده از گوشی همراه در وضعیت‌های ناصحیح گردن ایجاد می‌شود   پیشگیری از وقوع این بیماری راهکار ساده‌ای است که برای همه افرادی که از آن استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود.

در حالت عادی، وقتی سر و گردن در زاویه صفر درجه با بدن قرار دارند (وضعیت استاندارد) حدود پنج کیلوگرم فشار روی مهره‌های گردن وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وقتی گردن در وضعیت ۱۵ درجه خم شده به سمت جلو قرار می‌گیرد این فشار به ۱۸ کیلو بر جسم مهره می‌رسد و وقتی در حال استفاده از گوشی همراه هستیم و این زاویه به ۴۵ درجه می‌رسد فشاری در حدود ۲۵ کیلوگرم به مهره‌های گردنی وارد می‌شود. طولانی ‌شدن این فشار روی مهره‌های گردن سبب ایجاد آسیب به محل اتصال مهره‌ها و ایجاد التهاب و آسیب به مفاصل بین‌مهره‌ای و در ادامه سبب ایجاد آسیب به دیسک‌های گردنی و بیرون‌زدگی یا فتق یا حتی پارگی دیسک‌های بین‌مهره‌ای در گردن خواهد شد.

بیماران معمولا با درد در ناحیه گردن، سردرد، دردهای منتشر به دست‌ها و حتی درجاتی از تنگی نفس به کلینیک های درد مراجعه می‌کنند.

پس از معاینه دقیق درمان‌های اولیه با تجویز دارو، لیزرهای پرتوان و شاید انجام عمل‌های کم‌تهاجمی در ناحیه دیسک یا مفصل آسیب‌دیده انجام می‌شود. ولی آنچه از همه موارد مهم‌تر است، اصلاح وضعیت استفاده از گوشی همراه و توصیه‌هایی است که در جهت جلوگیری از وقوع مجدد بیماری  انجام می‌شود.

 نکته‌ای که به‌صورت خاص در کلینیک‌های درد از طرف پزشکان فوق‌تخصص درد مورد تاکید قرار می‌گیرد، آموزش‌هایی است در جهت اصلاح سبک زندگی که شاید اهمیت آنها از انجام عمل‌های مداخله‌ای در پیشگیری و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سردرد دیسک گردن گردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند