Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@08:12:44 GMT

حمله شدید علی پروین به وزیرورزش و معاونش

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۴۰۴

حمله بی‌سابقه پروین به وزیر و داورزنی به خاطر پرسپولیس و استقلال سوژه امروز رسانه ها شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، مطرح ترین اسطوره تاریخ باشگاه پرسپولیس در صحبت‌های غیرمنتظره انتقادات بسیار تندی را علیه وزارت ورزش، وزیر ورزش و جوانان و همچنین داورزنی معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه مطرح کرد. او معمولا اهل انتقاد تند نبود و با همه دولت ها کنار می آمد و حتی برای آنها تبلیغ می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و حاشیه‌هایی که در خصوص عملکرد مدیریت این باشگاه به وجود آمده یک بار دیگر فضای پرسپولیس را در آستانه لیگ برتر دچار حواشی کرده است. با علی پروین پیشکسوت مطرح باشگاه پرسپولیس در این خصوص جملات تندی مطرح کرد.

سلطانی‌فر ایرادات کارش را ببیند

در آستانه آغاز لیگ برتر می‌خواستیم نظر شما در باره پرسپولیس و کالدرون سرمربی این تیم بدانیم.

قبل از اینکه بخواهم در باره پرسپولیس و سرمربی جدید آن صحبت کنم بهتر است درباره شرایط کلی پرسپولیس و حتی استقلال حرف بزنم چون واقعا چیزهایی می‌بینم که دلم به درد می‌آید.اتفاقاتی از سوی وزارت ورزش و جوانان رخ داده که به نظر من برای این است که پرسپولیس و استقلال نابود شوند. آقای سلطانی‌فر! از زمانی که شما به وزارت ورزش آمدید متاسفانه فقط یک کار برای پرسپولیس و استقلال کردید و آن این بود که دائما هیأت مدیره و مدیرعامل این دو باشگاه را تغییر دادید و این مسئله نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد. بهتر است بروید و ایراد کارتان را پیدا کنید. به نظر من شما یا مشاوران خوبی ندارید یا مشاوران شما اطلاعات غلطی می‌دهند.

به نظر می‌رسد از دست وزارت ورزش خیلی گلایه دارید. درست است؟

به نظر شما چرا نباید شاکی باشم؟ شما لیست استخوان خرده کرده‌ها و پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال را روی میز بگذارید و می‌بینید که هر کدام هزار مربی و کارشناس دارند. آنهایی که در این مدت برای پرسپولیس و حتی استقلال کارهایی انجام داده‌اند چه گلی به سر این دو باشگاه زدند که ما پیشکسوتان نزدیم؟ ما هر کاری کردیم برای خوشحالی هواداران بوده و حالا جالب است که هر بار پرسپولیس یا استقلال دچار مشکلی می‌شوند یا مسائلی درون آنها به وجود می‌آید وزیر ورزش خود را کنار می‌کشد.آقای وزیر ورزش! شما رئیس مجمع این دو باشگاه هستید.

  به نظر شما در این شرایط وزیر ورزش فقط باید این معضلات را برطرف کند؟

مگر غیر از این است؟ آقای سلطانی‌فر باید تصمیم درستی بگیرد. آقای سلطانی‌فر! یادتان می‌آید که در سال 97 در جلسه‌ای که با هم داشتیم شما گفتید که برای پرسپولیس 90 میلیارد و برای استقلال 82 میلیارد آورده داشتید؟ خدا پدر اسپانسر(مبنا توسعه) را بیامرزد چرا که شما آورده‌ای نداشتید بلکه این کار را یک اپراتور تلفن همراه انجام داد. شما چه آورده‌ای داشتید؟ من فقط یک جمله را درباره وزارت ورزش و مدیران آن فهمیده‌ام و آن این است که شما با مردم روراست نیستید. قسم می‌خورم اگر این اسپانسر هم نبود سرنوشت استقلال و پرسپولیس شبیه سرنوشت شاهین، پاس، بانک ملی، دارایی و ... می‌شد. این تیم‌ها همگی از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ما بودند که با همین رفتارهای مدیریتی نابود شدند.

آقای پروین! در فضای مجازی هواداران پرسپولیس نگران آینده این باشگاه هستند. در جریان این مسئله قرار دارید؟

هواداران چه گناهی کردند که اینقدر حرص و جوش بخورند؟ درا ین شرایط سخت اقتصادی تنها دلخوشی هواداران همین فوتبال است که میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان با آن روزگار خود را سر می‌کنند.دولتمردان برای جمع کردن چنین جمعیت انبوهی چند صد میلیارد دلار باید هزینه کنند؟ متاسفانه با تصمیمات سلطانی‌فر و دوستانش همین دلخوشی‌ها را هم از مردم می‌‌گیرند.

به نظر شما سلطانی‌فر و همکارانش در وزارت ورزش باید چه تصمیمی در خصوص این دو باشگاه بگیرند؟

من مشکلی با تصمیماتی که می‌گیرند، ندارم اما در این چند سال کدام تصمیم آقایان درست بوده است؟ هر بار فردی را از قوطی درآوردند و به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کردند. باید فردی مثل داورزنی برای پرسپولیس و استقلال تصمیم بگیرد؟ اگر داورزنی تصمیم‌ گیرنده است پس سلطانی‌فر چه کاره است؟

 به هر حال داورزنی معاون وزیر ورزش است و از مدیران این وزارتخانه به حساب می‌آید؟

به نظر من بهتر است داورزنی به جای رسیدگی به وضعیت پرسپولیس و استقلال درباره مسائل خانوادگی‌اش تصمیم بگیرد که می‌دانم این روزها مشکلات زیادی دارد! مطمئن هستم که باز هم یک نفر را از قوطی در می‌آورند و مدیر عامل می‌کنند! آقای سلطانی‌فر! به شما دلسوزانه می‌گویم که پرسپولیس و استقلال متعلق به هواداران و پیشکسوتان هستند. در پرسپولیس پیشکسوتانی مثل محمود خوردبین، محمد دادکان، حسین کلانی، حمید استیلی و... داریم و در استقلال هم پیشکسوتانی مثل علی جباری، حسن روشن،نصرالله عبداللهی، پرویز مظلومی و ... حضور دارند که اینها استخوان خرد کرده فوتبال هستند. از این افراد بهتر چه کسی را برای مشورت و مدیریت می‌خواهید؟ البته من تاکتیک شما را می‌دانم و تا صدایی بلند می‌شود و عده‌ای شعار می‌دهند سریع خودتان را کنار می‌کشید. اما دیگر این مسائل فایده ندارد. چرا که شما رئیس مجمع پرسپولیس و استقلال هستید. باز هم می‌گویم داورزنی چه کاره است که برای پرسپولیس و استقلال تصمیم بگیرد؟

 اما وزارت ورزش تاکید دارد که پرسپولیس و استقلال را به هواداران بدهد. به نظر شما چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟

این حرف‌ها شعار است. این شعارها را برای هواداران سر می‌دهند اما ما قدیمی‌ها این دو باشگاه را متعلق به مردم می‌دانیم. اگر واقعا پرسپولیس و استقلال را متعلق به مردم می‌دانند آیا تا به حال شده که حرف هوادارانشان را گوش دهند و خواسته‌های آنها را عملی کنند؟ بهتر است به خاطر درآمد 90 میلیاردی پرسپولیس و 82 میلیاردی استقلال دعاگوی اسپانسر باشند و هواداران هم به جان ایرانسل دعا کنند نه مسئولان وزارت ورزش! با این همه معتقدم که باید این دو باشگاه بزرگ و مردمی توسط اپراتور تلفن همراه مدیریت شوند؟

 آقای پروین! به نظر شما دلیل سرگردانی هواداران و مسئولان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال چیست؟

باید بگویم که آقای سلطانی‌فر در 365 روز سال دنبال فدراسیون‌هاست و می‌خواهد مشکلات آنها را حل کند و بیشتر دنبال این است که در این 365 روز استیضاح نشود! حالا اگر نگران استیضاح شدن هستید پس پرسپولیس و استقلال را به هوادارانش بدهید.

تا به حال شما را اینقدر عصبانی ندیده بودیم.

بله واقعا عصبانی هستم و این بار دیگر اجازه نمی‌دهیم آقایان سلطانی‌فر و داورزنی یک نفر را از قوطی خارج کنند و به عنوان مدیر برای استقلال و پرسپولیس بگذارند.

اگر با پیشکسوتان و استخوان خرد کرده‌‌های این دو باشگاه مشورت صورت بگیرد به نظر شما تصمیمات بهتری گرفته خواهد شد؟

برای هزارمین بار می‌گویم آقایان منتظر هستند یک پیشکسوت فوت کند و به ورزشگاه شهید شیرودی بیایند تا او را تشییع کنند و بعد هم بروند به کارشان برسند. قبلا معرفت داشتند و علاوه بر ورزشگاه شهید شیرودی به بهشت زهرا هم می‌آمدند اما الان دیگر بهشت زهرا هم نمی‌آیند و در همان شهید شیرودی کار را تمام می‌کنند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ورزشی پروین وزیرورزش عید غدیر پوری حسینی آیت الله یزدی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین سید حسن نصرالله تنگه جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان:پرسپولیس دوباره می تواند فاتح سه گانه شود/ وزیر ورزش گفت استقلال از 45 متری گل بخورد؟

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره رقابت پرسپولیس و استقلال در مسیر قهرمانی لیگ برتر اظهار کرد: هر دو تیم شرایط بسیار خوبی را برای رسیدن به قهرمانی دارند. تمرکز زیاد برای کسب قهرمانی همراه با بازی‌های با کیفیت می‌تواند تیمی را به قهرمانی برساند. باید دید در ادامه راه کدامیک از این دو رقیب سنتی می‌توانند شرایط را به سود خود حفظ کنند تا به قهرمانی برسند.  

پرسپولیس می‌تواند دوباره فاتح سه گانه شود

وی در خصوص اینکه پرسپولیس در دو جبهه می‌جنگد و علاوه بر لیگ برتر در جام حذفی حضور دارد ولی استقلال همان دور اول توسط مس رفسنجان از گردونه مسابقات خارج شد، عنوان کرد: پرسپولیس برای هر دو جام نیاز به تمرکز دارد. باید بازی به بازی پیش رفت و فرصت قهرمانی در دو جام را حفظ کرد. قطعاً با تمرکز کامل پرسپولیس می‌تواند به قهرمانی برسد، چون این ظرفیت در تیم وجود دارد. دقت بالا ضریب موفقیت پرسپولیس را افزایش می‌دهد و رسیدن به هر دو جام ممکن است. باید دقیق، منظم و با برنامه پیش رفت تا بار دیگر فاتح سه گانه باشد.  

پرسپولیس از هدفش دور نشود

پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص اینکه امیرحسین صادقی بازیکن سابق استقلال گفته VAR نباشد پرسپولیس از داوری منتفع می‌شود تصریح کرد: این جور صحبت‌ها جایی در فوتبال حرفه‌ای ندارد. با تلاش و برنامه‌ریزی می‌توان موفق شد. در فوتبال حرفه‌ای تخریب رقیب سنتی و تهییج و به هم ریختن تماشاگران رقیب منسوخ شده است. به جای آنکه تمرکز خود را روی ارتقای سطح فنی تیم خود بگذاریم روی حواشی و مسائل متفرقه می‌گذاریم تا از لحاظ روحی تیم حریف را به هم بریزیم. این جور صحبت‌ها برای فوتبال ما مضر است و تیم پرسپولیس تمرکز خود را روی هدفش بگذارد و کوچک‌ترین توجهی به چنین صحبت‌هایی نکند. نیازی به واکنش و عکس‌العمل نیست، چون اگر در مقام پاسخگویی برآید از هدفش دور می‌شود و این خواسته حریف است. در فوتبال روز دنیا چنین مسائلی جایز نیست و رد شده است.

آدم‌های ضعیف به دنبال مطرح شدن هستند

وی ادامه داد: ما حتی یاد نگرفتیم تا رفتار‌های خوبی که در سطح اول فوتبال دنیا از طریق تلویزیون می‌بینیم الگو قرار دهیم. فقط یاد گرفتیم تا تخریب و به‌هم ریختن حریف را مدنظر قرار دهیم و با ساختن حاشیه خودمان را مطرح کنیم. آدم‌های ضعیف با چنین حرف‌هایی خود را مطرح می‌کنند و خودنمایی می‌کنند تا بار دیگر دیده شوند. در بالاترین سطح فوتبال دنیا بسیار موقرانه رفتار می‌شود و تیم‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. شخصیت بازیکنان، مربیان، پیشکسوتان و مدیران را از سطح اول دنیا الگوبرداری کنیم. ما یاد گرفته‌ایم از این و آن ایراد بگیریم و حاشیه سازی کنیم. در خیال خام خود هم فکر می‌کنیم خیلی کار خوبی کرده‌ام و بهره‌برداری لازم را از اتفاقات برده‌ایم.  

گل ۴۵ متری به استقلال چه ربطی به وزیر دارد؟

درخشان تاکید کرد: هر کسی که این جوری نگاه می‌کند نگاه شخصی‌اش است و به آن احترام می‌گذاریم ولی وقتی از ۴۵ متری به گل استقلال می‌زنند این هم به وزیر ربط دارد. اینجا وزیر چه نقشی دارد، او گفته از آن فاصله گل بخورید؟ می‌خواهند صورت مسئله را پاک کنند و قهرمانی‌ها را به وزیر ورزش ارتباط دهند ولی مردم خوشبختانه عاقل هستند، می‌بینند و تشخیص می‌دهند که کدام تیم استحقاق قهرمانی داشته است. با گفتن این حرف‌ها باری به فوتبال ما اضافه نمی‌شود و به تیمی جام نمی‌دهند. فقط حاشیه‌ها را افزایش می‌دهید و حواشی هیچ‌گاه به فوتبال ما کمک نکرده است. به تیم ملی هم لطمه زده، چون به جای توسعه فوتبال زبان‌مان را توسعه داده‌ایم. حرف‌هایی زده شده که یک سر سوزن به فوتبال ما کمک نکرده و می‌تواند لطمه‌های بیشتری بزند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی
  • آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • بیرانوند فعلا نباید به ترکیب برگردد/ این مسابقه شاه کلید قهرمانی پرسپولیس است/ شماره علی پروین برازنده این بازیکن است
  • (عکس) روزی که پروین را از پیروزی کنار گذاشتند!
  • درخشان:پرسپولیس دوباره می تواند فاتح سه گانه شود/ وزیر ورزش گفت استقلال از 45 متری گل بخورد؟