Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:38:54 GMT

فعالیت ۳۸ مرکز و دفتر مشاوره روان شناختی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۵۲۲

فعالیت ۳۸ مرکز و دفتر مشاوره روان شناختی در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی قیداری با اشاره به فعالیت ۳۸ مرکز مشاوره در سطح استان زنجان، افزود: در ۴ ماه اول سال جاری قریب به ۴ هزار  نفر به مراکز و دفاتر  مشاوره و خدماتروان‌شناختی دولتی و غیردولتی  مراجعه کردند که عمده‌ترین  مشکلمراجعه‌کنندگان در خصوص مشکلات فردی و بین فردی، تربیت کودک، بلوغ و نوجوانی  و مشاوره پیش از ازدواج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۹ هزار و ۸۵۵ خدمات مشاوره و روان‌شناختی در  مراکز مشاوره ارائه شد که نشان از  اشاعه فرهنگ مشاوره وبهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های تخصصی موجود در سطح استان  است که می‌تواند گام مهمی  در ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سازمان بهزیستی به‌عنوان نهاد ستونی رفاه اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی می‌داند و با چنین دیدگاهی به راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های مشاوره‌ای همت کرده است. 

محمدی قیداری افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی و نیز افزایش  بهره‌وری را از ظرفیت‌های تخصصی و نیمه تخصصی موجود درجامعه را از اهداف مراکز مشاوره برشمرد و تصریح کرد: این خدمات در سه سطح مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی عمومی و مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی تخصصی در حیطه‌های مشاوره کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، خانواده، تحصیلی و تربیتی، سلامت جنسی، سالمند، اختلالات و مسائل روانی و صنعتی و سازمانی ارائه می‌شود. 

کد خبر 4695526

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی مراکز مشاوره روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل

علی محمدیان اردی امروز در آیین بزرگداشت هفته سلامت در اردبیل با تجلیل از خدمات ارزنده خادمان سلامت گفت: جمهوری اسلامی ایران به همت زحمات خادمان سلامت در بسیاری از عرصه‌های بهداشتی و درمانی در سطح دنیا وضعیت مطلوب‌تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: تامین سلامت مردم و تامین مواد غذایی سالم یکی از وظایف مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تمام توان خدمات سلامت را به صورت همگانی و شایسته در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

او تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی را باعث بروز برخی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: استرس نیز یکی از عوامل موثر در ابتلای افراد به انواع بیماری‌هاست.

محمدیان بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات را سه عامل مهم مرگ و میر در ایران و استان اردبیل دانست و افزود: برای مدیریت و کاهش آثار و عوارض این سه عامل باید اقدامات علمی درستی انجام شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد