Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:08:51 GMT

چاپ خاطرات ایثارگران یزدی به انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۵۵۲

چاپ خاطرات ایثارگران یزدی به انگلیسی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، قاسم برید لقمانی، سرپرست دانشگاه یزد ۲۷ مردادماه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان که در این دانشگاه برگزار شد، گفت : به‌دنبال این هستیم که خاطرات جانبازان و ایثارگران را به زبان انگلیسی چاپ کرده و به جهانیان عرضه کنیم تا بتوانیم قدمی اثرگذار در جهانی کردن این فرهنگ ارزشمند داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در دانشگاه یزد ۱۲ نفر از فرزندان شهدا و ۴۰ نفر از جانبازان و ایثارگران در مجموعه کارمندان و اعضای هیئت علمی حضور دارند و همچنین ۶۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر نیز در دانشگاه یزد در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

بریدلقمانی گفت: با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه، مقرر شده کتاب‌هایی از بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس انتخاب و به زبان انگلیسی ترجمه شود.

سرپرست دانشگاه یزد گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه‌های نسل چهارم رسالت اجتماعی است و ما نیز باید فرهنگ جنگ، جبهه، ایثارگری و شهادت را به دنیا معرفی کنیم و این فرهنگ را نشر دهیم.

او همچنین به صبر و استقامت آزادگان اشاره کرد و افزود: صبر و تحمل آزادگان و ایثارگران می‌تواند الگوی خوبی برای نسل جوان باشد و با مکتوب کردن داستان‌ها و خاطرات آزادگان می‌توان این پایداری را به نسل جدید منتقل کرد و فرهنگ استقامت را گسترش داد.

بریدلقمانی اظهار امیدواری کرد به پشتوانه فرهنگ شهادت و ایثارگری و پشتوانه علمی دانشگاهیان، بتوانیم ان‌شاءالله آینده ایران اسلامی را بسازیم.

او گفت: دانشگاه یزد مفتخر است که میزبان آزادگان سرافراز است و همچنین افتخار داریم که میزبان ۵ شهید گمنام در جوار مسجد دانشگاه هستیم و باید تلاش کنیم تا این فضای فرهنگی و معنوی را بهتر دریابیم.

 گلباران گلزار شهدای گمنام دانشگاه یزد، ارائه گزارش عملکرد طرح پایش سلامت، اجرای سرود، پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی، نمایش و غیره  از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ی

خاطرات ایثارگران یزدی به انگلیسی  چاپ می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹

طرح آشکارسازی المان‌های بزرگراهی منطقه ۱۹ به منظور افزایش ایمنی این شریان‌ها و کاهش تصادفات اجرا شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه بیان کرد: اجرای طرح آشکارسازی، علائم و المان‌های ترافیکی با رنگ آمیزی موجب جلب توجه رانندگان به هشدار‌ها و افزایش ایمنی در رانندگی می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: به همین منظور بیش از ۱۵۰ متر مربع نیوجرسی در مسیر شرقی و غربی بین باند تندرو و کندرو بزرگراه آزادگان مقابل میدان مرکزی میوه و تره بار با رنگ زرد و مشکی آشکار سازی شد.
اخگر پور در خصوص عملیات خط کشی معابر به اجرای ۲۱۰ متر طول خط کشی سرعتکاه و خطوط کاهنده در غرب به شرق کندرو بزرگراه آزادگان ورودی شهرک مرتضی گرد، ۷۵ متر بلوک عابر پیاده و ۲۵۰ متر خط کشی اطراف سکو‌ها و ۲۰ عدد خطوط نوشتاری و فلش در پایانه جدید الاحداث بهشت در ناحیه یک برای بهره مندی از این فضا و تردد ایمن شهروندان اشاره کرد.
سرپرست شهرداری منطقه از مرمت و تعمیر ۱۲۰ شاخه گاردریل در بزرگراه‌های شهید هاشمی، شهید کاظمی، شهید تندگویان و آزادگان طی یک ماه اخیر خبر داد.

دیگر خبرها

  • هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها
  • هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ها
  • آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد