Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@08:44:52 GMT

قیمت برنج دو برابر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۵۶۸

به گزارش اکوفارس، از این هفته تا انتهای ماه آینده برنج‌های تازه برداشت شده سال جدید وارد بازار می‌شود و این امر به احتمال زیاد باعث افزایش قیمت برنج خواهد شد.

جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج داخلی معتقد است که هم اکنون، قیمت برنج تازه تولید داخلی مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های تولید بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده شایق می‌گوید: اکنون قیمت برنج پرمحصول نزدیک هشت هزارتومان و برنج کیفی درجه یک حدود ۲۰ هزارتومان در شمال کشور معامله می شود، درحالی که سال گذشته قیمت برنج پرمحصول پنج هزارتومان و برنج درجه یک ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومان بود که یک افزایش بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

با توجه به سرازیر شدن برنج کشت جدید به بازار در ماه آینده این افزایش قیمت بیشتر هم خواهد بود. اما برخی معتقدند که شاید برنج با افزایش قیمت بیش از 50 درصدی مواجه شود. آیا این نظر درست است؟

طبق مشاهدات عینی خبرنگار خبر فوری در گیلان، یک کیلو برنج هاشمی با قیمت 18 هزار تومان از کشاورز یا فروشنده اصلی به واسطه فروخته می‌شود. این در حالی است که این برنج در سال گذشته با قیمت 12 هزار تومان معامله می‌شد.

جدول زیر قیمت برخی برنج‌ های مهم ایرانی در کشت سال پیش(مرداد یا شهریور 97) و کشت امسال(مرداد یا شهریور 98) را نشان می‌دهد. این قیمتها بر اساس فروش در گیلان و توسط تولید کننده اصلی است.

نوع برنج

قیمت در مرداد 1397

قیمت در مرداد 1398

هاشمی

12 هزار تومان

18 هزار تومان

طارم

11.500 تومان

17.500 تومان

علی کاظمی

11 هزار تومان

17 هزار تومان

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورشیدگرفتگی کامل بعدی سال ۱۴۰۵ در شمال روسیه رخ خواهد داد

خورشیدگرفتگی کامل بعدی ایران در تاریخ سی‌ام اسفند ۱۴۱۲ و ساعاتی قبل از تحویل سال ۱۴۱۳خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میلیون‌ها نفر در آمریکای شمالی شاهد خورشیدگرفتگی کامل بیستم فروردین بودند. البته کسانی که در خارج از مسیر گرفتگی کامل حضور داشتند، یا ساکنان قاره‌های دیگر، چنین فرصتی نداشتند. این افراد باید برای خورشیدگرفتگی کامل بعدی صبر کنند و برخی از آن‌ها می‌توانند در سال ۱۴۰۵ یا ۲۰۲۶ شاهد این پدیده باشند.

ساکنان آمریکا، که در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد یک خورشیدگرفتگی کامل بودند، حالا باید تا دهه ۲۰۴۰ صبر کنند تا یک بار دیگر ماه تمام خورشید را بپوشاند، اما ساکنان بخش‌های شمالی روسیه، بخش‌هایی از گرینلند و ایسلند، و حتی مناطقی در پرتغال و اسپانیا، می‌توانند در تاریخ بیست‌ویکم مرداد ۱۴۰۵ (۱۲ آگوست ۲۰۲۶) شاهد یک خورشیدگرفتگی کامل باشند.

بعد از آن، نوبت به ساکنان شمال آفریقا و بخش‌هایی از شبه‌جزیره عربستان می‌رسد. تقریباً یک سال بعد، در روز یازدهم مرداد ۱۴۰۶ (۲ آگوست ۲۰۲۷)، ساکنان جنوب اسپانیا، بخش‌های شمالی و شمال شرقی آفریقا و قسمت‌هایی از یمن و جنوب عربستان، شاهد یک خورشیدگرفتگی کامل خواهند بود.

شاید جالب‌ترین نکته درباره این خورشیدگرفتگی، عبور آن از بالای اهرام ثلاثه مصر باشد. بسیاری از ساکنان اروپا و خاورمیانه، ازجمله ایران، می‌توانند خورشیدگرفتگی یازدهم مرداد ۱۴۰۶ را به‌صورت جزئی تماشا کنند.

البته نزدیک‌ترین خورشیدگرفتگی بعدی، کمتر از شش ماه دیگر در بخش‌های جنوبی شیلی و آرژانتین رخ خواهد داد. اما خورشیدگرفتگی یازدهم مهر ۱۴۰۳ (۲ اکتبر ۲۰۲۴) از نوع حلقه‌ای خواهد بود. در خورشیدگرفتگی حلقه‌ای ماه به‌طور کامل از جاوی خورشید عبور می‌کند، اما نمی‌تواند تمام آن را بپوشاند.

خورشیدگرفتگی کامل بعدی ایران چه زمانی خواهد بود؟

آخرین خورشیدگرفتگی کامل ایران در بیستم مرداد ۱۳۷۸ (۱۱ آگوست ۱۹۹۹) رخ داد. این آخرین خورشیدگرفتگی قرن بیستم بود. پس از آن خورشیدگرفتگی‌های جزئی زیادی در ایران داشتیم، اما نزدیک‌ترین خورشیدگرفتگی کامل بعدی ایران در تاریخ سی‌ام اسفند ۱۴۱۲ (۲۰ مارس ۲۰۳۴) خواهد بود.

همان‌طور که مشخص است، سال ۱۴۱۲ یک سال کبیسه است و در آخرین روز آن، شهرهایی از جنوب‌غرب تا میانه شرق ایران در مسیر گرفتگی کامل قرار دارند. درواقع، ۱۶۰ کیلومتر از مسیر گرفتگی کامل در ایران قرار دارد. در باقی نواحی ایران، این خورشیدگرفتگی به‌صورت جزئی قابل مشاهده است. جالب آنکه لحظه تحویل سال، حدود دو ساعت بعد از این خورشیدگرفتگی خواهد بود.

البته همان‌طور که گفته شد، خورشیدگرفتگی یازدهم مرداد ۱۴۰۶ را نیز می‌توان به‌صورت جزئی در ایران دید. سه خورشیدگرفتگی دیگر نیز تا قبل از سی‌ام اسفند ۱۴۱۲ در ایران به‌صورت جزئی قابل‌مشاهده هستند: خورشیدگرفتگی‌های یازدهم خرداد ۱۴۰۹ (۱ ژوئن ۲۰۳۰)، سی‌ویکم اردیبهشت ۱۴۱۰ (۲۱ می ۲۰۳۱) و سیزدهم آبان ۱۴۱۱ (۳ نوامبر ۲۰۳۲).

کد خبر 743888

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • قیمت جدید گوشت، مرغ، روغن و برنج اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت روز برنج ایرانی و خارجی یکشنبه ۲۶ فروردین۱۴۰۳
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • خورشیدگرفتگی کامل بعدی سال ۱۴۰۵ در شمال روسیه رخ خواهد داد