Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛میرزایی در جلسه ارزیابی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در حوزه آموزش که با محوریت سیل برگزار شد، اظهارکرد: تاکنون به لحاظ شرایط اقلیمی و وقوع خشکسالی های متوالی، مهمترین چالش کشور در حوزه آب، بحران کم آبی بوده و به همین دلیل کانون توجهات در سالهای گذشته به سمت بحران کم آبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه خشکسالی و سیل ۲ روی یک سکه اند،  افزود: بحران کم آبی چند دهه گذشته سبب شد که به پدیده سیل و مشکلات ناشی از آن توجه کافی نشود، لذا چه در حوزه فنی و اجرایی و چه در حوزه آموزش به سیل و مسائل و مشکلات آن به حد کافی پرداخته نشده است.

 میرزایی  بابیان اینکه در تقویم آموزشی تا قبل از سیل اخیر  دوره‌های آموزشی در خصوص سیل برگزار نشده است، یادآورشد: بایستی به مسائل مختلف در حوزه آب از جمله مسائل سیل از مدارس به صورت پایه پرداخته شود و حتی در دانشگاه های کشور رشته های تخصصی و کاربردی متناسب با مسائل و مشکلات حوزه آب از جمله سیل و بحران کم آبی تاسیس و تدریس شود.

او خاطر نشان کرد: لازم است در خصوص موضوعات مختلف آب از جمله نحوه مقابله با سیل و رعایت حد بستر و حریم رودخانه ها و بیمه سیلاب در بین اقشار مختلف مردم، فرهنگ سازی شود.

میرازیی گفت: به علت اینکه دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران آموزشهای لازم را در رابطه با سیل ندیده‌ بودند و در سالهای گذشته حتی یک جلسه در خصوص سیل برگزار نشده بود، در مواجهه با سیل اخیر مشکلات زیادی در امدادرسانی، توزیع کمک‌ها، آماربرداری و تعیین خسارات و شروع بازسازی مناطق سیل زده و نحوه برخورد با آسیب دیدگان ناشی از سیل وجود داشت.

مدیرعامل آب منطقه لرستان  ادامه داد: در سیل اخیر، تجربیات زیادی نیز حاصل شد که لازم است این تجربیات مستندسازی شده و در دوره‌های آموزشی بیان شود و از آنها استفاده گردد.

به گفته میرزایی لازم‌ است برای کاهش خسارات سیل احتمالی در آینده ۳ موضوع مهم شامل آموزش و فرهنگ سازی، ساماندهی رودخانه ها و احداث سدهای مخزنی با اهداف کنترل و مهار سیلاب مورد توجه جدی دولت و مردم قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تقویم دوره های آموزشی دولت سیل فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

سردار نعمت الله باقری عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار داشت: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده، اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعداد‌های موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیرو‌های سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان افزود: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت و انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبودند و ندای لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد