Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای، در بالا رفتن کیفیت محصول نقش مهمی دارد.

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان، علی درجانی در بازدید از باغات و کارخانجات چای آستانه اشرفیه با بیان اینکه اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای موجب می شود تا چایکاران محصول چای باکیفیت تری را نیز به دست آورند، افزود: پرداخت تسهیلات مناسب به چایکاران به منظور اجرای طرح های آبیاری مناسب باغات چای در اولویت و برنامه های جهاد کشاورزی استان گیلان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست های دولت در زمینه حمایت تولید محصول چای داخلی ادامه داد: امیدواریم با توجه به سیاست های حمایتی شاهد تحولات خوبی در بخش کشاورزی باشیم و این روند همچنان ادامه پیدا کند.

درجانی خاطرنشان کرد: در استان‌های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ‌ها در گیلان است.

وی تصریح کرد: برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت محصولات همیشه در عرضه و استفاده از آن‌ها نقش کلیدی داشته است. کابل‌های برق امروزه کاربرد بسیار زیادی دارند، یکی از مواردی که در خرید آن‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند، قیمت کابل برق است؛ چرا که خریداران همیشه درمورد آن پرس و جو می‌کنند تا یک محصول با قیمت مناسب بخرند. باید بگوییم که کابل از جمله وسایلی است که تعرفه آن با توجه به یک سری عوامل تعیین می‌شود و نمی‌توان قیمت یکسان برای آن در نظر گرفت؛ طوری که در بازه‌های زمانی مختلف قیمت کابل‌ها می‌تواند با هم دیگر فرق پیدا کند؛ بنابراین بهترین کار این است که برای خرید و اطلاع از قیمت کابل‌های برق به یک سری موارد توجه کرد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، پس با ما همراه شوید.

موارد مهم در تعیین قیمت کابل برق

۱) متریال و مواد اولیه استفاده شده

یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت، متریال اولیه است که در ساخت آن استفاده شده، این مواد نه تنها روی قیمت کابل، بلکه در کیفیت آن‌ها نیز تاثیر مستقیم می‌گذارند. هر چقدر که کیفیت متریال اولیه استفاده شده بیشتر باشد، هم کارایی کابل و کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند و هم قیمت آن بیشتر می‌گردد؛ به همین دلیل بهترین برند‌ها و شرکت‌های سازنده سیم و کابل در دنیا، محصولات شان قیمت بیشتری دارد.

۲) تعداد رشته و سایز کابل برق

کابل برق از یک یا چند رشته سیم تشکیل شده است. سایز کابل با میلی متر مربع نشان داده می‌شوند. هر چه سطح مقطع کابل بیشتر باشد کابل توانایی بیشتری در انتقال جریان برق دارد. سایز کابل‌ها را با دو عدد نشان میدهند برای مثال ۲*۲.۵ عدد اول در آن‌ها نشان دهنده تعداد رشته و عدد دوم نشان دهنده سطح مقطع است پس کابل برق ۲×۲.۵ از دو رشته سیم به سطح مقطع ۲.۵ میلی متر مربع ساخته شده است.

۳) مقدار مواد اولیه استفاده شده

مواد اولیه هم از نظر کیفیت و هم از نظر مقدار روی قیمت کابل‌ها تاثیر دارند، هر چقدر که مقدار و میزان متریال اولیه در ساخت کابل‌ها بیشتر باشد، قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. بگذارید با یک مثال توضیح دهیم، هر چقدر حجم مس استفاده شده در کابل بیشتر باشد، به طبع رسانایی آن هم افزایش پیدا می‌کند و قیمت آن بالاتر می‌رود.

۴) ضخامت آبکاری

آبکاری روشی است که برای پوشش دهی استفاده می‌شود که می‌تواند باعث شود تا محصول ویژگی‌هایی مانند تخلخل، شکل پذیری، سایشی، چسبندگی و .. را پیدا کند. به همین دلیل هزینه آبکاری هم روی محصول اضافه می‌شود. در نتیجه، قیمت کابل به ضخامت آبکاری هم بستگی دارد. اگر آبکاری کابل‌ها با استفاده از نقره صورت بگیرد، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند، چرا که نقره از فلزات با کیفیت به شمار می‌رود.

۵) جنس و نوع عایق

عایق کابل به لایه‌ای گفته می‌شود که روی هادی نصب می‌شود و این وظیفه را بر عهده دارد تا از ورود و گسترش جریان الکتریسیسته به دیگر فضا‌ها جلوگیری کند و اجازه بروز حوادث را ندهد. عایقی که در کابل‌ها استفاده می‌شود می‌تواند فرق داشته باشد و همین عامل روی قیمت نهایی کابل‌ها موثر است. به عنوان مثال اگر از XPLE به عنوان عایق استفاده شود، قیمت کابل بیشتر می‌گردد و اگر عایق‌های معمولی‌تر استفاده کنند، هزینه نهایی کاهش پیدا می‌کند.

۶) قیمت تمام شده تولید

زمانی که یک محصول تولید شده و به بازار عرضه می‌شود، مراحل مختلفی را طی می‌کند. هر کابلی برای این که وارد بازار شود و به دست مشتریان برسد، باید ابتدا تولید شده، بسته بندی و ارسال شود. نیرو‌های تولید باید آن را با طی مراحل دقیق بسازند، به همین دلیل هزینه‌های دستمزد ساخت محصول، بسته بندی، جابه جایی، انبار، نگهداری و حمل و نقل تماما روی قیمت کابل برق تاثیر می‌گذارد و می‌تواند سبب کاهش و یا افزایش قیمت گردد.

۷) برند سازنده کابل

از مواردی که روی قیمت کابل‌ها نقش پر رنگی ایفا می‌کند، برند و شرکت سازنده می‌باشد. شرکت‌های سازنده و برند‌های شناخته شده معمولا قیمت بالاتری برای کابل‌های خود در نظر می‌گیرند که می‌تواند به دلیل بازاریابی، کیفیت محصول و ... باشد. در صورتی که مجموعه‌های ناشناخته تر، تعرفه کم تری برای محصولات شان تعیین می‌کنند.

۸) نوع و مدل کابل

نوع و مدل کابل اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تعیین کننده قیمت کابل باشد. کابل‌ها انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها در دسته بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرند که با توجه به جنس هسته، با توجه کاربرد، شرایط نصب، طبقه بندی می‌شود؛ نوع و کاربری کابل روی قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. کابل‌ها انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کابل فشار ضعیف
• کابل‌های فشار متوسط
• کابل‌های پیچ خورده
• کابل‌های فشار قوی
• کابل چند رسانا
• کابل کواکسیال

۹) هزینه تست و آزمایش کابل

یک سری کابل‌ها هستند که هزینه تست و بررسی آن‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود. کابل‌هایی که دارای نشان بین المللی هستند و برچسب مخصوص روی آن‌ها زده شود. قیمت مراحل تست و استفاده از آن‌ها روی قیمت نهایی محصول تعیین می‌گردد و از مشتریان اخذ می‌شود.

۱۰) حمل و نقل و جابه جایی

آخرین فاکتوری که می‌تواند قیمت کابل‌های برق را تعیین کنند، جابه جایی و ارسال کالا به دیگر مناطق است. زمانی که یک محصول تولید می‌شود باید هزینه‌های نگهداری و ارسال آن‌ها را هم در نظر داشت. به عنوان مثال حمل و نقل و جابه جایی سیم و کابل از یک شهر به شهر دیگر به هزینه‌های آن داخل فاکتور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف
  • کمک فنر سراتو سایپایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی
  • ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری