Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ دو روز پس از آنکه پیونگ یانگ اعلام کرد علاقه ای به ارتباط با کره جنوبی و ادامه گفت و گوها با این کشور ندارد، کره شمالی تاکید کرد هدف این کشور و آمریکا حمله به کره شمالی است.
خبرگزاری کره شمالی روز یکشنبه در مطلبی بشدت از برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی که در حال پایان است، انتقاد و خاطر نشان کرد نیت این دو کشور این است که با چنین رزمایش هایی بتوانند به کره شمالی حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش می افزاید این دو کشور در حالا ارتقا توان بسیج نیروها و افزودن بر آمادگی آنها برای انجام عملیات پیشدستانه علیه کره شمالی هستند و سال ها است چنین کاری را انجام می دهند.
کره شمالی که همواره چنین رزمایش هایی را محکوم کرده است، افزود: آمریکا و کره جنوبی هدف خود را برای جنگ با کره شمالی تغییر نداده اند آنها باید منتظر «پیامدهای فاجعه بار» اقدامات خود باشند.
کره شمالی روز جمعه نیز اعلام کرد به دلیل برگزاری این رزمایش دیگر علاقه ای به نشست و برخاست با کره جنوبی و گفت و گو با این کشور بر سر یک میز ندارد.
خبرگزاری کره شمالی از آمریکا هم انتقاد کرده است که به تعهداتش پشت می کند و با برگزاری این رزمایش نه تنها صلح و امنیت در شبه جزیره کره، بلکه دیدارهای رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی را هم به چالش کشیده است.
 
آرایش تانک های آمریکا و کره جنوبی در رزمایش مشترککره شمالی تاکید کرده است وقتی یکی از طرفین تعهداتش را نادیده می گیرد برای این کشور هم راهی بجز تکمیل این فرایند نمی ماند و این یک تهدید توخالی نیست و آمریکا آن را متوجه خواهد شد.
همزمان با این هشدار، خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که «استفان بیگن» فرستاده آمریکا در امور کره شمالی روز دوشنبه آینده به ژاپن سفر می کند و پس از آن روزهای سه شنبه تا پنجشنبه سفری به کره خواهد داشت.
این در حالی است که رزمایش بزرگ آمریکا و کره شمالی که از دو هفته پیش شروع شده بود روز سه شنبه همزمان با ورود این مقام آمریکایی به کره جنوبی پایان می یابد.
این گزارش می افزاید که بیگن احتمالا سفیر آینده آمریکا در روسیه خواهد بود و درخصوص این موضوع نیز با مقام های ژاپن و کره رایزنی خواهد کرد.
آمریکا بیش از 28 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد.
منبع: ایرنا برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، کره جنوبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیرو‌های توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی و اعتراض به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی بر رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای نظارت و آنها را هدایت کرد.

نیرو‌های کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین کرده و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کره شمالی شهریور ماه گذشته یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد. این اقدام «هشداری» به آمریکا پس از استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور در منطقه بود.

کره شمالی سال گذشته در مراسمی با حضور کیم جونگ اون از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: این اولین زیردریایی کره شمالی است که قابلیت حمل تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای را دارد و برای آزمایش‌های دریایی آماده است.

رهبر کره شمالی اخیرا تاکید کرد که اوضاع بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده بود.

وی در بازدید از «دانشگاه و نظامی کیم جونگ ایل» گفت، اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزار‌ها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین