Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:11:32 GMT

۲۲ پروژه منابع طبیعی استان سمنان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۶۹۵

۲۲ پروژه منابع طبیعی استان سمنان افتتاح می‌شود

علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح پروژه های قابل افتتاح اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در هفته دولت، بیان کرد: مجموعاً ۲۲ پروژه در ایام هفته دولت استان سمنان افتتاح می شود که ۱۸ مورد آن به آبخیزداری، سه مورد به جنگلکاری و یک مورد به اجرای کاداستر اراضی مرتبط می شود همچنین این طرح ها مجموعاً ۱۰۳میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۸ طرح آبخیزداری در سطح استان سمنان با اعتبار ۹۷ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال در سطح استان سمنان افتتاح می شود، تاکید کرد: اجرای ۱۹ هزار و ۹۳۶ هکتار عملیات آبخیزداری شامل عملیات سنگ و ملات و بند خاکی در این پروژه ها صورت گرفته و چهار هزار و ۷۸ خانوار نیز از این طرح ها بهره مند می شوند.

افتتاح عملیات تاغ کاری در ده نمک

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، تاکید کرد: عملیات آبخیزداری با هدف تغذیه منابع آبی، استحکام پوشش گیاهی، تقویت خاک، جلوگیری از بیابانزایی، تعادل بخشی و ... اجرا شده است.

حیدریان گفت: سه پروژه جنگلکاری نیز شامل ارس اگره دامغان، تاغ دهنمک آرادان و نهال کاری شوراب نیز افتتاح می شود که برای این طرح ها چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه شده است همچنین این طرح ۱۱۶ هکتار اراضی را شامل شده و پنج خانوار از آن بهره مند می شوند.

وی افزود: اجرای کاداستر ۲۸ هزار و ۹۱۶ هکتار اراضی استان با اعتبار یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال دیگر طرحی است که در سطح استان طی هفته دولت افتتاح می شود.

کد خبر 4695573

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان هفته دولت روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد

عبدالله شمس ناتری گفت :  آتش سوزی در ساعت ۱۴ امروز به وقوع پیوست و پس از بروز این آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی اظهار داشت : مکان آتش سوزی تا شهر مرزن آباد بیش از یک ساعت فاصله دارد منتهی به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیروهای برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت : این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی