Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-18@01:33:38 GMT

واکنش قرقاش به حمله انصارالله به تاسیسات نفتی شیبه

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۷۰۴

واکنش قرقاش به حمله انصارالله به تاسیسات نفتی شیبه

به گزارش وانانیوز،   «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات ضمن محکوم کردن حمله انصارالله به میدان نفتی «شیبه» وابسته به شرکت آرامکو عربستان سعودی، مدعی شد که انصارالله در برابر تلاش‌های سیاسی سازمان ملل کارشکنی می‌کند.

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله به میدان الشیبه، علی‌رغم ماهیت تبلیغاتی آن، دلیلی دیگر بر اهانت حوثی‌ها به تلاش‌های سیاسی سازمان ملل است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود که «اتحاد و تقویت عملکرد دولت در مرحله آینده ضروری است و شکی نیست که استمرار حملات حوثی‌ها بزرگ‌ترین خطر برای [توافقنامه] استکهلم است».

ارتش یمن روز شنبه (دیروز) از بزرگ‌ترین حمله پهپادی به اهدافی سعودی در عمق ۱۲۰۰ کیلومتری خاک عربستان خبر داد و گفت که پایگاه نفتی «الشیبه» در جنوب شرق عربستان را هدف قرار داده است.

این عملیات یمنی‌ها که با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد صورت گرفت از بزرگترین حملات پهپادی تاریخ یمن به بزرگترین منبع ذخایر استراتژیک نفتی عربستان سعودی محسوب می‌شود که با توجه به وسعت، حجم و برد این حملات، تحول شگرفی در طول جنگ یمن به شمار می‌آید.

بحرین نیز این حمله تلافی‌جویانه را محکوم کرده است.

به نوشته روزنامه کویتی «القبس»، یک منبع در وزارت خارجه کویت هم به صورت غیررسمی و بدون اعلام نام، حمله به میدان نفتی «الشیبه» عربستان سعودی را محکوم کرده است.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه هفت: به امنیت اسراییل متعهد هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای عضو گروه هفت در بیانیه ای حملات تنبیهی ایران به اهدافی در سرزمین های اشغالی را محکوم و بر تعهد خود در قبال امنیت این رژیم تاکید کردند.

کشورهای عضو گروه هفت روز یکشنبه در واکنش به حمله گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اهداف مشخص در خاک فلسطین اشغالی اعلام کردند: از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهیم تا حملات خود را متوقف کنند.

در این بیانیه ادعا شده که گروه هفت به اقدامات خود برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از تشدید تنش ها در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

گروه هفت در ادامه ادعاهایش آورد که ایران در حال ایجاد خطر تشدید تنش غیرقابل کنترل در منطقه است.

سران گروه ۷، که تاکنون در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اقدامی صورت نداده، مدعی شدند این گروه به کار برای آتش بس فوری و پایدار در غزه ادامه می دهد.

گروه هفت درحالی حمله تنبیهی بامداد امروز به اراضی اشغالی را محکوم کرد، که از محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به سفارت ایران در سوریه خودداری کرد.

وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که حملات دیشب بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل صورت گرفته و پاسخی به حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران است. بر اساس ماده ۵۱ منشور در صورتی که یک عضو سازمان ملل مورد تجاوز مسلحانه قرار گیرد، دفاع آن کشور از خود حقی مشروع و طبیعی است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل تا ساعاتی دیگر درباره عملیات ضد صهیونیستی دیشب ایران نشست برگزار کند. پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان هم شورای امنیت نشست برگزار کرد اما با وجود محکومیت این اقدام از سوی بیشتر اعضا، شورای امنیت به علت مانع تراشی آمریکا، انگلیس و فرانسه؛ نتوانست بیانیه ای در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر کند.

کد خبر 6078248

دیگر خبرها

  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • واکنش فدراسیون فوتبال عربستان به شلاق خوردن عبدالرزاق حمدالله: شرم‌آور بود
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز در یمن
  • حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز یمن
  • سخنگوی انصارالله: حملات ایران به اهداف اسرائیل، انتقام درستی است
  • گروه هفت: به امنیت اسراییل متعهد هستیم