Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی گفت: به منظور اخذ مجوز اسکان از این مدیریت به همراه داشتن مجوز کوچ و قرنطینه بهداشتی از مدیریت جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی شهرستان‌های مبدا الزامی بوده که تا کنون بیش از ده فقره مجوز اسکان برای ۲ هزار فروند کلنی صادر شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ زنبورستان با تعداد بالغ بر ۶۰ هزار فروند کلنی زنبور عسل با هدف بهره مندی از شهد و گرده گل کُنار به این شهرستان کوچ کرده که کلیه زنبورداران مهاجر و بومی ملزم به اخذ مجوز اسکان از این مدیریت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با اشاره به لزوم رعایت فواصل مجاز محل اسکان زنبورستان‌ها با یکدیگر و با اماکن مسکونی برای حفظ مسائل بهداشتی، تولید اقتصادی عسل و جلوگیری از متضرر شدن زنبورستان‌های مجاور با هم در منطقه، توضیح داد: درشهرستان قیروکارزین محل مورد نظر برای اسکان زنبورستان‌ها با فن آوری‌های نوین GIS مکان یابی می‌شود.

او بر پیشرو بودن جهاد کشاورزی قیروکارزین در بکار گیری فن آوری GIS برای صدور مجوز استقرار زنبورستان‌ها و مزایای آن مثل مکان یابی دقیق محل مورد نظر در عرصه، ارائه توصیه‌های لازم به زنبورداران به جهت میزان پوشش گیاهی منطقه و اعلام هشدار برای رعایت فاصله با مسیل‌های سیلابی تاکید کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: هر چند که درجه حرارت منطقه هنوز در حد مناسب قرار ندارد، اما با توجه به مقبولیت و بازار پسندی عسل کُنار زنبورداران با خطر پذیری این موضوع به مراتع این شهرستان وارد شده اند.

همتی توصیه کرد: زنبورداران برای جلوگیری از هر گونه تلفات در جمعیت زنبور عسل خود بدلیل گرمای هوا باید در ساعات ابتدایی و خنک روز اقدام به تخلیه کلنی‌های زنبورعسل در مناطق مورد نظر کنند.

قیروکارزین از مناطق قشلاقی واقع در ۱۶۹ کیلو متری جنوب غربی شیراز است که به واسطه مراتع با پوشش درختان کُنار و باغات مرکبات از مستعد‌ترین مناطق پرورش زنبور عسل در نیمه دوم سال است.
انتهای پیام/م

کوچ زود هنگام زنبورستان‌ها به قیروکارزین آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد کبادی گفت: باتوجه به وقع سیلاب در استان‌های جنوبی، از روز دوشنبه (۲۷ فروردین) تا عصر امروز (۳۱ فروردین)، ۱۲۰ تیم عملیاتی در قالب ۶ هزار امدادگر و نجاتگر به مناطق سیل زده اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: امدادگران هلال احمر در این ۵ روز، عملیات در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد انجام دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در این مدت زمان، امدادگران ۱۹۳ نفر گرفتار در سیل و آب‎گرفتگی را به مناطق امن منتقل کردند و یک هزار و ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در ۱۳۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

­کبادی افزود: درحال حاضر در استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۵۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶۲ تیم از استان‌های کرمان، یزد و فارس مشغول امدادرسانی هستند.

­این مقام مسئول گفت: دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق روستایی که امکان عملیات امداد زمینی وجود ندارد، اقلام امدادی را به سیل زدگان می‌رسانند.

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: نجاتگران هلال احمر با ایجاد ۳ اردوگاه در شهرستان جاسک، ۸۰ دستگاه چادر در آنجا برای اسکان اضطراری سیل زدگان برپا کردند.

گفتنی است؛ هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مسجد الاقصی هنگام طلوع خورشید
  • آغاز هفته ۳۰ بوندسلیگای آلمان؛ آینتراخت برای مجوز اروپایی امیدوار شد
  • آغاز کوچ عشایر باوجود ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر در سیل ۹ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • عفونت گوش در کودکان (فیلم)
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه (فیلم)
  • پپ گواردیولا هنگام تماشای پنالتی شاگردانش مقابل رئال مادرید / ویدیو فان