Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:55:35 GMT

۵۰۰ متجاوز مرزی در تایباد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۰۰۳

۵۰۰ متجاوز مرزی در تایباد دستگیر شدند

فرمانده هنگ مرزی تایباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد متجاوز مرزی که اتباع کشور افغانستان هستند به صورت غیر قانونی وارد ایران شده اند ه با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.
سرهنگ کاظم صمدی افزود: ورود غیر قانونی افراد بیگانه به داخل کشور ممکن است در برخی مواقع مخاطرات امنیتی به همراه داشته باشد که با تلاش نیروهای مرزبانی و سایر نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون، مرزهای مشترک ایران و افغانستان در این منطقه یکی از امن ترین مرزهای کشور است و از هرگونه ورود غیر مجاز به این گذرگاه رسمی جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار و ۴۰۰ متجاوز مرزی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان دستگیر شده اند.
استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق حدود ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که  ۹۰ کیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صدها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان

به گفته وزیر کشور آلمان، مقامات این کشور در طول ۶ ماه گذشته از ۱۷ هزار و ۶۰۰ مورد ورود غیرقانونی به آلمان جلوگیری و اعلام کرده‌اند بیش از ۷۰۰ قاچاقچی انسان نیز در این مدت دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، منابع خبری می‌گویند افزایش میزان کنترل‌ها در مناطق مرزی آلمان طی ماه‌های اخیر ظاهرا تأثیرگذار بوده است.

«نانسی فزر»، وزیر کشور آلمان تغییر قوانین و اجرای سیاست‌های سختگیرانه پیرامون امور مهاجرت و پناهندگی را موفقیت‌آمیز توصیف کرده است.

او روز گذشته (شنبه) به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای «فونکه» گفت: ما در جریان کنترل‌های مرزی خودمان از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون ۷۰۸ قاچاقچی انسان را دستگیر و در ۱۷ هزار و ۶۰۰ مورد نیز از ورود غیرقانونی به کشور جلوگیری کرده‌ایم.

فزر در این زمینه همچنین از کاهش ۲۰ درصدی میزان درخواست‌های پناهندگی در بازه زمانی مذکور در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

افزایش کنترل‌های مرزی

وزیر کشور آلمان اواسط ماه اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) در واکنش به افزایش چشمگیر شمار ورود پناهجویان به این کشور به طور موقت دستور ایجاد پست‌های ثابت کنترل را در مناطق مرزی کشورش با لهستان، جمهوری چک و سوئیس داده بود. این تدابیر در حالی اتخاذ شده‌اند که کنترل‌ها در مرز اتریش از سال‌ها پیش برقرار بوده است.

به گزارش دویچه وله، مقامات می گویند کنترل‌های مذکور تا اواسط ماه ژوئن سال جاری (۲۰۲۴) ادامه خواهند داشت. فزر پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در بحبوحه مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که در ماه‌ ژوئن سال جاری به میزبانی آلمان آغاز خواهد شد، حجم کنترل‌ها در تمام مرزهای آلمان افزایش خواهد یافت.

وزیر کشور آلمان در مورد امور مربوط به پناهندگی همچنین به اخراج سریع‌تر و نیز تصمیم بر تسریع در فرآیند پناهندگی که توسط دولت این کشور اتخاذ شده است، اشاره کرد.

او همچنین تاکید کرد ارائه کارت پرداخت برای پناهجویان به جای دادن پول نقد به آنها، باعث جلوگیری از استفاده از بودجه دولتی آلمان برای پرداخت پول به قاچاقچیانی خواهند شد که آنها را به آلمان آورده‌اند یا قرار است بستگانشان را به این کشور بیاورند.

فزر یادآور شد: ما به افرادی که باید از زندگی آنها در مقابل جنگ، شکنجه و قتل محافظت شود، کمک می‌کنیم. اما واضح است کسی که به این حمایت نیاز ندارد، نمی‌تواند به آلمان بیاید و یا باید خیلی سریع‌تر آلمان را ترک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقتی «وعده صادق» زبان مشترک ایران، افغانستان و هندوستان شد
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • فریاد حیدر حیدر مردم شهرستان مرزی تایباد
  • دستگیری صد‌ها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • دستگیری صدها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد
  • استقرار یگان‌های بسیار قوی با تجهیزات پیشرفته در مرزهای شمال شرق کشور
  • استقرار یگان‌های بسیار قوی ارتش در مرزهای شرقی ایران
  • انسداد مرزهای شرق کشور با قدرت در حال انجام است
  • ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی