Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@15:01:35 GMT

اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۰۰۹

اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن در گلستان

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی هاشمیان در جلسه مسئولان ارشد قضایی و انتظامی استان این خبر را اعلام کرد و گفت: این شعب در گرگان ، گنبدکاووس و یک شعبه هم در محاکم تجدیدنظر استان برای رسیدگی ویژه به جرایم خشن مانند تیراندازی ،کیف قاپی و زورگیری اختصاص یافت.

هاشمیان افزود: این شعب با هدف رسیدگی تخصصی و سریع به پرونده مجرمانی است که امنیت و آرامش مردم را سلب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود بر استفاده از ظرفیت اقوام برای کاهش جرایم تاکید کرد و گفت: زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در گلستان بستر مناسبی برای استفاده از این ظرفیت برای کاهش جرایم به ویژه جرایم خشن است.

هادی هاشمیان افزود: ما در دستگاه قضایی و  نیروی انتظامی باید راهکارهایی برای استفاده از این ظرفیت برای ارتقای امنیت استان تدبیر کنیم.

هاشمیان با اشاره به تاکیدات رئیس محترم قوه قضاییه مبنی بر کاهش ورودی پرونده ها افزود: به دنبال استفاده از مشارکت  مردم و سازمان های مردم نهاد برای افزایش صلح و سازش در دعاوی به ویژه دعاوی خانوادگی هستیم که در همین راستا در همه شهرها و روستاهای استان در کنار کلانتری ها، شعبه ویژه سازشی صلح و سازش فعال می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به افزایش 8 درصدی توهین در 4 ماهه امسال گفت: پرونده های اینچنینی ماهیت قضایی ندارد و باید دستگاه فرهنگی و رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای ارتقای فرهنگ جامعه و کاهش پرونده های اینچنینی گام بردارند.

فرمانده انتظامی گلستان هم در جلسه مشترک قضایی و انتظامی  با بیان این که امنیت محصول جمعی است گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دو بال امنیت هستند و هماهنگی و تعامل این دو دستگاه برای افزایش امنیت و برخورد با مجرمان مهم است.

سردار روح الامین قاسمی با اشاره سرعت و قاطعیت پلیس برای دستگیری اراذل و اوباش و مجرمان جرایم خشن افزود: افزایش گشت های پلیس و حضور فرماندهان شهرستان ها در صحنه وقوع جرم از اقدامات ما برای افزایش سرعت دستگیری و برخورد با مجرمان است.

قاسمی تاکید کرد: قمه کشی ، زورگیری ، تیراندازی و کیف قاپی خط قرمز ماست و  اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به این افراد نخواهیم داد.

نشست مشترک دستگاه قضایی بامسئولان انتظامی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت در استان برگزار شد.

در این جلسه مسئولان قضایی و انتظامی  درباره مشکلات و راهکارهای رفع آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اراذل و اوباش استفاده از ظرفیت تیراندازی مسالمت آمیز مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قوه قضائیه را دارند برخورد و دست آنها را از جامعه قضایی کوتاه کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات و جعفری، معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف در دادسرای انتظامی قضات، اظهار داشت: در این رویکرد اولویت پیشگیری و اصلاح امور است و رویکردی است که قاطبه قضات در جمهوری اسلامی آن را مطالبه داشتند.

وی با بیان اینکه هیچ کس در قوه قضائیه از افرادی که مشکلی داشته و دنبال فسادی باشند دفاع  نمی‌کند و مطالبه قضات و کارمندان دستگاه قضایی این است که با افراد فاسد با شدت برخورد شود، گفت: این افراد مانند غده چرکینی هستند که زحمات و تلاش‌های دیگر افراد شاغل در آن دستگاه را از بین می‌برند و موجب بدنامی سایر افراد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد این افراد در دستگاه قضایی بسیار کم و حساب آنها از بدنه قضات زحمتکش، باتجربه، سالم، مومن و انقلابی جدا است، افزود: رویکرد جدید قوه قضائیه این است که شان و جایگاه قاضی در جامعه حفظ و زحمات قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی به جامعه نشان داده شود و در عین حال اگر جایی فردی مرتکب فساد شد با قاطعیت با آن برخورد شود و در این رابطه همه باید کمک کنند. 

وی با بیان اینکه عده‌ای از شکات حرفه‌ای که عمدتاً از بدنه مردم نیستند برای رسیدن به اهداف غیرقانونی خود علیه برخی از قضات پاکدست شکایات واهی مطرح می‌کنند، گفت: پس از بررسی‌های لازم، کذب و دروغ بودن ادعای واهی این افراد مشخص می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه تا الان رویکرد دستگاه قضایی بر این بود که پرونده تشکیل و بعد از بررسی‌ها، آن پرونده مختومه و قرار منع تعقیب صادر می‌شد، افزود: باید دادسرای انتظامی قضات دست این گونه افراد را از جامعه قضایی کوتاه کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید تحت تعقیب قرار گیرند، گفت: باید با اینگونه افراد که قصد تخریب قضات و قوه قضائیه را دارند برخورد بازدارند شود و از حیثیت دستگاه قضایی دفاع شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها