Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:52:30 GMT

آتش‌سوزی یک میدان نفتی عربستان در پی حمله پهپادی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۰۱۳

آتش‌سوزی یک میدان نفتی عربستان در پی حمله پهپادی

شرکت نفتی آرامکوی سعودی اعلام کرد بر اثر یک حمله پهپادی، یک میدان نفت و گاز دچار آتش سوزی جزئی شد اما فعالیت‌های آن مختل نشد.

به گزارش ایسنا، آرامکو اعلام کرد این حمله که از سوی نیروهای انصار حزب الله یمن صورت گرفت، صدمات جانی به همراه نداشت و تولید این میدان را مختل نکرد.

طبق اعلام این غول نفتی، تیم واکنش آرامکوی سعودی آتش سوزی را در تاسیسات گاز طبیعی مایع شیباح کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروی انصار حزب الله روز شنبه اعلام کرد این گروه در بزرگترین حمله‌ای که تاکنون به خاک عربستان سعودی انجام داده است، با ۱۰ پهپاد میدان نفتی شیباح را هدف قرار داد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی با محکوم کردن این حملات، مدعی شد این حمله نه تنها عربستان سعودی را هدف گرفت بلکه علیه اقتصاد جهانی بود.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، شیباح که حدود یک میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند، در فاصله بیش از هزار کیلومتری مناطق تحت کنترل انصار حزب الله یمن قرار دارد. این میدان در منطقه ربع الخالی عربستان قرار دارد که تنها چند کیلومتر با امارات متحده عربی فاصله دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله پهپادی به میدان نفتی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 فعالیت شبانه پدافند هوایی پایگاه شکاری اصفهان با واکنش منفی ایران اینترنشنال همراه شد و خبرنگاران و مهمانان این شبکه این اتفاقات را حمله به پهپاد پیتزابر خواندند و تاکید کردند با این نوع پاسخ (ادعایی این شبکه)، دست بالا را ایران دارد و هیچ دلیلی ندارد ایران در صورت حمله اسرائیل به مواضعش در سوریه، دوباره پاسخ ندهد. این بخش‌ها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه