Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:57:05 GMT

نمایشگاه «کتابت وحی» در باکو گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۱۵۵

نمایشگاه «کتابت وحی» در باکو گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه دستخط با عنوان «کتابت وحی» با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران در باکو و تعدادی از اصحاب هنر و فرهنگ جمهوری آذربایجان در محل خانه فرهنگ شهریار این نمایندگی فرهنگی برپا شد.

در این نمایشگاه، قرآن‌های دست‌نویس در اندازه و اشکال مختلف و همچنین، بیش از ۵۰ اثر هنری و خوشنویسی علی عبدالحسین‌زاده، هنرمند برجسته کشورمان در معرض دید علاقه‌مندان و مشتاقان قرآن کریم و هنر خوشنویسی قرار گرفت که این هنرمند گرانقدر با خوشنویسی و کتابت آیات کلام وحی، آثار متمایز و اثرگذاری را خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارسی در گشایش این نمایشگاه در سخنانی، با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در بسط و گسترش روابط فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان، این نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی مشابه را همچون پلی در روابط فرهنگی دو کشور توصیف کرد.

رایزن فرهنگی ایران در باکو، هنر خوشنویسی را جزو تمدن غنی ایران زمین عنوان کرد و افزود: حضور جمعیت مشتاق در این نمایشگاه نشان دهنده علاقه ساکنین باکو به قرآن و فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی است.

آثار خوشنویسی علی عبدالحسین‌زاده تلفیقی از هنر، احادیث و قرآن است که به غیر از این آثار با ارزش، اولین قرآن کریم و صحیفه سجادیه در کشور که به صورت دستی و بدون استفاده از دستگاه‌های تحریر به خط ثلث کتابت شده است نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

در این اثر هنری گرانقدر ۹ سوره از قرآن کریم (سور مسبحات) در ۹۰ صفحه که تذهیب آن با دست و به آب طلا مزین و با خط ثلث نیز کتابت شده است، دارای جلدی از جنس نقره و ملیله با ابعاد ۵۰×۳۵ سانتی متر است.

هنر خوشنویسی از دیرباز به دلیل تجسم کلام وحی در میان مسلمانان جایگاه خاصی داشته است بر همین اساس رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی و با حمایت از هنر خوشنویسی این نمایشگاه را برگزار کرد.

عبدالحسین‌زاده دارای مدرک فوق ممتاز ثلث از انجمن خوشنویسان ایران است، که از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ نیز به کتابت قرآن کریم به خط ثلث اقدام کرده و آن را به عنوان باقیات صالحات خود معرفی می‌کند.

کد خبر 4695625

منبع: مهر

کلیدواژه: باکو خوشنویسی قرآن کنفرانس بین المللی عید غدیر خم فعالیت های قرآنی دعای عرفه قرآن آیت الله جوادی آملی علوم انسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی کتاب طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی آیت الله محمد آصف محسنی عید سعید قربان فلسفه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛  دستیار پیشرفت بنیاد تعاون بسیج سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، در این نمایشگاه یک روزه که در حاشیه همایش فرماندهان، مسئولان بسیج سازندگی و بسیج مساجد و محلات و طرح فدک جامعه زنان بسیج نواحی مقاومت استان گفت: در این رویداد بخشی از دستاورد‌ها وظرفیت‌های کارآفرینی، اشتغال و صنایع دستی اعضای بنیاد تعاون بسیج در سطح نواحی مقاومت بسیج استان  به نمایش گذاشته شد.

عباس کاوه افزود: این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال ۱۴۰۳ در قالب  ۱۵ غرفه برپا شده است.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود