Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:56:30 GMT

«مهدی علیزاده»؛ آزاده‌ای قهرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۱۷۶

«مهدی علیزاده»؛ آزاده‌ای قهرمان

بیست و ششم مرداد هر سال یادآور بازگشت قهرمانانه و باشکوه فرزندان پرغرور وطن (آزادگان) به میهن اسلامی است. قهرمانانی که با وجود سختی زندان‌های عراق اراده خود را از دست نداده بلکه با بازگشت در زمینه های مختلف تبدیل به الگو برای جوانان و نوجوانان شدند. یکی از این قهرمانان «مهدی علیزاده» دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است که در میدان ایثار و ورزش خط بطلانی بر قید و بندهای سن شناسنامه‌ای کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند دهه پس از آنکه علیزاده با ۱۴ سال سن راهی جبهه های جنگ شد و در نهایت به اسارت ارتش عراق درآمد این ورزشکار برخلاف تمام قوانین حاکم بر دنیای ورزش قهرمانی با پشتکار تمام توانست در سنی بالاتر از ۴۰ سال ورزش را به صورت حرفه ای شروع کند. نتیجه این تلاش ها کسب هفت مدال طلای بین المللی در رشته پرتاب نیزه و مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است.

وی در این زمینه عنوان می کند: می دانستم برای ورود به دنیای حرفه ای ورزش سن بالایی دارم، اما در طول پنج سال تمام خواب و خوراکم ورزش بود و توانستم با ورزش به آرامش برسم، آرامشی از جنس افتخار آفرینی در میدان های بزرگ. اکنون دیگر نمی توانم ورزش را از خود جدا کنم.

علیزاده که بر طبق یک سنت دیرین عادت دارد یادگار افتخار آفرینی زندگیش را با خود داشته باشد می گوید: زمانی که مجروح بودم تیر خلاص به من زده شد و این تیر هنوز در جمجمه‌ام یادگاری باقی مانده و پزشکان اجازه جراحی نمی‌دهند.

اما او پس از بازگشت از بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا ترک عادت کرد و مدال طلای این دوره از بازی‌ها را به رهبر معظم انقلاب هدیه داد.

علیزاده در جاکارتا ۲۰۱۸ مدال برنز پرتاب وزنه را کسب کرد.

عاشق ورزش است و از آن به عنوان آرامش یاد می کند. اذعان دارد ورزش بخشی از زندگیش است و کسب عنوان قهرمانی و اهتزاز پرچم ایران در رقابت های جهانی برای او بالاترین افتخار به شمار می رود.

می گوید: شش سال زحمت کشیدم، تمام زندگی‌ام ورزش بود و حتی سال‌تحویل نیزه ورزشی‌ام را نیز کنار سفره هفت‌سین گذاشتم.

بدون شک تلاش و پشتکار این ورزشکار جانباز در میادین بین المللی بدون ثمر نیست.  وی از هم اکنون میدان بزرگ توکیو ۲۰۲۰ را هدف قرار داده است هدفی که دستیابی به آن سخت نیست و اگر مشکلی در زمینه اعزام او به پارالمپیک پیش نیاید یکی از سکوهای این تورنمنت بزرگ جهانی را از آن خود خواهد کرد.

مراسم رونمایی از مستند زندگی «مهدی علیزاده» ورزشکار جانباز و آزاده و دارنده مدال طلای بازی‌های پارآسیایی جاکارتا روز گذشته (شنبه) همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به ایران، با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک به همراه جمعی از جانبازان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جانبازان پارالمپیک دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رقص مازنی علیزاده با پرچم ایران پس از کسب طلای آسیا

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895595

دیگر خبرها

  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین
  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد
  • علیزاده، اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا
  • اولین طلای کشتی فرنگی از آن علیزاده  شد
  • ببینید | رقص مازنی علیزاده با پرچم ایران پس از کسب طلای آسیا
  • رقص محلی علیزاده پس از کسب طلای آسیا | ویدئو
  • اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قرقیزستان
  • ناصر علیزاده: به مردم قول یک نشان طلای المپیک را می دهم
  • اولین طلای فرنگی ایران با رکورد ویژه ناصر