Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دوره جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای دانش آموزی (رسانش) با مشارکت بیش از چهار هزار دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد که دوره اختتامیه این جشنواره از روز گذشته (شنبه) با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری به مدت سه روز در تهران در حال برگزاری است.

«علی مرادخانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهارداشت: دانش آموزان دعوت شده به این کاردو، برگزیدگان جشنواره بزرگ رسانش هستند که در بخش های روزنامه دیواری، پادکست، رادیو مدرسه، نماهنگ و فیلم کوتاه رتبه های برتر را دربین ۲ هزار دانش آموز شرکت کننده کسب کرده‌ و تولیدات ارزشمندی را در فضای رسانه خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در افتتاحیه رسانش از بخش های روزنامه اطلاعات اعم از تحریریه، موزه روزنامه و چاپخانه این روزنامه بازدید و با ابعاد گوناگون فعالیت خبری آشنا شدند. در پایان کارگاه‌ ها، دانش‌آموزان توسط داوران سطح‌بندی و انتخاب شده و از افراد برگزیده در اختتامیه جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی تصریح کرد: شبکه افق نیز دیگر محل بازدید دانش آموزان رسانه ای بود که با برگزاری کارگاه های‌ تخصصی در این شبکه دانش‌آموزان از استودیو جهان آرا بازدید کردند.

مرادخانی به بخش ویژه کاردوی رسانش اشاره کرد و گفت: بخش اصلی ومهم  افتتاحیه این جشنواره نیز با حضور فضه سادات حسینی(مجری)، محمدحسین بدری(روزنامه‌نگار) در دو بخش دختران و پسران برگزار شد که این مجریان تلویزیون از تجربیات خود در فضای حرفه‌ای و رسانه‌ای برای دانش‌آموزان رسانش گفتند.

وی ادامه داد: محمدصادق باطنی مدیر مجتمع آموزشی شهید آوینی نیز دیگر مهمان روز اول دوره پایانی رسانش بود که حضور او در کارگاه با ایده‌پردازی رسانه‌ای همراه بود.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی خاطرنشان کرد: تنوع کار، توجه و اهمیت به رسانه‌های نوین، تنوع در رسانه‌های تصویری از جمله نکاتی است که در آثار این دوره از جشنواره دیده شده و بسیار مورد توجه و اهمیت است.

مرادخانی با بیان اینکه این جشنواره تنها مختص دانش‌آموزان عضو این انجمن نیست، تصریح کرد: «رسانش» یک جشنواره رسانه‌ای ملی است که تمام دانش‌آموزان را در معنای عام در برمی‌گیرد.

وی همچنین گفت: در جریان برگزاری این جشنواره دوره‌های آموزشی ویژه دانش آموزان در استان‌های ایلام، گیلان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و همدان نیز با حضور اساتید به نام، برگزار شد که این دوره به تولید آثار فاخر در حوزه دانش آموزی بسیار تاثیرگذار بود.

 مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی افزود: از آنجا که مبانی اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بر پایه کار گروهی است، این جشنواره را به صورت گروهی (گروه‌های دانش آموزی) برگزار و بخش فردی از سرفصل‌های این جشنواره حذف شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی دانست و افزود: به کارگیری استعدادهای دانش آموزان در حوزه رسانه، فعال کردن و استفاده از انواع رسانه های موثر، مفید و جذاب دانش آموزی در مدارس، تاسیس یک رسانه با کیفیت و دارای ضریب نفوذ بالا برای مخاطب دانش آموز در سطح دانش آموزی و شناسایی و معرفی افراد مستعد و علاقمند به رسانه های فعال و انقلابی کشور ازدیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره ملی رسانش ویژه برگزیدگان روز شنبه ۲۶ مرداد به صورت رسمی در دانشگاه صدا و سیما گشایش یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان گفت: برگزیدگان در زمینه کشاورزی، صنعت، هنر، خدمات، پوشاک، مالی، رایانه و برق برتر شناخته شدند.
احمد فولادی افزود: از ۹۶ اثر ارسالی هنرجویان ۷ هنرستان به نخستین جشنواره ایده تا بازار، ۱۰ اثر به مرحله پایانی راه یافت و سه ایده نوین از سوی هیئت داروان بعنوان برگزیده این جشنواره معرفی شد.
وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، رشد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌آفرینی، استعداد سازی هنرجویان، تشویق و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت، آشنایی هنرجویان با پژوهش و شیوه‌های کشف و حل خلاقانه مسائل است.

بیشتربخوانید: معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه