Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:51:08 GMT

رهایی گریس ۱ اوج اقتدار ایران بود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۳۳۷

رهایی گریس ۱ اوج اقتدار ایران بود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۹۸ یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب است، اظهار داشت: سالی که در ایران در اوج تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی به سر می‌بریم، با این حال در همه شاخص‌ها بخصوص شاخص‌های دریانوردی، رشد و حرکت مثبت داشته‌ایم به گونه‌ای رشد تخلیه و بارگیری ما در بنادر از مرز ۶۰ میلیون تن عبور کرد، صادرات رشد بالای ۶ درصد داشته و واردات ۲۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت تولید شناورهای جدید و همچنین اورهال و تعمیر اساسی ناوگان نفتکش، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ربایش غیرقانونی نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق تصریح کرد: اوج اقتدار ایران آنجا بود که علی‌رغم این اقدام غیرقانونی و توقیف نفتکش ایرانی، دولت انگلیس با پیگیری‌های حقوقی ما ناگزیر از رهایی این کشتی شد؛ این اقدام در مقایسه با اقداماتی که در سال‌های گذشته و در زمانی که دولت‌های دست‌نشانده پیش از انقلاب در ایران بودند، کاملاً متفاوت است.

اسلامی در خصوص توسعه سواحل مکران گفت: اجرای طرح توسعه سواحل مکران در دستور کار وزارت راه قرار دارد و سند طراحی بلندمدت برای توسعه سرزمینی و جمعیت، در این مناطق برنامه‌ریزی شده که این برنامه‌ها در شورای عالی مکران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود.

به گفته وی، بنادر جاسک و چابهار به دو منطقه بزرگ صنعتی تبدیل شده و شهرهای جدید در این منطقه ایجاد می‌شوند. با فعال کردن صنایع نفتی و پایانه نفتی جاسک و ایجاد شهر جدید مکران، شاهد آغاز فعالیت این پروژه‌ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

کد خبر 4695650 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی روز جهانی دریانوردی محمد اسلامی نفت کش ایرانی نفتکش گریس1 قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری بورس بازار سهام قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت دلار قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو کالاهای اساسی دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

وزارت خارجه فیلیپین مدعی شد که ایران ۱۸ خدمه فیلیپینی نفتکش سنت نیکلاس را آزاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که تمام 18 خدمه فیلیپینی نفتکش توقیف شده "سنت نیکلاس" که توسط ایران توقیف شده بود، آزاد شده و به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فیلیپین، طبق ادعای وزارت خارجه این کشور این 18 خدمه به صورت دسته جمعی به کشور بازگردانده شده و آخرین گروه از شش نفره هفته گذشته به مانیل رسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «دولت فیلیپین از درک مقامات ایران در این زمینه تشکر می‌کند.»

پیشتر  روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در دی ماه گذشته اعلام کرده بود که به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتشدریادار ایرانی: ‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌/ پاسخ قلدری و دزدی آنها را دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)