Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@07:02:38 GMT

تکذیب توقف اضطراری هواپیما در فرودگاه بجنورد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۳۹۸

تکذیب توقف اضطراری هواپیما در فرودگاه بجنورد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرشاد ساکنی گفت: هواپیمای شرکت ماهان در مسیر تهران - بجنورد عصر دیروز بدون هیچ مشکل و نقص فنی در این فرودگاه نشست اما متاسفانه در فضای مجازی استان اخباری بی اساس در این خصوص بازنشر می شود.

برخی رسانه ها و کانال های خبری در فضای مجازی شنبه شب از توقف اضطراری پرواز تهران - بجنورد، به دلیل بروز نقص فنی در سامانه ترمز هواپیما خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول روابط عمومی فرودگاه بجنورد با اشاره به حضور خود در فرودگاه در زمان نشستن هواپیمای مزبور، افزود: معمولا در زمان بروز نقص فنی و یا حادثه برای هواپیما، به سرعت واحد آتش نشانی در محل حضور می یابد، اما امروز این واحد هیچ عملیاتی در این خصوص نداشته است.

ساکنی گفت: متاسفانه برخی از کانال ها و یا گروه های مجازی، بدون هیچ تحقیقی اخبار بی اساس را منتشر می کنند که این امر بسیار نگران کننده است.

پرواز شرکت ماهان روز شنبه ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه در فرودگاه بجنورد بر زمین نشسته و ساعت ۱۷ این شهر را به مقصد تهران ترک می کند.

هم اکنون فرودگاه بجنورد در هفته ۶ پرواز رفت و برگشت بین تهران و مرکز استان خراسان شمالی را در برنامه پروازی خود دارد.

اکنون شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بین مرکز استان خراسان شمالی و تهران پرواز رفت و برگشت دارند و شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز هفته قبل با انجام یک پرواز آزمایشی نشست و برخاست در فرودگاه بجنورد، وضعیت عملیاتی این فرودگاه را مورد آزمایش قرار داد که نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی زمین فرودگاه فضای مجازی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین حجاج عمره کشور از این تاریخ

محمد حسین آجیلیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه از فردا سه اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اقدام به جابه‌جایی زائران حج عمره خواهیم کرد گفت: از فردا ساعت ۱۵:۳۰ اولین گروه از زائران عمره از فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: در طی این ۱۰ روز دو پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت کشور انجام می‌شود که در مجموع ۲۲ پرواز انجام می‌شود.

آجیلیان بیان کرد: در هر پرواز ۲۶۰ زائر جابه جا می‌شوند که در طول این ۱۰ روز دوهزار ۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲ هزار ۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی اعزام می‌شود که در مجموع هزار و ۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: پرواز‌های حج عمره بعد از گذشت ۹ سال از فردا با همکاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • فراهم شدن شرایط برقراری پروازهای خارجی در یاسوج
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از این تاریخ
  • زائران عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره) اعزام می‌شوند
  • عملیات حج عمره از دوشنبه آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات حج عمره از دوشنبه
  • حال شلوغ‌ترین فرودگاه جهان خوش نیست