Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، در حاشیه کم‌کاری دولت در جمع کردن وضعیت بازار خودرو، ورود قوه قضائیه به تخلفات خودروسازان و قطعه‌سازانی که از تحویل قطعه خودداری می‌کردند؛ موجب شد بر زخم ناشی از تخلفات راکبان خودروسازی که بر جان مردم نشست، مرهمی شود.


در شماره‌های پیشین پرونده به تخلفات گسترده خودروسازان در مسئله سهام چرخه‌ای و مالکان شرکت کروز به عنوان بزرگترین تامین‌کننده قطعه که به دنبال تصاحب ایران خودرو بودند؛ پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پای قوه قضائیه بر گلوی تخلفات
تیغ عدالت دستگاه قضا پیش از همه به تن مدیران خودروساز نشست؛ نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که منتسب به دستورالعمل اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی و حکم قضائی بازپرس شعبه ۱۴ ناحیه ۲۸ دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو است. در این نامه اشاره شده که بانک مرکزی به همه بانک‌ها نامه زده و دستور داده تمام حساب‌های هاشم یکه‌زارع (مدیر‌عامل شرکت ایران‌خودرو) را مسدود کنند و هیچ خدمات بانکی به او ندهند.


یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو مدعی شد علت بسته شدن حساب‌های یکه‌زارع، مدیریت سابق او در ایران خودرو دیزل است.



همچنین با انتشار حکم بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت در فضای مجازی سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با حکم بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت از اسفند سال گذشته برای شش ماه ممنوع‌الخروج شده است.

 

رئیسی چگونه مانع بروز فاجعه در خودروسازی شد؟مجموعه‌ای از اتفاقاتی که به صورت زنجیره‌ای رقم خورد تا روند تغییرات قیمت خودروی داخلی در بازار غیرمنطقی شود، ازجمله مواردی است که گمان می‌رود در این پرونده‌ها ردپای آن‌ها دیده شود. ممنوعیت ثبت سفارش خودروی وارداتی به‌همراه کمبود قطعه برای ساخت خودروی داخل و مجموعه دیگری از عوامل، سوداگرانی را وارد عرصه بازار خودرو کرد که با دلال‌بازی، کار را به جایی رساندند که قیمت خودروی کارخانه در برخی مدل‌های پرفروش بیش از ۵۰ درصد با بازار فاصله داشت. مشکلات ایجادشده در بازار خودرو، نهاد‌های ناظر را وارد عمل کرد تا پرونده تخلفات خودروسازان داخلی شکل بگیرد. به‌تازگی نیز اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، با تشریح جزئیات بازداشت مدیران ارشد سایپا گفته بود: پرونده تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند. این پرونده ۲۵ متهم دارد که شش نفر بازداشت هستند. به گفته او، برخی از بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا هستند و برخی از نمایندگی‌ها و شرکت‌هایی که به نمایندگی از سایپا مبادرت به ثبت‌نام و واگذاری خودرو می‌کردند. در تماس با بسیاری از کارشناسان و مسئولان خودرو، حکم ممنوع‌الخروجی مدیرعامل سایپا به‌شدت فعالان این عرصه را شوکه کرد و به نظر می‌رسید هیچ‌کس به درستی نمی‌داند چه اتفاقی در شرف رخ‌دادن است.


آزادسازی ۲۰ هزار خودرو از زندان!
ناصر سراج در پاسخ به این سئوال که پیگیری سازمان بازرسی کل کشور در مورد قرارداد‌های خودروسازان چه شد؟، به وضعیت نابسامان صنعت خودرو کشور اشاره کرد و اظهار کرد: چند روز قبل، وزیر صنعت، معدن و تجارت، کل خودروسازان، قطعه‌سازان و شورای روابط و تعزیرات را دعوت به جلسه و به‌طور کامل مشکلات را بررسی کردیم که تعداد زیادی ماشین در شهر‌ها و استان‌های مختلف دپو شده بود.
وی با بیان اینکه مشکل اساسی خودورساز‌ها مربوط به قطعه‌سازان بود که قطعات مورد نیاز را در اختیار خودروساز‌ها قرار نمی‌دادند، افزود: با ورود دستگاه قضایی و پیگیری‌های انجام‌شده این مشکل مرتفع و ۲۰ هزار خودروی دپو شده به مشتریان واگذار می‌شود.


گفتنی است شنیده‌ها حاکی است در جلسه رئیس سازمان بازرسی با خودروساز و قطعه‌سازان و وزیر صمت، وی با اشاره به یکی از قطعه‌سازان که قطعات چینی را وارد کشور کرده و به اسم تولید داخل به خودروساز قالب می‌کند، هشدار برخورد صریح داده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پراید ایران خودرو سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور در دیدار با مسئولان شهرستان جم تفاهم‌نامه تحویل و تحول زمین برای احداث و راه‌اندازی ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم و ساختمان سرای نوآوری نفت و گاز و پتروشیمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر را امضا و از محل اختصاص‌یافته به آن بازدید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در جلسه‌ای با مسئولان شهرستان جم اظهار کرد: نگاه مثبت، همسو و هم گرایانه‌ای میان برنامه‌های توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی استان و مدیران استانی و شهرستانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در جنوب استان بوشهر با قرار داشتن شهرستان‌های جم و عسلویه و صنایع مختلف، ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که نه تنها اولویت برنامه دانشگاه؛ بلکه اولویت کشور است، عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده و وسعت نظر مدیران شهرستان، دو قطعه زمین به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تعلق گرفت. قطعه زمینی به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر جنب اتوبان جم برای راه‌اندازی سرای نوآوری نفت و گاز و پتروشیمی دانشگاه آزاد اسلامی استان و قطعه زمین دیگر به متراژ ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ساخت ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم به مجموعه دانشگاه استان اهدا شد.

رازقی با تأکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص، پیشبرد مرز‌های دانش، ارتباط با جامعه و خدمات‌رسانی، ارتقای فرهنگی جامعه از نقش‌هایی است که به‌عنوان کارکِرد برای دانشگاه در نظر گرفته می‌شود، مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، با اشراف و اذعان به این مباحث، رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده که با همراهی مدیران شهری روبرو بوده و باعث دلگرمی و پیشبرد سریع اهداف و برنامه‌های دانشگاه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر