Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی و عامل برداشت ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی یکی از پرسنل فروشگاه در بندرعباس خبر داد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت : در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و علام شکایت وی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی مشخص شد که خرید شارژ، پرداخت قبوض و همچنین انتقال پول به تعدادی کارت بانکی به صورت غیرمجاز انجام شده است.

افتخاری اظهار داشت: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد در فروشگاهی مشغول به‌کار است و تاکنون تراکنش بانکی از طریق بستر فضای مجازی نداشته و رمز دوم کارت بانکی وی نیز فعال نیست.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد و پس از دستگیری با توجه به ادله دیجیتال و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و معترف شد با شاکی همکار بوده با توجه به درخواست‌های شخص مذکور از وی برای انجام عملیات بانکی، کارت وی را گرفته که به علت نیاز شدید مالی تصمیم به فعال‌سازی رمز دوم و برداشت در قالب خرید شارژ انبوه، پرداخت قبوض و تسویه حساب برای پرداخت بدهی‌های شخصی خود کرده است که متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس معرفی و تحویل شد.

500 پرونده در پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده استشگرد جدید کلاهبرداری با اضافه کردن عضو به گروه‌های تلگرامی/ نظر پلیس فتا چیست؟پلیس فتا: بانک مرکزی ارتباط درگاه‌های پرداخت اینترنی با سایت‌های قمار و شرط‌بندی را کنترل کند

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه جرائم اقتصادی و به‌روزرسانی شگردها و ترفندهای کلاهبرداری در فضای مجازی، آسیب‌های این جرائم رو به افزایش و مخرب است افزود: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های تخصصی همچنین تلاش‌های بی‌وقفه اقدام به شناسایی، ردگیری و دستگیری مجرمین اقتصادی کرده و مبالغ سرقتی به شاکیان عودت می‌دهند.

کارشناس ارشد فضای مجازی پلیس هرمزگان تصریح کرد: بسیاری از شهروندان گمان می‌کنند با عدم فعال‌سازی رمز دوم از جرائم اقتصادی مصون خواهند بود لیکن روش‌های گوناگونی از قبیل فعال‌سازی رمز دوم و یادداشت برداری از اطلاعات کارت بانکی توسط دوستان و آشنایان، کپی‌برداری از کارت‌های بانکی توسط دستگاه‌های اسکیمر و فهمیدن رمز اصلی هنگام پرداخت با دستگاه‌های pos، فریب قربانی برای تغییر زبان دستگاه خودپرداز و سپس در مراحل جهت فعال‌سازی مخفی رمز دوم و همچنین دریافت اطلاعات کارت بانکی از شخص  و  واریزی‌های کارت به کارت با فریب افراد در جریان کلاهبرداری‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌های تلفنی به صورت گسترده برای برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی استفاده می‌شود که به  شهروندان توصیه می‌شود به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و اطلاع از شگردهای مجرمانه به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

R7559/P/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.

برهمین اساس نیز در هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه پیش تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود هستند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت کرده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

افزایش سقف برداشت غیرحضوری از حساب‌های بانکی | برای چه مبالغی باید به بانک برویم؟

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است.

بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

همچنین سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

کد خبر 846576 برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی شورای پول

دیگر خبرها

  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد