Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@22:24:23 GMT

یک هفته در قاب تصویر، عید و جنگ و اعتراض

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۶۱۴

یک هفته در قاب تصویر، عید و جنگ و اعتراض

مسلمانان در هفته گذشته با تحولات و رویدادهای مختلفی همچون جشن عید قربان، درگیری در الاقصی، ناکامی در حمله به یک مسجد در نروژ و رویدادهای دیگر جهان اسلام رو به رو بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، جشن های مسلمانان در عید، نواخته شدن طبل درگیری در کشمیر، کودتای جدایی طلبان در عدن، کشتار ضد مسلمانان در نروژ از جمله مهمترین حوادث هفته گذشته مربوط به مسلمانان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو میلیون و500 زایر و حاجی هفته گذشته برای ادای فریضه حج در عرفات وقوف کردند و پس از اتمام مناسک حج از منی به مکه باز گشتند و طواف وداع را انجام دادند. سپس مسلمان سراسر جهان جشن های باشکوهی را در اولین روز عید قربان برگزار کردند.

فلسطینی ها نیز همگام با مسلمانان دیگر جهان برای ادای نماز عید به مسجد الاقصی روی آوردند، اما شادی آنها هنوز تکمیل نشده بود که صدها شهرک نشین یهودی با حمایت نیروهای اشغالگر سه بار به این مسجد حمله کردند و در نتیجه آن دهها نفر زخمی شدند.

در همین حال، در گوشه ای دیگر از این جهان اسلام ، هفته گذشته در یمن تحولات در نتیجه تحریک امارات درحال رخ دادن بود، به طوری که جدایی طلبان تحت حمایت امارات بر نیروهای «عبدربه هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن حمله کردند و بر کاخ ریاست جمهوری و موسسات دولتی مسلط شدند.

اگرچه سرنوشت جنبش جدایی طلبان و کودتای ناگهانی شان درهاله ای از اتهام است، اما پیامدهای این مسئله بر سرنوشت ائتلاف سعودی – اماراتی و بر روند کل جنگ در یمن تاثیر گذاشته است.

اما در منطقه مورد تنازع کشمیر بین هند و پاکستان نیز، نگرانی از جنگ جدید مشابه دو جنگ دهه 40 و 60 وجود دارد.

تصمیم ناگهانی هند در لغو وضعیت خاص بر بخشی از منطقه تخت سیطره اش بر کشمیر باعث شده است تا تنش بین دو کشور هند و پاکستان از سخنرانی ها و اظهارات فراتر شود و به درگیری های نظامی کشیده شود، به طوری که تاکنون پنج سرباز هندی و چهار نفر از ارتش پاکستان و دو غیرنظامی جان باختند.

در همین حال،در نروژ نیز یک مسلمان پاکستانی تبار 65 ساله توانست حمله به مسجد نروژ را خنثی کند. وی در مقابل یک جوان (21 ساله) راستگرای افراطی که تلاش داشت به سمت نمازگزاران به دلایل انزجارطلبانه شلیک کند، ایستاد و توانست با موفقیت از این حمله جلوگیری کند.

در سودان نیز، خوشبینی بین مردم سودان و ناظران برای دستیابی به تفاهمات افزایش یافته است تا این کشور را از سرازیر شدن به سمت آشوب و هرج و مرج نجات دهند. پس از توافق نیروی آزادی و تغییر با شورای نظامی انتقالی برای آغاز تشکیل دولت انتقالی، نیروهای آزادی با ریاست «عبدالله حمدوک» کارشناس اقتصادی بر دولت موافقت کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه گلپایگان اردبیل غدیر عید غدیر خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان دهه ولایت و امامت خراسان جنوبي استان همدان مسلمانان مسجدالاقصی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۶ فروردين

ایتنا - مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۲۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۶.۴۲ درصد کمتر شده است.
نگرانی‌ها در مورد افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه طی روزهای اخیر بر بازارهای ایالات‌متحده تاثیر گذاشته است.  شاخص داوجونز ۴۷۵ واحد کاهش یافت. جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان چیس به سرمایه‌گذاران گفت که درگیری ژئوپلیتیکی باعث نگرانی است و خاطرنشان کرد که می‌تواند تعیین کننده این مورد باشد که اگر قیمت نفت و گاز خیلی بالا برود چه اتفاقی برای اقتصاد جهانی رخ خواهد داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۲۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۶.۴۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۵.۰۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۷۷ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳.۵۹میلیارد دلار است که ۱۸.۹۴ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۵.۶۴ میلیارد دلار است که  ۹.۵۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۵۰.۴۷ میلیارد دلار است که ۹۱.۹۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۴ هزار و  ۱۳۶.۷۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۹ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۳۷.۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۵ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۵۴.۸۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۵.۶۶ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۸.۶۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۴۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۹۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۴۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۸۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۹.۲۲ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰.۷۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۶۶ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۱۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۹.۳۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۳ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۵۰۸۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳.۹۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۲.۳۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • پیشرفتِ فوتبالی حلقه‌ای گم‌شده در نصف‌جهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • عملیات وعده صادق متعلق به همه مسلمانان و آزادگان جهان است
  • قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه
  • حمله ایران تهدیدی برای مسجد الاقصی و مسلمانان بود!
  • پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل باعث غرور مسلمانان جهان شد
  • پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونستی باعث غرور مسلمانان جهان شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • تحقق وعده صادق عامل خوشحالی مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۶ فروردين