Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار وبازنشر یک تصویر و ویدئوی قدیمی که در آن ادعا شده شهرداری در روزها و شبهای اخیر به قطع شبانه درخت در خیابان ولیعصر اقدام کرده است مدیرفضای سبز منطقه ۶ این موضوع را رد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ سحرگاه امروز تصویری قدیمی دریکی از کانال های خبری منتشر و در فضای مجازی دست به دست شد که در آن نمایی از سه کنده درخت قطع شده در خیابان ولیعصر تقاطع مطهری نمایان وعامل پاکبان شهرداری نیز به نظافت محل مشغول است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس انچه که در این عکس و شرح آن عنوان شده بود شهرداری تهران اقدام به قطع شبانه درختان خیابان ولیعصر نموده است. در ویدئوی قدیمی دیگری نیز که متعاقب این عکس منتشر شد ادعا شده بود شهرداری درحال قطع شبانه درختان خیابان ولیعصر طی روزهای و شب های اخیر بوده و موضوع با واکنش شهروندان رو برو شده است .

در این خصوص محسن مجد آبادی - مدیر اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۶ - با رد صحت و اصالت زمانی تصویر منتشر شده که مربوط  خیابان ولیعصر تقاطع خیابان شهید مطهری است، گفت: طی سه سال اخیر هیچ گونه درختی در  این محل قطع یا رفع خطر نشده و تصویر منتشر شده مربوط به پیش از اجرای طرح احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) است.

وی افزود: تصویر منتشر شده لااقل مربوط به دو یا سه سال قبل بوده و در روزهای اخیر هیچ درخت پوسیده و بیماری به هیچ علتی قطع  یا رفع خطر نشده است.

به گفته مجدآبادی نقطه مذکور در اجرای طرح احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) در اسفند سال گذشته درختکاری شده و با مراجعه به محل می‌توان به وضوح مشاهد کرد که در محل مذکور در حال حاضر چند اصله  درخت چنار سبز وجود دارد و واین ادعا که تصویر کنده درخت قطع شده مربوط به روزها و یا حتی ماه‌های اخیر است،منطقی نیست.

مجد آبادی  خاطرنشان کرد: در اجرای طرح احیای درختان چنار خیایان ولیعصر در مقطع زمانی اسفند ۹۷ تا فروردین ۹۸ حدود ۴۵۰ اصله نهال چنار در بخش میانی خیابان ولیعصر (عج) حد فاصل خیابان انقلاب تا بزرگراه  شهید همت توسط سازمان پارک‌ها و شهرداری منطقه ۶ به روش روت بال منتقل و کاشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درختان خیابان ولیعصر عج شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران و با اشاره به رنگ زدن جداول خیابان‌ها گفت: در اکثر کشور‌های دنیا به جز برخی کشور‌های عربی همسایه، از رنگ خود بتن برای جداول استفاده و این رنگ به عنوان رنگی سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما سالیانه صد‌ها میلیارد تومان برای رنگ آمیزی جداول کنار خیابان‌ها و معابر هزینه می‌شود. 

وی ادامه داد: تقاضای بنده از شهرداری و معاونت خدمات شهری این است که رنگ زدن جداول را از دستور خارج کنند و اگر قرار است رنگ آمیزی هم صورت گیرد، باید از رنگ‌های ترافیکی که دارای معنا، پیام و استاندارد هستند استفاده شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رفیوژ‌های وسط خیابان‌ها بیان کرد: با وجود تذکر‌های قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژ‌های جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند علاوه بر آن در در خیابان کریم خان می‌بینیم که در نرده‌های کناری گلدان‌هایی نصب می‌شوند نه تنها زیبایی خاصی به شهر نمی‌دهند بلکه بسیار هم نا ایمن هستند و برای آب دادن به این گلدان‌ها حوادث متعددی ایجاد می‌شود.

تشکری هاشمی افزود: تقاضای بنده این است از کار‌هایی که چندان زیبایی برای شهر ندارند، اما هزینه بسیاری به بار می‌آورند جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تصاویر منتشر شده در رسانه ها از وضعیت خیابان ها در شهر مکلا در جنوب یمن در پی وقوع سیل
  • جزییات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد
  • زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان
  • ۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند