Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@05:15:06 GMT

جان باختن ۱۳ نفر از حجاج در حج۹۸

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۳۰۷

جان باختن ۱۳ نفر از حجاج در حج۹۸

به گزارش مهر، محمودرضا فقیهی با اشاره به اینکه زائرین بیمار از فرودگاه جده به ایران منتقل شدند، افزود: این زائرین با نظر کمیسیون اعزام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و با هماهنگی ستاد حج و زیارت مکه مکرمه برنامه ریزی انتقال این بیماران روز جمعه ۲۵ مرداد تعیین شد.  

وی افزود: این زائرین به دلایل بیماریهای مختلف و ناتوانی جسمانی با نظر کمیسیون اعزام به همراه ۶ پزشک و پرستار از فرودگاه جده با هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقیهی اظهار کرد: هر چند تعداد مراجعات حجاج به مراکز درمانی بعد از ایام تشریق تاحدودی افزایش یافته است اما مراجعین عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات و ... خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.  

معاون عملیات حج تمتع مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: کادر پزشکی اعزامی به سرزمین وحی تا پایان عملیات حج آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائرین است.  

فقیهی گفت: از آغاز عملیات حج تاکنون، ۱۳ زائر در مدینه منوره و مکه مکرمه جان باختند، که بیشترشان مشکلات بیماری‌های قلبی و ریوی داشته اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین گروه از زائرین کرمانشاه به عمره مفرده، پس از ۹ سال وقفه

سعید کریمی خو با اشاره به از سرگیری اعزام زائرین عمره مفرده، گفت : خوشبختانه صبح امروز (سوم اردیبهشت) پس از ۹ سال وقفه، اولین گروه از زائرین ایرانی عازم عمره مفرده شدند که یک کاروان آن از استان کرمانشاه بود. 

وی افزود: برای اعزام‌های عمره مفرده در ماه شوال از استان کرمانشاه دو کاروان - یک کاروان ۸۵ نفره شیعه و یک کاروان ۸۵ نفره اهل سنت - در نظر گرفته شده که کاروان شیعه صبح امروز (دوشنبه) از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران عازم سرزمین وحی شدند و زمان اعزام کاروان اهل سنت نیز یازدهم اردیبهشت خواهد بود. 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه مدت سفر حج عمره را ۱۰ روز اعلام کرد و گفت: اعزام‌های عمره مفرده تا پایان ماه شوال ادامه خواهد داشت و پس از آن اعزام‌های حج تمتع آغاز می‌شود. 

وی تاکید کرد: اواخر سال گذشته حدود ۵۳۶ زائر - در قالب پنج کاروان - از کرمانشاه برای عمره مفرده ثبت نام کردند که متاسفانه به دلیل طولانی شدن زمان صدور مجوزها، اعزام‌ها لغو شد و اوایل سال جدید با صدور مجوز از سوی عربستان، برای ماه شوال ظرفیت دو کاروان به استان داده شد که ما نیز اولویت اعزام را به زائرینی دادیم که زودتر از سایرین وجه اعزام را واریز کرده بودند. 

کریمی خو خاطرنشان کرد: در صورتی که پس از ماه محرم و صفر اعزام‌های عمره مفرده از سر گرفته شود، اولویت‌های بعدی برای اعزام‌ها را از میان زائرینی خواهیم داشت که اواخر سال گذشته ثبت نام کرده‌اند. 

اولین گروه زائرین عمره مفرده از کشورمان دو کاروان از استان‌های کرمانشاه و کردستان بودند که پس از نماز صبح امروز (دوشنبه) از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد شهر جده عربستان پرواز کردند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • اعزام اولین گروه از زائرین کرمانشاه به عمره مفرده، پس از ۹ سال وقفه