Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای شرکت رسانه ای «مک کلاچی» آمریکا در این زمینه گزارش داد: حدود 12 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از جمله اعضای ارشد یهودی این مجلس، در حال مذاکره بر سر رای «عدم اطمینان و اعتماد عمیق» به «رون درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و آغاز تحقیقات بازرس کل درباره «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل هفته جاری، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه اظهارات ضد اسراییلی «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا، آنها را از سفر به سرزمین های اشغالی منع کرد.

تصمیم نتانیاهو  تنها اندکی پس از توئیت «دونالد ترامپ» انجام گرفت که در آن نوشته بود اجازه به این دو نماینده برای ورود به سرزمین های اشغالی «یک ضعف بزرگ را نشان می دهد».

این اقدام انتقادهای گسترده دموکرات های کنگره را برانگیخت.

این دو نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از منتقدان صریح رژیم صهیونیستی هستند و از بایکوت آن حمایت می کنند.

رژیم صهیونیستی پس از اعلام ممنوعیت سفر رشیده طلیب، اعلام کرد به شرطی وی می تواند این سفر را انجام دهد که حرفی از بایکوت رژیم صهیونیستی نزند.

طلیب به این لغو ممنوعیت مشروط واکنش نشان داد و گفت که تحت شروط سرکوبگرایانه به این سفر تن در نمی دهد.

ترامپ خودداری رشیده طلیب از دیدار از سرزمین های اشغالی برای ملاقات با مادربزرگش را زیر سئوال برده و در توئیتی نوشت: رشیده طلیب از مقامات اسراییلی خواسته بود به او اجازه دهند که با مادربزرگش ملاقات کند. این اجازه بسرعت داده شد و طلیب با لحن توهین آمیزی آن را رد کرد. تنها برنده این اتفاقات مادربزرگ طلیب است که اکنون دیگر مجبور نیست او را ملاقات کند!

نتانیاهو مدعی است که برنامه سفر ایلهان عمر و رشیده طلیب نشان می داد که تنها هدف آنها تحکیم و تقویت بایکوت و انکار مشروعیت اسراییل است.

بر اساس گزارش تارنمای مک کلاچی، بسیاری از دموکرات ها از سال 2015 به اهداف رون درمر سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا مظنون هستند.

این معتمد ارشد نتانیاهو در این سال مسئول هماهنگی سخنرانی جنجال برانگیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره بود که مذاکرات هسته ای دولت «باراک  اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا با ایران را هدف قرار می داد.

نتانیاهو در اقدامی بی سابقه ماه گذشته خواستار تمدید دوره خدمت درمر برای سومین بار متوالی به دلیل ارتباط نزدیک او با دفتر نخست وزیری و دولت آمریکا شد.

دموکرات ها همچنین اقدام علیه سفیر ترامپ در سرزمین های اشغالی را بررسی می کنند که بیانیه ای عمومی را در دفاع از تصمیم نتانیاهو برای ممنوعیت سفر دو نماینده کنگره به بهانه قانون ضد بایکوت، سرمایه گذاری و تحریم اسراییل صادر کرد.

1071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس با وزرای خارجه انگلیس و آلمان گفتگو کرد و در واکنش به پاسخ قاطع کشورمان در عملیات «وعده صادق» گفت: «تمام جهان باید قاطعانه و سرسختانه علیه تهدید ایران که به دنبال تضعیف ثبات منطقه است، همکاری کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس و آنالنا بائربوک، همتای آلمانی وی از اولین دیپلمات‌هایی هستند که پس از حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.

بائربوک از اتحادیه اروپا خواسته است که تحریم‌های جدیدی را علیه فناوری پهپادی ایران اعمال کند. او روز گذشته گفته بود سفرش به سرزمین‌های اشغالی برای اعلام همبستگی آلمان با این رژیم است.

ادعا‌های رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص کشورمان و تنش‌افزایی در منطقه در حالی بیان می‌شود که این رژیم طی ۶ ماه گذشته تمامی نواحی نوار غزه را بمباران کرده و بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های آن را از بین برده است. این رژیم همچنین اول آوریل در اقدامی تجاوزکارانه به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده و جمعی از فرماندهان نظامی کشورمان را به شهادت رساند. 

حمله ایران به اسرائیل که بر اساس اصل شناخته شده «دفاع مشروع» صورت گرفته، تاکنون واکنش مقامات غربی را به همراه داشته است. پیش از این، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در هراس از تقویت توان دفاعی ایران و در حمایت از تل‌آویو اعلام کرد آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه تهران وضع خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • چرا مقامات غربی نسبت به ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی نگرانند؟
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • ۵ نکته از صحت روایت ایرانی‌ها درباره عملیات «وعد الصادق»
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • بررسی تاثیر عملیات موشکی ایران بر نقشه ترانزیتی سرزمین های اشغالی