Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-16@11:15:58 GMT

پیش بینی ظریف از نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۵۱۶

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) از آماده‌شدن تهران برای دومین دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» درپی نزدیک شدن انتخابات سال ۲۰۲۰ خبر داد.

ظریف در مصاحبه با «جان میکلتویت» سردبیر وبگاه «بلومبرگ» با اشاره به نتایج مذاکراتی که دو کشور مکزیک و کره‌شمالی با دولت ترامپ داشتند، گفت: «شانس بیش از ۵۰ درصدی وجود دارد که او (ترامپ) در رأس امور (ریاست‌جمهوری آمریکا) باقی بماند، به همین دلیل ما باید برای شش سال آینده با او مقابله کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری تهدیدهای اخیر ترامپ برای اعمال جریمه‌های تجاری بیشتر بر عبور و مرور ثبت‌نشده از مرز آمریکا-مکزیک، توضیح داد: «بعد از اینکه [معاهده] نفتا را مجددا به مذاکره گذاشت، خواسته‌های جدید را متعاقب آن مطرح و تلاش کرد مکزیکی‌ها را به دادن امتیازهای بیشتر مجبور کند. پس به نظر می‌رسد که او همواره اعتقاد دارد دارایی‌های خودش غیرقابل مذاکره و دارایی‌های دیگران قابل مذاکره هستند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به احتمال افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم، با تاکید بر قانونی بودن گام‌های کاهش تعهدات برجامی، تصریح کرد: «ما به این گام‌ها ادامه می‌دهیم، این گام‌ها قانونی و در تطابق با توافق [هسته‌ای] هستند. آمریکا با خروج از توافق، خودزنی کرد».

ظریف با بیان اینکه ایران هیچ برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات اتمی ندارد، گفت که ایران بیش از میزانی که «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی با ترامپ مذاکره کرد، وارد تعامل با آمریکا شده اما فقط ضرر کرد.

وی با مقایسه توافق هسته‌ای ایران با توافقی که کیم و ترامپ در سنگاپور امضا کردند، ادامه داد: «ما یک سند دو صفحه‌ای به‌دست نیاوردیم، بلکه روی یک توافق ۱۵۰ صفحه‌ای کار کردیم. ما (برعکس کره‌شمالی) تمایلی به برگزاری نشست بلندمرتبه نمایشی با ترامپ نداریم و منتظریم تا ببینیم آمریکایی‌ها چه چیزی را برای آغاز مجدد مذاکرات آماده می‌کنند».

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره جواب ایران به دعوت احتمالی آمریکا از سران این کشور برای برگزاری نشست، گفت: «مقام معظم رهبری که از کشور خارج نمی‌شود. [درباره من نیز]، مسئله فرصتی برای گرفتن عکس یادگاری نیست، بلکه مسئله پیشرفت [در حل اختلافات] است».

ظریف تلاش برای حصول توافق جدید با آمریکا بر سر مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای را «گزیده‌شدن دوباره از یک سوراخ» توصیف کرده و قاطعانه شرط مقامات کاخ سفید از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم مشمول‌شدن برنامه موشکی ایران در هر توافق جدیدی را رد کرد.

وی در همچنین افزود: «ما میز مذاکره را ترک نکردیم. این ایالات متحده بود که ناگهان تصمیم گرفت میز مذاکره را ترک کند. [البته] آنها می‌توانند برگردند».

این اظهارات ظریف پس از آن است که رسانه‌های غربی تلاش کرده بودند از اظهارات وی در مصاحبه با «بی.بی.سی» سوءاستفاده کنند و نوشتند که وزیر خارجه ایران برای اولین بار بحث مذاکره موشکی را مطرح کرد. این در حالی است که ظریف گفته بود دلیلی برای مذاکره مجدد وجود ندارد و ایران بالاخره نفت خود را می‌فروشد اما شرافت را هرگز.

منبع: فارس

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار انتخابات اخبار انتخابات آمریکا پیشگویی آینده رئیس جمهور آمریکا ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای یحیی گل محمدی و تراکتور پایان یافت

علی‌رغم مذاکره تراکتور با یحیی گل‌محمدی برای حضور روی نیمکت این تیم، این اتفاق شکل نخواهد گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی که بعد از پایان نیم فصل و در شرایطی که تیمش فصل گذشته را با دستیابی به سه گانه پایان داده بود و در این فصل نیز با اختلاف یک امتیازی با صدرنشین در جمع مدعیان قهرمانی قرار داشت، از کار کناره‌گیری کرده بود، اکنون با بن بست برای دومین پیشنهاد خود طی همین مدت مواجه شد.

تراکتور که بعد از شکست سنگین و دور از انتظار مقابل ذوب آهن با پاکو خمس برای جدایی به توافق دست یافته، برای جانشینی این سرمربی اسپانیایی که جایگاه سوم جدول را در اختیار داشت، به دنبال انتقال یحیی گل‌محمدی بود.

یحیی گل‌محمدی که سابقه کوتاه مدتی روی نیمکت تراکتور در کارنامه داشت، با این باشگاه برای قبول سرمربیگری‌اش بار دیگر به مذاکره نشست اما در نهایت طرفین با توجه به موانع شکل گرفته، به توافق نهایی در این رابطه دست نیافتند.

با این شرایط سرمربی سابق پرسپولیس همچنان دور از نیمکت سرمربیگری بعد از جدایی از جمع سرخپوشان کار را دنبال خواهد کرد و باید دید آینده او چه خواهد شد و چه زمانی دوباره به لیگ برتر بازخواهد گشت یا اینکه تصمیم به حضور در فوتبال خارج از ایران خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ماجرای یحیی گل محمدی و تراکتور پایان یافت
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره