Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبرد رئال مادرید و بارسلونا برای برگرداندن نیمار به اسپانیا متفاوت از هر خرید دیگری است؛ به خاطر پرستیژ باشگاه، هر دو غول اسپانیایی نمی‌خواهند این بازی را ببازند، اما از نظر حساب‌های مالی، هیچکدام از این دو تیم قادر به خریدش نیستند.

داستان نیمار تبدیل به بازی مرگ و زندگی برای دو تیم برتر اسپانیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیمی که پس از سال‌ها هزینه بالاتر از حد نیاز، بالاترین دستمزد را در فوتبال اروپا می‌دهند و درگیر نوسازی ورزشگاهی هستند که تا سال‌ها سود خواهد داد. فشاری که هر کدام از تیم‌ها از جانب دیگری احساس می‌کند باعث شده است که بر سر فوتبالیست ۱۹۸ میلیون پوندی پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷ که هنوز بزرگترین انتقال تاریخ است، دعوایی صورت بگیرد. آن هم توسط دو باشگاهی که پول نقد بسیار کمی در اختیار دارند.

حساب‌های مالی نیمه اول سال بارسلونا، با تاخیر، همچنان به ما اطلاعاتی می‌دهد که خوب به نظر نمی‌آید. سربرگ اصلی حساب‌های سالیانه بارسلونا نشان می‌دهد که بارسلونا تنها ۴.۵ میلیون یورو سود داشته است. با وجود اینکه در هفته‌های آخر ژوئن، ۷۵ میلیون یورو بازیکن فروخته است. اکتبر گذشته آن‌ها مجموع دستمزد سالیانه خود را منتشر کردند که با استهلاک محاسبه شده، به عدد ۶۳۳ میلیون یورو در سالی مالی رسیده است که ژوئن تمام شد. چیزی که نشان از سوددهی کم فوتبال نسبت به باقی ورزش‌های کم درآمد دارد. این ساختار دستمزد بارسلونا حالا باید نیمار را هم در خود جا دهد که این مسئله یکی از دلایل بی میلی بارسلونا در پیشنهاد مالی به پاری سن ژرمن است.

با خرید آنتوان گریزمان و فرنکی دی یونگ، عدد دستمزد‌های سالیانه بارسلونا باز هم بالاتر خواهد رفت. با وجود تمام صحبت‌ها در مورد رقم سنگین انتقال نیمار به پاری سن ژرمن، اگر حساب مالی ۲۰۱۷/۲۰۱۸ که اکتبر گذشته منتشر شد را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اگر بارسلونا ۲۲۲ میلیون یورو از نیمار به دست نمی‌آورد، قطعا ضرردهی داشت. آمار بارسلونا نشان می‌دهد که آن‌ها برای پرداخت دستمزد‌ها حتی از بانک وام گرفته‌اند. ۱۴۰ میلیون یورو، یکی از وام‌هایی بود که بارسلونا در فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸ از یک موسسه مالی در نیویورک دریافت کرده است.

به شکل عجیبی، بارسلونا مدعی اول خرید نیمار است که ۲۰۱۳ از سانتوس به همین باشگاه آمد. انتقالی که به استعفای ساندرو راسل انجامید که متهم به استفاده غیر قانونی از پول برای خرید نیمار شده بود. ساندرو راسل با یک اتهام دیگر هم روبرو شد که به زندان افتاد و جوزپ ماریا بارتومئو جانشینش شد و به نظر می‌رسد این مدیر هم به اندازه راسل برای خرید نیمار اشتیاق دارد. بر خلاف رئال مادرید، بارسلونا بازیکنی به اسم فیلیپه کوتینیو دارد که می‌تواند در این دوئل از آن بازی بگیرد. یکی از دو بازیکنی که می‌تواند در مبادله بازیکن بین بارسلونا و پاری سن ژرمن برای رفتن نیمار به بارسلونا مورد استفاده قرار بگیرد. دو روز پیش، صحبت‌هایی در مورد ملاقات مدیران بارسلونا و پاری سن ژرمن در پاریس منتشر شد.

در مورد رئال مادرید، آن‌ها قادر به فراهم کردن این رقم نیستند و حتی به آن نزدیک هم نشده‌اند. هیچ باشگاهی برای خرید گرت بیل، هامس رودریگز و ماریانو دیاز حاضر به پرداخت رقم بالایی نیست. در آخرین گزارش مالی منتشر شده در رئال مادرید خبری از رقم دقیق پرداختی‌ها نیست و کل دستمزد سالیانه باشگاه به تیم فوتبال و بسکتبالش با حساب کردن استهلاک ۵۳۰ میلیون یورو است. این تابستان انتظار می‌رفت پل پوگبا، گزینه مورد علاقه زین الدین زیدان، جذب شود، اما هنوز اتفاق رخ نداده و بازیکنان ورودی هنوز آن‌قدر خوب نبودند که به جز ادن هازارد در ترکیب ثابت قرار بگیرند. هزینه خرید هازارد ۱۳۰ میلیون پوند است که در طول مدت قرارداد وی تقسیم می‌شود که رئال به راحتی می‌تواند آن را پرداخت کند.

با اینکه فروش متئو کواچیچ، مارکوس یورنته و تئو هرناندز برای باشگاه پول‌آوری داشته است، اما برای خرید هازارد، یوویچ، مندی و میلیتیائو پول بیشتری هم هزینه شده است. با وجود شکایتِ پوگبا، به نظر می‌رسید یونایتد به هیچ عنوان گرفتنِ بازیکن دیگری در ازای فروش پوگبا را قبول نداشت. تلاش برای یافتن خریدار برای هامس به شکست منجر شده و او بعد از ۲ فصل حضور قرضی در بایرن مونیخ به مادرید بازگشته است. تنها خریدار جدی فعلا ناپولی است که او را قرضی می‌خواهد. تغییرات تابستانی رئال مادرید با خرید ۳ بازیکنی که زیدان به نظر می‌رسد زیاد علاقه‌ای به ثابت قرار دادن آن‌ها ندارد، برای رئال مادرید به پایان می‌رسد. زیدانی که همچنان به بازیکنان قدیمی خود بیشتر از بقیه اعتماد دارد. بازیکنانی نظیر لوکا مودریچ که هیچ علاقه‌ای به حضور در داستان نیمار ندارد. وقتی حقوق بیل و هامس را در رئال مادرید می‌بینیم، به نظر می‌رسد که به جز چند باشگاه، بقیه توان پرداخت آن را ندارند.

پاریسی‌ها هم، تلاش دو ساله‌ای کردند برای ساخت وجهه‌ای که با آمدن نیمار و خرید گران آن‌ها شروع شد. تلاشی که حالا به بنر‌های توهین آمیز هواداران پاریس در مورد نیمار ختم شده است. سال ۲۰۱۷، نیمار انتقالی که میخواست را به دست آورد گرچه مشخص نیست هزینه کامل آن چقدر بوده است. حالا چه باشگاه فروشنده، چه خریدار و چه تیمی که شرایط را بررسی می‌کند، برای این انتقال با دشواری‌های زیادی روبرو هستند. هیچ شکی نیست که نیمار خودش را لایق تمام این هزینه‌ها و دردسر‌ها می‌داند، اما خیلی‌ها در مورد این قضیه با شک روبرو هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بارسلونا نیمار رئال مادرید تابناک ورزشی عید غدیر پوری حسینی آیت الله یزدی نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه لیگ نوزدهم تنگه جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل کریستنسن به رئال مادرید روی خروج اشتباه لونین (رئال مادرید 0-1 بارسلونا)

کریستنسن گل اول بارسلونا را به ثمر رساند.

دانلود (1.1MB)

دیگر خبرها