Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:14:26 GMT

فارس پائین‌ترین نرخ بیکاری را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۵۴۳

فارس پائین‌ترین نرخ بیکاری را دارد

معاون آمار سازمان برنامه و بودجه استان فارس اعلام کرد که بر اساس آمارها، نرخ رشد جمعیت در فارس سال 95 حدود 1.08 درصد و بعد خانوار حدود 3.3 بوده که نشان دهنده کاهش بعد خانوار نسبت به سال 90 است.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید سنگی یکشنبه 27 مرداد در یک نشست خبری گفت: بر مبنای آمار سال 95 جمعیت استان فارس بیش از 4 میلیون و 851 هزار نفر بوده که 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد کل جمعیت کشور را شامل می‌شود.

سنگی با اشاره به افزایش امید به زندگی در استان فارس گفت: میانگین نرخ امید به زندگی در فارس براساس آمارهای سال 95 حدود 74 سال است.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان فارس با اشاره به آمارهای یک دهه گذشته، اعلام کرد که از سال 84 تا 97 شاهد کاهش نرخ بیکاری در فارس بوده‌ایم و این عدد برای سال 95 حدود 11.4 درصد، سال 96 حدود 10.6 درصد و سال 97 حدود 8.9 درصد بوده است.

به گفته سنگی، نرخ بیکاری در بهار امسال نیز برای فارس نشان از تداوم روند کاهشی بوده است به طوری که استان فارس بعد از همدان، دومین استان کشور با کمترین نرخ بیکاری است.

این مقام مسئول در عین حال گفت: نرخ تورم از ابتدای امسال و به تناسب کشور روند افزایشی به خود گرفته و از عدد 24.4 درصد در پایان سال 97 به 36.6 درصد در پایان تیرماه 98 رسیده است؛ اگرچه مقایسه نرخ تورم تیرماه امسال و تیرماه سال گذشته، از پائین آمدن آن حکایت دارد!

سنگی با تصریح اینکه منظور از نرخ بیکاری، کیفیت شغل و تامین معیشت نیست، گفت: براساس استانداردهای جهانی اگر کسی در هر هفته یک ساعت کار کند، شاغل محسوب می‌شود؛ لذا این اشتغال به معنی کیفیت شغلی بالا یا درآمد کافی برای تامین معیشت نیست.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان فارس همچنین گفت: ضریب جینی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در بهره وری، طی سال های 93 تا 95 رشد خوبی را در فارس داشته و از از 0.36 درصد به 0.32 درصد رسیده است.

سنگی در خصوص نسبت درآمد به هزینه خانوار در شهر و روستا نیز گفت: آمارها نشان میدهد که در سال 96 میزان درآمد در شهرها بالغ بر 33 میلیون ریال و هزینه 30 میلیون ریال، و میزان درآمد در روستا 20 میلیون ریال و هزینه حدود 18 میلیون ریال بوده است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد که مرکز آمار به دنبال گذر از سرشماری و نمونه گیری بوده و تلاش می‌کند به سمت فعالیت آمایشی و ثبت مبنا حرکت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی

وزیر کار و رفاه اجتماعی استقبال از کالابرگ الکترونیکی را خصوصاً در دهک‌های پایین بالای ۹۰ درصد توصیف کرد که پیش بینی می‌شود در مرحله سوم این طرح به حدود ۹۵ درصد برسد.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، خصوصاً دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

مرتضوی یادآور شد: موانع و مشکلات این طرح رفع شده و مردم استقبال مناسبی داشتند و کسبه هم تلاش کردند در کمترین زمان، نیاز‌های عمومی را پاسخ دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی
  • استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی