Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:41:10 GMT

نشر دانشگاهی فناورانه و نوآورانه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۶۴۰

نشر دانشگاهی فناورانه و نوآورانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولین شتابدهنده تخصصی تولید و نشر محتوای دانشگاهی شکل می‌گیرد. این مرکز که به بهره برداری می رسد، بیش از ۱۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در قالب فضای کار اشتراکی (coworking space) اداره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توسعه روزافزون فضاهای کار اشتراکی و جایگاهشان در توسعه زیست‌بوم نوآوری موجب شده است که این فضاها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. فضای کار اشتراکی در ایران به سرعت در حال فراگیر شدن است و با امکانات و ساختاری که دارد، فضایی مطلوب و اقتصادی برای استارت اپ ها، شتابدهنده ها و شرکت‌های کوچک و متوسط برای خلق و توسعه فناوری های جدید و تجاری سازی آن‌ها در اختیار می گذارد. 

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری عملیات بازسازی و تجهیز این مرکز تا ۶ ماه آینده و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد و عملیات بهره برداری از آن از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به بازسازی و تجهیز این مرکز می‌پردازد و سازمان فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های فنی و سخت‌افزاری را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 4695677 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کنکور 98 سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی منصور غلامی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه پیام نور حسین توکلی آموزش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فضای کار اشتراکی برای کسانی است که ایده جدید یا مهارت مناسبی دارند و می‌توانند به‌صورت فریلنسری یا دورکاری، فعالیت کنند.

به بیان دقیق‌تر، «Coworking Space»، فضا‌های بزرگی هستند که افراد می‌توانند به‌عنوان محل کار از آنجا استفاده کنند. افراد دراین مکان‌ها، میز و قسمت مخصوص به خود را دارند و از امکانات استفاده می‌کنند.

افراد در کنار یکدیگر و دیگر گروه‌های مستقر مشغول به فعالیت می‌شوند برای همین به آن‌ها فضار کار اشتراکی می‌گویند و همین نکته موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

اجاره چنین فضاهایی معمولا ماهیانه و بر اساس تعداد افراد یا میز محاسبه می‌شود. میانگین هزینه ‌ها برای هر نفر بین ۷۵ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

این میزان هزینه در مقایسه با  شرایط اجاره فضای کار سنتی، به‌صرفه‌تر است. به همبن دلیل، اغلب افرادی که به‌صورت آزاد پروژه دریافت می‌کنند، به دنبال فعالیت در فضاهای کار اشتراکی هستند.

همیچنین مدیران و کارفرمایانی که پس از راه‌اندازی کسب وکار خود به‌دنبال همکاری با افراد فریلنسر هستند، از فضاهای کار اشتراکی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل