Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی که با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد با بیان اینکه استان مرکزی باید بر اساس سیاست دولت جهت بازسازی بافت های فرسوده و ساخت مسکن قدم بردارد، گفت: سهم استان مرکزی در ساخت واحد های نوساز تا پایان دولت دوازدهم ۱۲هزار واحد است که این تعداد قرار است در شهرهای امیرکبیر و مهاجران ساخته شود، ولی باید دید آیا شهری مانند امیرکبیر نیاز به ۶هزار واحد مسکونی جدید دارد؟

وی خاطرنشان کرد: باید ساخت منازل جدید با توجه به نیازسنجی ها صورت بگیرد و البته توزیع آن به گونه ای باشد تا به دست افراد نیازمند برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید سرانه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و ... همزمان با ساخت واحد های مسکونی احداث شود تا شاهد مشکلات بعدی در این حوزه ها نباشیم.

مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی در این جلسه با بیان اینکه عدم افزایش محدوده شهر اراک در ۲۵ سال گذشته باعث کاهش عرضه زمین و به دنبال آن گرانی مسکن شده است، تصریح کرد: قیمت اجاره و خرید مسکن در اراک بسیار بالا رفته به طوری که تقریبا بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار داریم.

در ادامه جلسه بختیاری فرماندار اراک با اشاره به کسب رتبه سوم اراک در سال ۹۷ در حوزه بازآفرینی شهری گفت: زیرساخت های شهری اراک در تمام حوزه های برق، آب، گاز و ... نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ کشور دارای وضعیت خوبی است، برای مثال در صورت تکمیل فاضلاب شهری اراک طی ماه های آینده، اولین شهری خواهیم بود که به صورت ۱۰۰درصد به شبکه فاضلاب شهری متصل هستیم.

همچنین شفیعی شهردار اراک در سخنانی گفت: احیای بافت فرسوده به معنای تغییر کاربری زمین از فضای سبز، فضای ورزشی و فرهنگی به مسکونی و سپس ساخت و ساز آن نیست چرا که این کار جز ایجاد مشکلات بیشتر برای مردم آن منطقه که سرانه خدماتی خود را از دست می دهند، نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود برای احیای بافت های فرسوده، این مناطق در اختیار سرمایه گذار قرار داده شود تا تخریب شده و سپس با در نظر گرفتن اصول مهندسی بازآفرینی شود.

در این جلسه حمیدرضا نوازنی مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز با اشاره به طرح جامع اراک و افق ۱۰ ساله آن گفت: افزایش ۱۲۵ هزار نفری جمعیت شهر اراک در این مدت باعث می شود که به ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی نیاز داشته باشیم. البته در اراک براساس بررسی‌های انجام شده در زمینه تعداد واحدهای مسکونی نسبت به جمعیت شهر، کمبودی وجود ندارد ولی در توزیع واحدهای مسکونی دچار مشکل هستیم.

وی تاکید کرد: حدود ۳۰ درصد جمعیت اراک مستاجرند و باید افزایش تعداد واحدهای مسکونی و تولید مسکن با توجه به نوع مخاطب انجام گیرد در غیر این صورت به عدم تعادل در توزیع دامن زده می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به پروژه مسکن مهر، افزود: با وجود مشکلات این پروژه، کار برای مخاطب و قشر مشخصی تعریف شد. نباید مطمئن باشیم که با ساخت و تولید مسکن در بافت حاشیه‌ای شهر مردم خانه‌های فرسوده خود را تخریب کرده و به واحدهای جدید منتقل می شوند بلکه باید در ساختار اجتماعی و اقتصادی تحول ایجاد کرد.

نوازنی اضافه کرد: در حال حاضر تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹ درصد برای بازسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است و باید دقت شود تا این وام به قشر هدف و ضعیف جامعه تعلق گیرد نه اینکه مجددا انبوه‌سازان از این امکانات ایجاد شده منتفع شوند.

در این جلسه مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در بافت فرسوده شهری باید در امتداد اقدامات نرم‌افزاری اقدامات سخت‌افزاری به انجام برسد.

احمد سجادی خاطرنشان کرد: در حوزه نرم‌افزاری دستگاه‌های مرتبط اجتماعی و نهادهای حمایتی جهت جلب مشارکت مردم تلاش دارند و در راستای این اقدامات باید الزامات سخت‌افزاری مانند نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در فاز دوم دنبال شود. اینکه اراضی خالی را پیدا کنیم و واحدهای مسکونی بسازیم در واقع کمکی به بهبود وضعیت بافت فرسوده شهرها نشده است، بلکه حجم منطقه فرسوده را افزایش داده‌ایم و عملا گره‌ای باز نشده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک، اجرای طرح‌های خلاقانه در المان شهری را موجب ایجاد و شکل‌گیری طرح‌های بدیع در سفره‌های هفت سین نوروزی برشمرد و گفت: المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن موجب شده تا طرح‌های تلفیقی سفره‌های هفت سین نوروزی و قرآنی در معابر شهری جانمایی شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در ایام پایانی سال برای حفظ پاکیزگی شهر بیشتر فعالیت می‌کند افزود: فعالیت خدمات شهری شهرداری تعطیل بردار نیست بر این اساس رسیدگی به وضعیت تنظیف و پاکسازی شهر، نظارت بر پاکیزگی و آمادگی شهر و سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری نخاله‌ها، ساماندهی معابر و آماده‌سازی شهر از جمله فعالیت‌های شهرداری در راستای طرح استقبال از بهار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک، اجرای طرح‌های خلاقانه در المان شهری را موجب ایجاد و شکل‌گیری طرح‌های بدیع در سفره‌های هفت سین نوروزی برشمرد.

قربانی تصریح کرد: به منظور گرامیداشت ماه مبارک رمضان و در راستای افزایش زیبایی بصری شهری و هم‌خوانی معابر با این ایام، توسط شهرداری این منطقه نصب المان حجمی ویژه ماه رمضان در اراک اجرایی شد.

وی افزود: المان‌های شهری علاوه بر ایجاد زیبایی، کیفیت محیط شهری را نیز ارتقا می‌دهد که در روحیه شهروندان نقش مثبت و مؤثری دارد.

رئیس شورای شهر اراک خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، برنامه‌ریزی‌ها باید به شکلی باشد که در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت خوبی انجام شود و هم در موضوعات مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قربانی ادامه داد: در این راستا المان‌هایی که قرار شده بود در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرند، تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت را با هم مورد توجه قرار داده و این یک اقدام ارزنده‌ای خواهد بود.

کد خبر 737657

دیگر خبرها

  • می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت
  • دولت و مجلس از ظرفیت‌های صنایع استان مرکزی استفاده کنند
  • مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان مرکزی
  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی