Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@03:50:15 GMT

زندگی نامه فیگو

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۸۷۴

رپورتاژ تبلیغی / فیگو در دوازده سالگی به استخدام تیم نوجوانان اسپورتینگ لیسبون درآمد. وقتی هفده سال داشت، برای تیم بزرگسالان اسپورتینگ در لیگ فوتبال پرتغال به میدان رفت. وی در نوزده سالگی توجه جهان فوتبال را به خود جلب کرد.

فعالیت‌ها

فیگو در دوازده سالگی به استخدام تیم نوجوانان اسپورتینگ لیسبون درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی هفده سال داشت، برای تیم بزرگسالان اسپورتینگ در لیگ فوتبال پرتغال به میدان رفت. وی در نوزده سالگی توجه جهان فوتبال را به خود جلب کرد.

بدین ترتیب فیگو در سال 1989 به عنوان عضوی از تیم ملی زیر 16 سال پرتغال به مقام سوم جهان در اسکاتلند رسید. دو سال بعد با تیم زیر 20 سال پرتغال قهرمان جام جهانی جوانان در کشور خودش شد.

در سال 1995 از اسپورتینگ لیسبون راهی اف.ث. بارسلونا شد. در آنجا با مربیان بزرگی چون یوهان کرایف، بابی رابسون و لوئیز فان گال تمرین کرد و به یکی از معروف‌ترین فوتبالیست‌های آن زمان تبدیل شد.

پس از جام ملت‌های 2000 اروپا در بلژیک و هلند، که  به عنوان بهترین بازیکن آن جام نیز شناخته شد، با قرادادی به مبلغ 60 میلیون یورو که درآن زمان یک رکورد محسوب می‌شد، به رئال مادرید پیوست. قراردادی که تا امروز چهارمین قرارداد سنگین تاریخ فوتبال می‌باشد. تازه ترین اخبار پرسپولیس را در آبشار 24 بخوانید.

در 18 آگوست سال 2004 در مادرید کناره‌گیری‌اش از تیم ملی پرتغال را اعلام کرد، اما در 4 ژوئن سال 2005 در جام جهانی 2006 در مقابل اسلواکی به میدان بازگشت.

در ژوئن سال 2005 از آنجایی که به وضوح در برنامه‌های وندرلی لوکزامبورگو، سرمربی رئال جایی نداشت، توسط این تیم برای انتقال به تیمی دیگر آزاد گذاشته شد و بدین ترتیب به اینتر میلان پیوست.

در 8 ژولای سال 2006 در شکست 1 بر 3 در مقابل تیم ملی آلمان در دیدار رده‌بندی جام جهانی، آخرین بازی‌اش برای تیم ملی پرتغال را انجام داد.

فیگو در پایان فصل 07/2006 قصد داشت به تیم الاتحاد جده عربستان بپیوندد تا فعالیتش را در آنجا به پایان برساند. او ابتدا یک پیش قرارداد با این تیم برای یک سال بازی امضاء کرد و قرار شد از اول ژولای سال 2007 در این تیم بازی کند. اما گویا مشکلاتی بین او و باشگاه به وجود آمد و این انتقال به انجام نرسید. به همین علت فیگو تصمیم گرفت یک فصل دیگر در اینتر میلان بماند و در آنجا یک قرارداد یک ساله به امضاء رساند.

در 4 نوامبر سال 2007 در یک دیدار در سری‌ A در مقابل یوونتوس تورین در پی خطای پاول ندود، برای چندمین بار پایش شکست. در 16 فوریه سال 2008 در بازی مقابل لیوورنو دوباره به میدان بازگشت. پس از چندین بار اختلاف‌نظر با روبرتو مانچینی، سرمربی اینتر، تصمیم گرفت در پایان فصل این تیم را ترک کند. اما وقتی هم‌وطن وی، خوزه مورینیو جانشین مانچینی شد، قراردادش را یک سال دیگر با اینتر تمدید کرد.

در 30 مه سال 2009، کمی پس از قهرمانی در لیگ فوتبال دسته اول ایتالیا، در وب‌سایت رسمی باشگاه اعلام کرد که دیگر قراردادش را با این تیم تمدید نمی‌کند و می‌خواهد در یک باشگاه کوچک پرتغال به فعالیتش خاتمه دهد.

فیگو رکورددار بازی ملی در پرتغال است و در کنار اوزه‌بیو یکی از موفق‌ترین فوتبالیست‌های این کشور می‌باشد.

فیگو با وجود خداحافظی از فوتبال ولی همچنان در صحنه فوتبال حضور دارد و به عنوان یکی از مدیران ارشد باشگاه اینتر میلان فعالیت می‌کند. تازه های اخبار پرسپولیس را در آبشار 24 ببینید.

کاندیداتوری لوئیس فیگو در انتخابات ریاست فیفا :

در ژانویه ۲۰۱۵ لوئیس فیگو در مصاحبه با شبکه CNN، رسماً نامزدی خود برای ریاست فیفا را تأیید کرد.

او سپ بلاتر را به برگزاری مناظره تلویزیونی دعوت کرد که توسط شبکه‌های بی‌بی‌سی و اسکای اسپورت منتشر شود ولی بلاتر این پیشنهاد را رد کرد. فیگو عنوان کرد که قصد داشته ایده‌هایش را به صورت رسانه‌ای به مردم منتقل کند.

او هم چنین از طرح برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فصل زمستان، استقبال کرد.و هم چنین وعده داد در صورت برنده شدن جام جهانی را با شرکت ۴۸ تیم برگزار خواهد کرد. دیوید بکهام نیز از کاندیداتوری فیگو حمایت کرد.

در ۲۱ می ۲۰۱۵ وی با انتشار بیانیه‌ای از انتخابات فیفا کناره گیری کرد. در آبشار 24 از جدیدترین اخبار پرسپولیس با خبر شوید.

زندگی شخصی لوئیس فیگو :

فیگو در سال 2001 با هلن اسودین ازدواج کرد . هلن یک مدل سوئدی است که حاصل ازدواج آنها 3 دختر می باشد.

دانیلا در سال ۱۹۹۹ ، مارتینا ۲۰۰۲ و استلا ۲۰۰۴ به دنیا آمدند .

هلن سالها به عنوان زیباترین همسر فوتبالیست جهان شناخته شده است.

سوابق:

کشور : پرتغال

متولد: 4 نوامبر 1972، لیسبون

قد: 80. 1 متر

وزن : 67 کیلوگرم

پست بازی: بازیکن وسط

شماره: 10

وضعیت تاهل: متاهل دارای یک فرزند

باشگاه: رئال مادرید

باشگاههای قبلی: اسپرتینگ لیسبون، بارسلونا

اولین بازی باشگاهی: 17 سالگی برای اسپرتینگ در فصل 91-1990

افتخارات : 2 قهرمانی لیگ اسپانیا

               جام حذفی اسپانیا

               سوپر جام اروپا

              جام در جام قهرمانان

              برنده توپ طلائی فرانس فوتبال

              بهترین بازیکن اروپا و....

 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آبشار 24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار و نزدیکی جغرافیایی به رونالدینیو!

به گزارش "ورزش سه"، اوسمار در برنامه فوتبال برتر خود را به عنوان یک سرمربی خوش صحبت و خوش مصاحبه نشان داد و در بخشی از این گفتگو در مورد محل زندگی خود (ایالت ریو گرانده) نیز صحبت کرد.

ویدئو: 330725

او در این خصوص گفت: من اهل جنوب برزیل هستم و تقریبا ۴۰۰ کیلومتر با مرز فاصله داریم.

اوسمار در پاسخ به این سوال که در محل زندگی او چه فوتبالیست مشهوری حضور داشته، عنوان کرد: رونالدینیو گائوچو.

سرمربی برزیل درباره یکی از شاگردان مشهورش نیز اینطور صحبت کرد: من آلیسون بکر را از خانه‌اش آوردم که در اینترناسیونال بازی کند. من خودش و برادرش آوردم و فوتبال‌شان با من شروع شد.

دیگر خبرها

  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • می‌خواست لیورپول را بازی بدهد، بدجور بازی خورد!‏
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • روبن آموریم کیست و چرا بازارش این‌قدر داغ شده؟
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + نامه
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • اوسمار و نزدیکی جغرافیایی به رونالدینیو!