Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا بهراد، معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: این آثار شامل«داستان‌های باغ جادویی آنتوان کرینگز» به کارگردانی آنتوان کرینگز و آرنود بورن از فرانسه، پویانمایی«بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی از ایران،«جزیره گنج» به کارگردانی حمیدرضا لوافی از ایران،«قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ایران، پویانمایی «جوانمردان» به کارگردانی علی احمدی از ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:«بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری از ایران،«اینجا خانه من است» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور از ایران،«منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی داساگر از ایران،«غر غرو وارد می شود» به کارگردانی آندرس کونوریه از مکزیک و«تورنادو» به کارگردانی سید جواد هاشمی از ایران دیگر آثار جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای اکران در البرز است.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فردا (دوشنبه) در اصفهان آغاز می‌شود و با اعلام آمادگی مدیریت پردیس سینمایی اکو مال کرج، فیلم‌های جشنواره با دو روز تأخیر در دو نوبت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۰ در یکی از سالن‌های این پردیس روی پرده می‌رود.
بهراد یادآور شد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در استان البرز به خصوص در سطوح کشوری و بین‌المللی فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان است که باید به شکل مطلوب از آن استفاده شود.
وی با بیان اینکه تلاش شده نوبت‌های رایگان تماشای فیلم‌ها برای کودکان کار و زیر پوشش بهزیستی البرز در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: به منظور ارج نهادن به ذائقه و علایق کودکان و نوجوانان هر فیلم توسط ١٥ داور رده سنی ٩ تا ١٥ سال داوری می شود و نتایج آن برای برنامه‌ریزی در سال‌های آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ با شرکت نمایندگانی از ۴۴ کشور در ۲ بخش «ملی» و «بین المللی» به دبیری علی‌رضا تابش در شهر اصفهان برگزار می‌شود.
معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌الملل، زمینه‌سازی برای توسعۀ پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، تلاش برای ارتقا کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی و صاحب‌نظران و همۀ ارکان زنجیرۀ تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی از اهداف این جشنواره است.
جشنواره در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران، جایزۀ سیفژ، جایزه هیات داوران کودک و نوجوان بین الملل، جایزه شهید بهنام محمدی، جایزه ویژه زاون قوکاسیان، جایزه هیأت داوری کودکان و نوجوانان ایران و نمایش‌های ویژه برگزار می‌شود.
در بخش جایزه شهید بهنام محمدی تندیس زرین اولین شهید نوجوان دوران دفاع مقدس به تهیه کننده یا کارگردان یک فیلم که با مضامین ایثار، دفاع مقدس، مقاومت و ارزش‌های اسلامی تولید شده باشد، اهدا خواهد شد.
در بخش جایزه ویژه زاون قوکاسیان یک گروه داوری متشکل از منتقدان، فعالان فرهنگی و هنری و سینماگران اصفهان که از سوی دفتر جشنواره در استان برگزیده خواهند شد، به بهترین فیلم در بخش سینمای ایران، این جایزه را اهدا می‌کنند.
جایزه اصلی سازمان سیفژ(سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان) نیز به تشخیص هیأت داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده بهترین فیلم بلند جشنواره اهدا خواهد شد.
همچنین هیأت داوران یک دیپلم افتخار نیز به یک فیلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا می‌کند.
در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی بهراد ارشاد معاون سینمایی جشنواره فیلم کودک قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری

آفتاب‌‌نیوز :

«سال گربه» در حالی با بازی بهرام افشاری از ۲۲ فروردین‌ماه اکران شد که بازیگر اصلی آن تمام سال گذشته با فیلم «فسیل» روی پرده سینما‌ها بود و به رکوردی قابل توحه رسید. 

افشاری این روز‌ها نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» را هم با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خودش روی صحنه دارد. او همچنین فیلم «هفتاد سی» را نیز با بازی هوتن شکیبا کارگردانی کرده و آماده نمایش دارد و پیش بینی می‌شود که تا چند ماه آینده اکران شود.

حالا، همزمان با آغاز هفته سوم اکران فیلم سینمایی «سال‌گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی پوستر جدید این فیلم نیز با طرحی از محمد روح‌الامین و تصویر بهرام افشاری منتشر شده است.

«سال گربه» پس از دو هفته اکران با ۴۰۸ هزار تماشاگر، بیش از ۲۲ میلیارد تومان فروخته است.

در «سال گربه» بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، لادن ژاوه‌وند، مرتضی تقی‌زاده، نوشین تبریزی و رضا رشیدپور و نیز علی اوجی و حمید معصومی‌نژاد (حضور افتخاری) بازی کرده‌اند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: سعید عطائیان، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: مرتضی سوری، صداگذار و میکس: علیرضا علویان، موسیقی: پیام آزادی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: آرام موسوی، طراح جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، طراح جلوه‌های میدانی: آرش آقابیک، جانشین تولید: شهرام شاهرخ، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سعید بیات، منشی صحنه: حمیرا نعمت‌اله، دستیار تهیه‌کننده: امیرعلی خانی، عکاس: اردلان معروفی، طراح لوگو و پوستر: محمد روح‌الامین، پخش: خانه فیلم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی