Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:12:38 GMT

۷ میلیون شاغل تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۰۹۱

۷ میلیون شاغل تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل گرجی پور گفت: در بیمه‌های اجتماعی هر برنامه اصلاحی باید توام با واکاوی طرح از نظر مالی، اجتماعی و اقتصادی باشد. از نظر مالی تعادل منابع و مصارف بایستی مورد توجه قرار گیرد و از نظر اجتماعی پوشش خدمات به جامعه هدف و کفایت خدمات قابل ارائه مهمترین مسائلی هستند که از ابتدای شروع هر برنامه‌ای بایستی برای آن برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرجی‌پور ادامه داد: از نظر اقتصادی نیز عدالت در برخورداری از خدمات و توجه به انگیزه‌های اقتصادی افراد در دسترسی به خدمات از مولفه‌های اصلی قابل توجه محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از ۲۴ میلیون شاغل در کشور ما ۴۵ درصد غیر مزد و حقوق بگیر و دارای مشاغل غیر رسمی هستند، گفت: در اقشار مزد و حقوق بگیر با مقداری فرار بیمه‌ای مواجه هستیم اما ۹۰ درصد آنها تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارند اما مشکل اصلی در بخش غیررسمی است و حدود ۷ میلیون نفر از شاغلین کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند.

گرجی‌پور اظهار داشت: این وضعیت باعث شده است که فشار اجتماعی برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بویژه با استفاده از یارانه افزایش یابد و به صندوق‌های بیمه‌گر فشار وارد شود.

وی ادامه داد: باید ساختاری برای بیمه اقشار ضعیف جامعه ایجاد شود تا مردم بتوانند خدمات مناسب دریافت کنند و کمک دولت به صورت عادلانه به همه این اقشار ارائه شود.

کد خبر 4695747 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه عید سعید قربان سازمان حج و زیارت نیروی انتظامی پیروز حناچی پلیس راهور اربعین حسینی سیدابراهیم رئیسی سید جواد حسینی سازمان هواشناسی سازمان تامین اجتماعی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان، توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف با اولویت گروه‌های فاقد بیمه، با هدف استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی افراد جامعه مأموریت اصلی این مجموعه تلقی می‌گردد، گفت: در همین راستا از سال ۱۴۰۱ طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به اجرا درآمده است و از استقبال خوبی برخوردار بوده و در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، دارندگان سوابق بیمه‌ای از گذشته که در حال حاضر به هر دلیل دارای ارتباط بیمه‌ای نیستند، زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال و تمامی دانشجویان می‌توانند در قالب انعقاد قرارداد‌های اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش این سازمان قرار گیرند، می گوید: عدم نیاز به مراجعه حضوری و انتخابی بودن نرخ بیمه و سطح دستمزدی از ویژگی‌های این قرارداد‌ها می‌باشد.

روشنی ادامه داد: قرارداد‌های گروه مشاغل آزاد و زنان خانه دار در سه نرخ با امکان بهره مندی از دو درصد سهم دولت منعقد شده و مخاطبان میتوانند با انتخاب دامنه تعهدات مورد انتظار خود با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت قرارداد با امکان پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: نرخ حق بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد و مبنای پایه آن ۱/۲ برابر حداقل دستمزد سال می‌باشد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده در گروه‌های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری در سطح استان خوزستان تحت پوشش می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت