Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:14:26 GMT

معرفی نسخه‌های خطی طب‌ایرانی در کتابخانه وزیری یزد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۱۱۲

معرفی نسخه‌های خطی طب‌ایرانی در کتابخانه وزیری یزد

نسخه‌های خطی طب ایرانی با محوریت ابن سینا در سومین دوره ویژه برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی کتابخانه وزیری یزد معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سومین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی کتابخانه و موزه وزیری» به معرفی نسخه‌های خطی طب ایرانی با محوریت آثار ابن سینا و زکریای رازی اختصاص دارد.

این برنامه با رونمایی از نسخۀ نفیس و بی‌نظیر « الاتّفاق و الافتراق لصنعة التریاق» کتابت 670 قمری در روز سه‌شنبه پنجم شهریور 1398 ساعت 10 صبح با حضور پزشکان و علاقه مندان طب ایرانی و پژوهشگران نسخه های خطی در سالن اجتماعات کتابخانه وزیری برگزار می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنجینۀ خطی کتابخانه و موزه وزیری، وابسته به آستان قدس رضوی، که در کهن شهر یزد  و در جوار مسجد جامع کبیر، شاهکار هنر و معماری اسلامی ایرانی واقع است، دارای 4931 نسخه خطی از میراث مکتوب تمدن اسلامی ایرانی است.

به گزارش ایسنا، 207 نسخه از این گنجینه به موضوع  طب و پزشکی اختصاص دارد و مشتمل بر آثاری از پزشکان و طبیبان شهیر ایرانی و غیر ایرانی از جمله ابن سینا، زکریای رازی، اسماعیل جرجانی، عبدالوهاب شریف حکیم یزدی، ابن نفیس دمشقی، محمدعلی نجاتی بافقی، بقراط، پولاک و اشلیمر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نسخ خطي طب ایرانی يزد کتابخانه وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هنرمندان ایرانی در شصتمین دوسالانه هنر ونیز

به گزارش قدس آنلاین، در این سایت، هنرمندان حاضر در غرفه (پاویون) کشورمان به همراه آثارشان معرفی شده‌اند. همچنین گزارش تصویری از مناطق بازدیدشده توسط تیم ایرانی حاضر در دوسالانه ونیز هم در آن قابل مشاهده است.

گفتنی است که پس از افتتاح پاویون رسمی کشورمان در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴، اطلاعات و عکس‌های تکمیلی روی این سایت قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • (عکس) ورزشکار جنجالی مدل شد؛ سارا خادم‌الشریعه روی جلد مجله معروف
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • معرفی هنرمندان ایرانی در شصتمین دوسالانه هنر ونیز