Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، یک نظرسنجی در ژاپن از مخالفت اکثر مردم این کشور با پیوستن به ناوگروه تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز حکایت دارد.

به نوشته پایگاه خبری «کیودو»، در این نظرسنجی که به صورت تلفنی و با نمونه‌هایی از سرتاسر ژاپن انجام شده، ۵۷.۱ درصد، یعنی حدود دو سوم پاسخ‌دهندگان، گفته‌اند که با پیوستن به این «ائتلاف» مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها ۲۸.۲ درصد از شرکت‌کنندگان با چنین اقدامی موافق بوده‌اند و بقیه نیز گفته‌اند در این مورد نظری ندارند.

توکیو یکی از ۶۰ پایتختی است که به گفته آمریکا برای پیوستن به گروهی تحت رهبری واشنگتن برای گشت‌زنی دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز دعوت شده‌اند. تاکنون تنها رژیم صهیونیستی و انگلیس به صورت رسمی برای حضور در این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

مقام‌های ژاپنی هرچند گفته‌اند درخواست آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند، اما به نوشته رسانه‌های ژاپنی توکیو از بیم تشدید تنش با تهران، تمایلی ندارد واشنگتن را در این ائتلاف همراهی کند.

156 / 156 ژاپن تنگه هرمز ائتلاف دریایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ژاپن تنگه هرمز ائتلاف دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن)‌ در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن) در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

این گروه که بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند؛ بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیئت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به اینکه نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»

نامزدهای قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند؛ در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

کد خبر 747159

دیگر خبرها

  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است
  • پیوستن بازیگر اسکاری به جمع حامیان فلسطین + فیلم