Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین تکریم سید سعید آرام و معارفه  باقری بعنوان سرپرست بهزیستی مازندران با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی از هزار و ۷۰۰ میلیارد در پارسال به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد در امسال گفت: با اقدامات صورت گرفته، سهم بهزیستی از هدفمندی یارانه‌ها از ۲۴ درصد به ۳۳/۳ درصد افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در این مراسم در ابتدا با تقدیر از تلاش آرام مدیر کل سابق بهزیستی مازندران در خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی افزود: آنچه در خدمت رسانی اهمیت دارد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و تلاش صادقانه است.
قبادی دانا با اشاره به معارفه باقری بعنوان سرپرست جدید بهزیستی مازندران گفت: از تمامی همکارانم در بهزیستی مازندران سپاسگذارم که با کمترین حد دستمزد بیشترین تلاش، ایثارگری و فداکاری را برای مددجویان متقبل هستید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تجربه باقری در درمان و بازتوانی اعتیاد و همچنین در مدیریت شهری افزود: امیدوارم این تجربه موفق مازندران را به استان پیشرو در بحث مناسب سازی بدل کند.
او حضور معلولان در خانواده و فراهم نمودن زندگی مستقل و با منزلت برای آن‌ها را از مهمترین اهداف بهزیستی عنوان کرد و گفت: در حوزه شبه خانواده نیز بهزیستی به دنبال حضور فرزندان در کانون گرم خانواده است.
قبادی دانا بهزیستی را متولی اصلی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه دانست افزود: تمامی اقدامات بهزیستی با هدف ساماندهی شرایط برای نهادینه کردن بهتر زیستن در جامعه صورت می‌گیرد.
او آموزش و پرورش کودکان در مهد‌های کودک را وظیفه مهم بهزیستی در گام دوم انقلاب عنوان و گفت: شاد زیستن و آموزش زندگی اجتماعی، در پی زندگی مشارکت جویانه بودن، افزایش تاب آوری و آموزش مهارت‌های زندگی سرفصل‌های اقدامات بهزیستی در مهد‌های کودک است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز تخصصی مشاوره و روانشناسی برای بهره‌مندی آحاد جامعه در سراسر کشور مستقر شده است.
او به تجمیع تمامی خدمات در دفاتر بهزیستی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: با الگویی برگرفته از دفاتر پیشخوان دولت و با توجه به نقشه تراکم جامعه هدف، دفاتری برای سهولت بیشتر دریافت خدمات در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
او ضمن ابراز خرسندی از استقرار دولت الکترونیک در جهت سهولت در امر نظارت گفت: سیاست‌های سازمان به گونه‌ای است که ارزیابی و رصد فعالیت‌های شرکای اجتماعی بهزیستی توسط خودشان صورت گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در حال حاظر تعداد خانواده‌های خواهان فرزند از کودکان بی‌سرپرست بیشتر است افزود: سامانه ملی فرزندخواندگی برای تسهیل در پروسه فرزند خواندگی طی روز‌های آینده نهایی خواهد شد.
او گفت: سامانه دیدبان نیز برای دریافت گزارش نواقص و تخلفات در تمامی مراکز بهزیستی سراسر کشور از مهرماه آماده راه‌اندازی خواهد بود.
قبادی دانا با اشاره به تاثیر سامانه خسارت‌های سیل در افزایش خدمت رسانی، مازندران را دارای بهترین عملکرد در ورود اطلاعات این سامانه و رکورد دار سرعت در تعمیر، بازسازی و تحویل مسکن سیل زدگان عنوان کرد و افزود: دکتر آرام از منظم‌ترین و شفاف‌ترین مدیران بهزیستی بود که در مدت مدیریت خود عاشقانه فعالیت کرد.
در پایان در حکمی دکتر جمال باقری نسامی بعنوان سرپرست بهزیستی مازندران و از دکتر آرام بخاطر بیش از پنج سال خدمت صادقانه قدردانی شد.
انتهای پیام/س   آیین تکریم و معارفه سرپرست بهزیستی مازندران برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ حسین اسماعیلی ثانی افزود: سازمان بهزیستی در کنار سایر سازمان‌های حمایتی به استناد فتوای مراجع عظام تقلید و مجوز شورای زکات کشور و شهرستان، همه ساله جهت کمک به جامعه هدف اقدام به ایجاد پایگاه جمع‌آوری فطریه می‌کند.
وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی خلیل‌آباد و مؤسسات خیریه تحت نظارت این سازمان، تعداد ۱۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در سطح شهر و تعداد ۲۵ پایگاه به‌صورت مشارکتی با همکاری مراکز نیکوکاری در سطح روستا‌ها اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره کرده است.
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد تاکنون مبلغ ۸۵۸ میلیون ریال زکات فطریه و مبلغ ۲۴۲ میلیون ریال کفاره در سطح شهرستان جمع‌آوری کرده است، تصریح کرد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در حال واریز به‌حساب جامعه هدف و نیازمند در راستای معیشت، درمان و لوازم ضروری زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی‌سرپرست است.
وی با بیان اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد بالغ بر یک هزار و ۵۵۰ معلول و ۵۵۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت خود دارد، اذعان کرد: خوشبختانه هیچ معلول و زن سرپرست خانواری پشت نوبت خدمات بهزیستی در سطح شهرستان وجود ندارد.
اسماعیلی ثانی از کمک ۴۰۰ میلیون ریالی مردم خلیل‌آباد به بهزیستی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال قبل ۴۰۰ میلیون ریال میزان کمک مردم به صندوق‌های این اداره بود که کمک‌های جمع‌آوری شده در فرصتی ۴۸ ساعته در اختیار محرومان و نیازمندان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در کلیه روستا‌های شهرستان مراکز نیکوکاری به‌صورت مشترک توسط کمیته امداد فطریه آنان جمع‌آوری شد، تشریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده دراسرع‌وقت بین نیازمندان جامعه هدف این اداره شامل افراد کم‌توان ذهنی و خانواده‌های نیازمند دارای معلولیت وزنان سرپرست خانوار و دیگر افراد تحت پوشش توزیع شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه این اداره با کمک مردم شهرستان توانست در پایان ماه مبارک رمضان گام مؤثری در کمک به جامعه هدف خود بردارد، بیان کرد: مبلغ فطریه جمع‌آوری شده شهرستان نیز به‌منظور کمک به نیازمندان همین شهرستان هزینه شد.

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲