Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:15:09 GMT

۱۰۰ مهدکودک قرآنی در استان البرز فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۳۳۷

۱۰۰ مهدکودک قرآنی در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق ظهر یکشنبه در نشستی با جمعی از خبرنگاران، اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی به ظاهر حجم کارش دیده نمی شود در حالی که در دهه امامت و ولایت بیش از سه هزار برنامه فرهنگی را در سطح استان برگزار کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم، گفت: در این دهه پربرکت برنامه های مختلفی از جمله تعزیه و پرده خوانی غدیر برگزار شده و می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که پدران حدیث غدیر را برای پسران خود بخوانند، گفت: مجلس خطبه خوانی پدران برای پسران در سراسر استان برگزار می شود.

ولایی برحق در بخش دیگری به اشاره به قصه گویی برای کودکان با محوریت حدیث غدیر، گفت: در این دهه پربرکت اردوهای نیز در سطح استان برگزار می شود.

وی در ادامه به هیئت داری مخصوص کودکان اشاره کرد و گفت: در کنار حسینیه ها، مهدهای کودک برقرار است و در این مهدها آموزش های دینی و قرآنی به کودکان آموزش داده می شود.

۱۵۰۰ دانش آموز از مدارس صدرا فارغ التحصیل شده‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ مربی مدیریت حسینیه های کودک در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: تعداد مهدکودک های قرآنی استان بیش از ۱۰۰ مورد گزارش شده است.

ولایی برحق به مسابقه نقاشی غدیر مخصوص کودکان اشاره کرد و گفت: کاپ مسابقات کتابخوانی در شهرستان فردیس برگزار و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

وی در بخش دیگری به وضعیت مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو مدرسه صدرا در استان مشغول فعالیت است، به لحاظ زیرساختی امکان توسعه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی وجود ندارد، ولی با همگاهنگی آموزش و پرورش امکان توسعه تا ۱۰ مدرسه وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تعداد دانش آموزان فارغ التحصیل مدارس صدرا در استان البرز را هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در هر دوره ۲۰۰ دانش آموز پس از گذراندن مصاحبه پذیرش می شود.

تاسیس دانشگاه ادیان در استان البرز

ولایی برحق در بخش دیگری به وضعیت فرق ضاله در استان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دانشکده باقرالعلوم درصدد هستیم یک شعبه از دانشگاه ادیان را در استان البرز راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: هدف از راه اندازی دانشگاه ادیان در استان البرز مقابله با فعالیت فرق های ضاله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه اداره تبلیغات فردیس در حوزه مقابله با فرق ضاله به طور اختصاصی مشغول فعالیت است، گفت: کارگاه های ویژه ای در این خصوص تشکیل و به فعالیت مشغول هستند.

کد خبر 4695814

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی مهد کودک قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان گفت: هم راستا با سیاست‌های حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرایندهای نظارتی خود را بر فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت می‌کند.

محمدیان با اشاره به اینکه اغلب کالا، محصولات و خدمات داخلی برای عرضه و مصرف در کشور، نیازمند معرفی و تبلیغ از طریق رسانه‌ها و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور نیستند، اظهار کرد: بر اساس ماده ۳ آئین‌نامه تأسیس و نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر قوانین و مقررات، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر اساس موازین قانونی برای فعالیت در این زمینه، موظف‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.

وی افزود: ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور شده و حتی به تأمین مالی انسان رسانه‌های غیر همسو و گاه حتی معارض با منافع ملی منجر می‌شود. امری مغایر مصالح ملی است و در تمام کشورها در این رابطه حساسیت ویژه‌ای وجود دارد.

محمدیان با اشاره به برخی از چهره‌های معروف رسانه‌ای خارج نشین اظهار کرد: متأسفانه هر چند برخی از چهره‌های معروف فضای مجازی در بزنگاه‌های سیاسی و امنیتی علیه منافع ملی اقدام کرده و می‌کنند باز هم شاهدیم که برخی از شرکت‌ها و مؤسسات از طریق ارائه آگهی به این دست افراد به تأمین مالی آن‌ها و به تبع آن خروج ارز از کشور مبادرت می‌کنند که طبیعتاً اقدام ان‌ها از نگاه قانون پنهان نمانده و اقدامات مقتضی قانونی در رابطه با تخلفات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در ادامه گفت: این شرایط و رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیت‌های تبلیغاتی مؤسسات، شرکت‌ها و صاحبان کالا و خدمات داخلی رعایت نشده است که با توجه به اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت، وارد عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شده‌ایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانه‌های و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهیم کرد.

محمدیان در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز نمایند.

کد خبر 6083546

دیگر خبرها

  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • برخورد جدّی با متخلفین تبلیغات فیلم‌های سینمایی در ماهواره
  • برخورد با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی
  • تاثیر مهدکودک در آینده کودکان: سفری به دنیای شکوفایی