Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:43:27 GMT

برق ۱۰ مرکز حیاتی پایتخت قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۳۹۰

برق ۱۰ مرکز حیاتی پایتخت قطع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: این مراکز شامل بیمارستان میلاد، فرمانداری، استانداری، سامانه ترافیک مترو، تصفیه‌خانه شماره ۳ و ۴ تهرانپارس، سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیسپاچینگ توزیع تهران بزرگ، پاساژ مخابرات، سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرودگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شرکت مسئولیت تامین برق پایتخت با ۴.۵ میلیون مشترک را دارد، گفت: شبکه برق تهران شامل ۳۲ هزار کیلومتر شبکه، ۱۸ هزار دستگاه پست برق شده که توسط ۶۰۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی مدیریت می‌شود.

صبوری با تاکید بر اینکه نگهداری از این حجم از شبکه با روش‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: ما با استفاده از فناوری‌های جدید دنیا در حال توسعه شبکه برق تهران هستیم و به طور کلی پنج مرکز کنترل، مسئولیت نظارت بر شبکه برق تهران که ۱۰ درصد برق کشور را شامل می‌شود، برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هوشمندسازی شبکه یکی از رویکردهای این شرکت است، اظهار کرد: ۳۰۰۰ نقطه از این شبکه مجهز به اتوماسیون است. برای پایداری شبکه نیز شبکه فشار ضعیف هوایی با شبکه فشار قوی کابل خودنگهدار جایگزین می‌شود. تاکنون از ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف تنها ۸۰۰ کیلومتر باقی‌مانده که به شبکه فشار قوی تبدیل شود.

صبوری در ادامه با بیان اینکه ۶۳۱ مرکز حیاتی در تهران وجود دارد، گفت: این مراکز ۳۸ درصد فیدرها را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در ادامه با اشاره به پیک مصرف در استان تهران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال پیک مصرف در تهران ۵۰۰۰ مگاوات باشد، زیرا هر سال ۱۰۰ هزار مشترک جدید اضافه می‌شود، از سوی دیگر امسال دمای تهران ۱.۵ درجه نسبت به سال قبل افزایش داشت، با این حال شاهد افزایش کمتر از دو درصدی پیک تهران نسبت به سال گذشته بودیم.
 

کد خبر 4695775

منبع: مهر

کلیدواژه: حسين صبوري مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق تولید برق قطع برق قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار سهام قیمت نفت تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو کالاهای اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است

  محمد رئیسی اظهار داشت: ۴۶۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۲ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: به لطف الهی و خدمات شبانه‌روزی كاركنان زحمتكش اين شركت از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیل زده که دچار خاموشی شده بودند، تنها برق روستای گوردیم، چاکری کش و روستای گوهنزون ناپایدار است.

وی با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های پرسنل عملیاتی این شرکت جهت پایداری مجدد شبکه های برق است؛ گفت: با توجه به بازگشایی مسیر روستاهای گوردیم و چاکری کش برق این روستاها تا صبح فردا پایدار و روستای گوهنزون نیز در حال حاضر خالی از سکونت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به دنبال وقوع این شرایط جوی، ۲۸۲ تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم های پیمانکاری این شرکت  نسبت به اصلاح و احداث مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیلاب وخسارت ۹۵۰ میلیاردریالی به شبکه توزیع برق سیستان وبلوچستان
  • خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است