Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:47:32 GMT

استراماچونی رایکوف می‌شود یا کخ

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۵۰۸

استراماچونی رایکوف می‌شود یا کخ

عملکرد استراماچونی ایتالیایی در قامت سرمربی آبی پوشانی که چند فصلی است منتظر شکست طلسم قهرمانی هستند از جذابیت‌های لیگ نوزدهم خواهد بود.

استقلال ایتالیایی استراماچونی، متفاوت‌تر از همیشه پا به لیگ نوزدهم خواهد گذاشت که عملکرد او در مقایسه با شفراز جذابیت‌های لیگ امسال خواهد بود.

اگرچه اکثر مربیان خارجی استقلال، در فصل اول نتایج خوبی کسب نکرده اند اما همیشه این بحث وجود دارد که باید به آن ها زمان بیشتری داد تا با فوتبال ایران آشنا شوند، حالا حضور استراماچونی به عنوان دومین مربی ایتالیایی در فوتبال ایران، می‌تواند تجربه جدیدی برای فوتبال کشورمان باشد که قطعا از شروع تا پایان لیگ نوزدهم نگاه‌های زیادی روی عملکرد مربی سابق باشگاه اینترمیلان متمرکز خواهد بود و همه منتظر عملکردش به عنوان  سرمربی تیمی هستند که چند فصلی است دستش از جام کوتاه مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تا پیش از استراماچونی استقلال حضور هفت مربی خارجی را روی نیمکت خود تجربه کرده است که بعضی از آن ها همچون زدراکو رایکوف و آلن راجرز با عملکرد فوق‌العاده خود، توانستند نام خود را حتی در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کنند و بعضی هم مانند رونالد کخ و لئونید بیلفسکی جایی برای دفاع از عملکردشان باقی نگذاشتند و حتی یک فصل هم نتوانستند در این تیم بمانند.

در ادامه به بررسی عملکرد مربیان خارجی‌ استقلال می پردازیم.

رایکوف بزرگ، مربی تاریخ ساز آبی پوش ها

با زدراکو رایکوف داستان سرمربیان خارجی در استقلال شروع شد. سرمربی بزرگی که عده‌ای از او به عنوان بزرگترین مربی خارجی تاریخ فوتبال ایران یاد می‌کنند رایکوف از کشور یوگسلاوی بود، به مدت هفت سال هدایت این تیم را به عهده داشت و چهره‌های بسیار بزرگی همچون ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی، حسن روشن، نصراالله عبداللهی و آندرانیک اسکندریان را به فوتبال ما هدیه کرد. یک باشگاه فوتبال ایرانی در زمان مربی‌گری وی به دست آمد.

بعد از رایکوف، ولادیمیر جکیج آلمانی به مدت ۲ سال به استقلال آمد و ولادمیر جکیچ یکی از مربیانی بود که اگرچه مدت زمان زیادی را در این تیم سرمربیگری نکرد اما تغییر سبک استقلال و شیوه مدرن بازی این تیم در دوره او به وضوح دیده می شد. او نیز بازیکنان زیادی را تحویل فوتبال ما داد از رضا نعلچگر گرفته تا سعید مراغه‌چیان، براداران بیانی و اصغر حاجیلو. جکیج بعد از انقلاب از ایران رفت تا استقلال با سرمربیان وطنی دوران جدیدی را آغاز کند.

ناکامان روسی و آلمانی

استقلال بعد از انقلاب تا ۱۴ سال سرمربی خارجی نداشت تا اینکه این بار یک روس مربی استقلال شد. یوگنی سکومورخوف روس که به مرد «مرد یخی» در ایران شهرت داشت طی ۲ مقطع در دهه ۷۰ سرمربی استقلال شد که توانست استقلال را به سطح اول فوتبال ایران برگرداند؛ و بسیاری از ستاره‌های استقلال که از آن تیم به تیم‌های دیگر رفته بودند نیز به استقلال بازگشتند. سکوموروخوف بعد از این صعود استقلال را ترک کرد ولی در سال ۱۳۷۸ به استقلال برگشت و نتوانست آن‌طور که باید در این باشگاه نتیجه بگیرد؛ این مربی بعد از شکست در شهرآورد از استقلال جدا شد تا بازهم پیشکسوتان، باشگاه استقلال را اداره کنند.

پیش از اینکه سکومورخوف دوباره به ایران برگردد استقلال یک مربی روس دیگر را هم روی نیمکت خود دید، بیلفسکی بعد بازگشت استقلال از دسته سوم به سطح اول فوتبال ایران به عنوان چهارمین مربی خارجی و دومین مربی روس، این تیم را برای هشت بازی هدایت کرد؛ اما آمار ۵۰ درصد شکست در این هشت بازی باعث شد تا این مربی، خیلی سریع استقلال را ترک کند. راه مربیان خارجی و استقلال تا حرفه‌ای شدن لیگ ایران یکی نشد و در دومین دوره لیگ برتر، رونالد کخ آلمانی روی نیمکت آبی‌ها نشست که برای او تجربه موفقی نبود کخ در ۱۸ بازی‌ای که در لیگ برتر سرمربی استقلال بود توانست این تیم را به جایگاه چهارم برساند؛ او با استقلال نتایج جالبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نگرفت و در جام حذفی نیز در برابر سپاهان اصفهان مغلوب و از دور بازی ها کنار رفت و تا پایان فصل در استقلال نماند و مدیران استقلال، تصمیم به برکناری او گرفتند.

بعد از کخ، زرینچه و پورحیدری تا پایان فصل روی نیمکت استقلال نشستند و استقلال تا پایان آن فصل در لیگ برتر، فقط یک پیروزی کسب کرد تا فصل را در جایگاه نهم جدول تمام کند. بعد از نتایج کخ، مجموعه باشگاه استقلال نسبت به استخدام مربی خارجی سخت‌گیر شده بود و تا حضور وینفرد شفر روی نیمکت آبی‌ها، حدود ۱۴ سال نیمکت استقلال در اختیار پیشکسوتان و مربیان ایرانی قرار داشت. پس از قرار گرفتن استقلال در رتبه شانزدهم جدول علیرضا منصوریان با عملکرد ضعیفی که از خود به نمایش گذاشت از این تیم کنار رفت و میک مک درموت که از ایرلند شمالی بود پس از برکناری او در سال ۱۳۹۶ یک بازی روی نیمکت استقلال نشست تا آبی‌ها فرصت انتخاب مربی دیگری داشته باشند و در تب داغ استفاده از مربیان خارجی در فوتبال ایران، آبی‌ها هم تصمیم گرفتند تا از وینفرد شفر روی نیمکت خود استفاده کنند.

و اما مرد ششم آبی ها

استقلال بعد از چند فصل ناکامی با مربیان داخلی سراغ وینفرد شفر آلمانی رفت تا آلمانی‌ها با سه مرتبه مربی‌گری در این باشگاه رکورددار شوند. پیرمرد آلمانی در فصل اول حضورش در ایران همه را شگفت‌زده و در دومین شهرآوردش موفق به کسب پیروزی شد؛ او همچنین استقلال انتهای جدولی منصوریان را احیا کرد و به مقام سوم رساند و در جام حذفی هم موفق شد تا استقلال را قهرمان کند.

 شفر در لیگ قهرمانان آسیا هم توانست استقلال را از گروه مرگ بالا بیاورد و به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها برساند که می توان گفت آمدن شفر مهم ترین اتفاق سال ۹۶ این باشگاه دانست.   او سازمان دفاعی این تیم را احیا کرد و جانی دوباره به خط دفاع استقلال داد و استقلال تحت هدایت شفر در مقابل فولاد، نفت، سیاه جامگان، گسترش فولاد، پیکان و سپاهان توانست با کلین شیت های پی در پی دروازه استقلال را دست نیافتنی کند. اما شفر در فصل دوم حضورش در استقلال عملکرد گذشته را تکرار نکرد و عدم مدیریت بازیکنان باعث شد استقلال دچار کمبود بازیکن شود و بی‌نظمی های ایرانی، کابوس آلمانی منظم شد که در آخر هم حاشیه‌ها شفر را به سمت درهای خروجی هدایت کرد و در اواخر فصل اخراج شد تا در ۶۹ سالگی برای ادامه فعالیتش در قامت یک مربی، به امارات برود.

اما حالا استراماچونی با تفکرات جدید به استقلال آمده تا شاید بتواند به دوران ناکامی آبی‌ها پایان دهد. باید دید آیا استراماچونی، رایکوف آینده استقلال خواهد بود یا به سرنوشت کخ دچار می‌شود؟

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه استقلال استقلال استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر چند رای سنگین صادر کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.

از این مقدمات که بگذریم، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روزهای فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است. داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.

همچنین باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد. در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است. در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیزی شد که نتیجه آن هم یک جلسه محرومیت و ۴۰ میلیون تومان جریمه بود.

ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898846

دیگر خبرها

  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • مربی مس ۳۰ میلیون تومان جریمه شد
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!
  • تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!
  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند