Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: تکلیف مدیریت باغ‌وحش وکیل‌آباد باید مشخص شود، تا درس عبرتی باشد که با آبروی استان بازی نکنند.

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی، در دومین نشست هم‌اندیشی اعضای شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی استان که در اتاق جلسات اداره‌کل محیطزیست برگزار شد، عنوان کرد: جایگاه و منزلت استان فراتر از این است که تمام اختیارات را به چند نفر عامل در باغ‌وحش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنمی‌تابیم که هر روز تیتر شود چند ببر از بین رفتند.

 همتی با اشاره به اینکه «مشارکت خودانگیخته عمومی برای حفظ محیط‌زیست و تنوع زیستی حاصل تقویت نقش جوامع محلی و اوج‌گیری سواد زیست‌محیطی است»، گفت: همراهی مردم سبزاندیش روستای مرزی ارباب از توابع شهرستان درگز در اطلاع‌رسانی  و همراهی با گروه اعزامی محیط زیست درزنده‌گیری یک قلاده پلنگ مصدوم که گام بزرگی در روند نجات این گربه سان ارزشمند بود و بار دیگر نشان داد که مردم با ارزش‌های اکولوژیکی تنوع زیستی بیگانه نیستند. مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌رضوی تصریح کرد: به رغم تلاش‌های تیم متخصص درمانی، این پلنگ به دلیل ضعف جسمانی بسیار و آسیب‌های وارده در نزاع با گرازها و بلع زباله متاسفانه از بین رفت، ولی این موضوع ذره‌ای از اقدام شایسته روستائیان منطقه که از حملات پلنگ دچار خسارت‌های مالی شده‌بودند، کم نکرده‌است. همتی از مسعود و ابراهیم بای دوبرادر اربابی که با احساس مسئولیت پیگیر نجات این گونه بودند تجلیل کرد و افزود: حفاظت اصولی از محیط زیست رهیافتی مؤثر و برخاسته از تجارب بدست آمده در عرصه‌های زیست محیطی در سراسر دنیا است و به نظر می‌رسد که در صورت توجه به چارچوب‌ها و تمرکز بر افزایش سواد زیست‌محیطی بتوان به حرکتی پایدار در حفاظت از محیط زیست امیدوار بود. وی با بیان اینکه «برای حل  مشکل کشف‌رود آرمان‌گرا نباشیم»، گفت: وضعیت کمی و کیفی رودخانه حفاظت‌شده کشف‌رود و نقش سمن‌ها در کنترل و پایش آن به‌عنوان نخستین دستور کار مطرح شده‌است. ضرورت همراهی سمن‌های فعال محیط زیست در پیشبرد تصمیمات کارگروه‌های مربوطه برای حفظ این اکوسیستم طبیعی، تدوین مدل نجات رودخانه کشف رود درقالب سلسله کارگاه‌های هم‌اندیشی در مشهد در دستور کار است. همتی عنوان کرد: درحال تهیه یک نقشه راه برای رهایی این رودخانه از آلودگی‌های زیست‌محیطی هستیم که تا کنون دستاوردهای خوبی را هم به همراه داشته‌است، ولی انچه مسلم است، حل بحران‌هایی است که طی سالیان سال بر پیکر نحیف این منطقه وارد آمده است که صبر و پشتکار بسیار و حمایت جمعی می‌طلبد. وی خاطرنشان کرد: نگاه واقع بینانه به انبوه صدماتی که تاکنون بر بستر و حریم این رودخانه وارد آمده است و اقدام همه‌جانبه و مشارکتی در چارچوب نقشه راه تدوین شده، تنها راه نجات این منطقه است.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرگ توله ببرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رحمن دشتی صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری محیط زیست و پارک علم و فناوری اظهار کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس آمادگی دارد تا با تمام توان خود در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همکاری کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اضافه کرد: ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک، می‌توانیم راهکارهای نوین و مؤثری برای حل مسائل زیست‌محیطی استان ارائه دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و لزوم استفاده از دانش و فناوری در این زمینه، اظهار داشت: امروزه با توجه به چالش‌های متعددی که محیط زیست با آن روبرو است، استفاده از دانش و فناوری نوین در حل این مشکلات ضروری است.

عبدالرحمان مرادزاده اضافه کرد: در این راستا، انعقاد این تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند گامی مؤثر در جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی استان باشد.

در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس منعقد شد.

ایجاد بستر مناسب و به‌کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌های مشترک، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسئله محیط زیستی و راه اندازی خانه فناور محیط زیست از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 6086148

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی