Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ درحالی قریب به یک هفته از الزامی شدن طرح کارت سوخت می گذرد که آمارها حاکی از عدم استقبال مردم از این طرح ملی است. اما شاید یکی از مهمترین عوامل این عدم موفقیت، نبود انگیزه قوی در میان مردم و به ویژه مسئولین وزارت نفت است.

در این رابطه علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: روز گذشته کمیسیون انرژی جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش تشکیل داد که در آن  مسئولین وزارت نفت به ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد این مجموعه در حوزه کارت سوخت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: کمیسیون انرژی در خصوص اهمیت مسئله کارت سوخت و بعد نظارتی آن مواردی را به مسئولین وزارت نفت متذکر شد و تاکید کرد که برای بهبود روند اجرایی شدن این مهم باید تلاش بیشتری صورت پذیرد. گلمردای تاکید کرد که اصلی ترین مقصران اجرایی نشدن کامل طرح کارت سوخت، تشکیلات پالایش و پخش است که راهبرد دقیقی برای الزام مردم به استفاده از کارت سوخت اجرا نکرده است.

این عضو کمیسیون انرژی همچنین افزود: باتوجه به الزاماتی که برای بهره گیری از کارت سوخت، مجلس بر دولت تکلیف کرد، خواسته ما این بود که در نهایت بتوانیم مصرف سوخت را تا حد قابل قبولی مدیریت کنیم. پایش مصرف سوخت در حال حاضر یک ضرورت است که البته ممکن است در این مسیر ضعف و کمبودهایی نیز وجود داشته باشد که وزارت نفت باید با یک رویکرد و برنامه ریزی جدید در جهت اجرایی شدن هرچه بهتر پروزه تلاش کند.

این عضو کمیسیون انرژی همچنین درباره عدم تمایل وزارت نفت به اجرایی شدن الزام به سوخت‌گیری با کارت سوخت گفت: یکی از عوامل عدم تحقق موفقیت کامل در اجرای این پروژه اختلاف سلایق و نظرات در این باره است. اما مسئولین باید توجه داشته باشند که وقتی یک مهم بصورت قانون در می‌آید و به اجماع می رسد، تبعیت همگان را می‌طلبد.

گلمردای ضمن تاکید بر نقش اصلی دولت و وزارت نفت در روند اجرایی شدن این مصوبه گفت: در حال حاضر که اهمیت مدیریت مصرف سوخت آشکار شده، وزارت نفت باید تصمیمات و راهکارهایی را اتخاذ کند تا همه مردم ملزم به استفاده از کارت سوخت باشند نه اینکه فقط 5 درصد در این طرح ملی شرکت کنند و این ضعف قطعاً به وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش بر می گردد.

به عقیده این نماینده مجلس، قوانین و ضوابطی باید تعریف شود تا هم مردم ملزم به استفاده از کارت سوخت شوند و هم مسئولین با دقت و دلسوزی بیشتر در خصوص تامین زیرساخت سامانه هوشمند سوخت، این طرح ملی را به انجام برسانند.

وی در پایان تاکید کرد که مجلس در جایگاه نظارتی قطعاً به تمام مراحل اجرایی شدن این مصوبه ورود خواهد کرد تا هدف نهایی که همان مدیریت صحیح مصرف سوخت است حاصل شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت نفت انرژی پالایش نفت دولت قانون کارت سوخت علی گلمرادی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران سامانه هوشمند سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

بر اساس گزارش اقتصادآنلاین، هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896618

دیگر خبرها

  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت