Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالانه یک هزار و ۸۰۰ تن انواع گیاهان دارویی، ۸۲۰ کیلوگرم زعفران و یک هزار و ۵۰۰ تن گل‌محمدی در استان مرکزی تولید می‌شود. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

علی‌اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به روند رو‌ به رشد تولید گیاهان دارویی در استان مرکزی اظهار داشت: 302 هکتار از اراضی استان مرکزی تحت کشت گیاهان دارویی مثل اسطوخودوس، آلوئه‌ورا، زیره، شیرین‌بیان و غیره قرار دارد که سالانه یک هزار و 800 تن گیاه دارویی از این اراضی برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر اراضی تحت کشت گیاهان دارویی استان در شهرستان ساوه قرار دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: 280 هکتار از اراضی استان تحت کشت زعفران بوده که در سال 820 کیلوگرم زعفران از این اراضی به دست می‌آید، بیشتر اراضی تحت کشت زعفران استان در شهرستان خمین است.

زارعی بیان کرد: مساحت اراضی تحت کشت گل‌محمدی در استان مرکزی 990 هکتار بوده که سالانه یک هزار و 500 تن محصول از آن برداشت می‌شود.

وی عنوان کرد: بیشتر اراضی تحت کشت گل‌محمدی در استان در شهرستان دلیجان با مساحت 315 هکتار و تولید یک هزار و 120 تن، شهرستان خمین با 190 هکتار اراضی تحت کشت و تولید 450 تن و شهرستان محلات با 100 هکتار اراضی تحت کشت با 165 تن است.

شهرکرد| بام ایران به عنوان شهر گیاهان دارویی باید به ثبت جهانی برسداستارتاپ گیاهان دارویی و بلوط در لرستان برگزار می‌شود‌توسعه کشت گیاهان دارویی از برنامه‌های اولویت‌دار استان مرکزی است

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال 900 هکتار زمین به اراضی تحت کشت گیاهان دارویی استان اضافه می‌شود، جهاد کشاورزی از کشت این نوع گیاهان در اراضی آبی و دیم استان حمایت می‌کند.

زارعی ادامه داد: برهمین اساس سازمان جهاد کشاورزی مبلغی را  به صورت بلاعوض و به صورت یارانه نهال به افراد علاقمند برای کشت و توسعه گیاهان دارویی می‌دهد، زیرا توسعه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان بوده و توسعه سطح زیر کشت این محصولات نیز جزو سیاست‌های وزارت جهاد و کشاورزی است.

اتنهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری، ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کاشت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قزوین، محمدحسین عطایی بعدازظهر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم با حضور معاونان سازمان، مدیران و کارشناسان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: زنجیره تولید نان بایستی از نان کامل باشد و نان کامل در چرخه تولید آرد ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی نان بایستی با محوریت تولید نان از آردهای کامل در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: تولید نان کامل بایستی فرهنگ‌سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده است، خاطرنشان کرد: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود، سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود؛ بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

عطایی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول به صورت تضمینی خریداری شده است. در سال زراعی جاری ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان، گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود؛ بنابراین برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم‌خاک‌ورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۶۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴ هزار تن کود ازت به عنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است. در ضمن آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت و جهش تولید در دیمزارها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

کد خبر 745762

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان