Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد ۵۷ خانوار درپی وقوع سیلاب و رانش زمین در مهرماه سال گذشته در روستای تنیان صومعه سرا دچار خسارت‌هایی شدند که  انتقال ۲۴ خانوار انجام شده  و در مرحله واگذاری زمین بوده و اقدامات بعدی برای خانوارهای باقی مانده در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اوسط اکبری مقدم روز یکشنبه با همراهی فرماندار، مدیران کل منابع طبیعی، بنیاد مسکن، مدیریت بحران استانداری و برخی از مسئولان شهرستانی ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده ناشی از رانش زمین در روستای تنیان شهرستان صومعه‌سرا از نزدیک در جریان روند ارائه خدمت به اهالی این منطقه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در نشستی که در فرمانداری شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد به بررسی مسائل ومشکلات موجود پرداخت و بر ضرورت تسریع انتقال خانوارهای اسیب دیده به منطقه امن تاکید کرد.

اکبری مقدم ضمن تاکید به دستگاه‌های متولی از جمله بنیاد مسکن، خواهان تسریع در صدور پروانه احداث ساختمان های آسیب دیده و ارائه تسهیلات ساخت مسکن شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان دهیار و رئیس شورا را نیز موظف کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی مستندات لازم برای تامین زمین برای بقیه خانوارهای آسیب دیده را به بنیاد مسکن ارائه کنند.

سیل مهرماه سال گذشته در گیلان به زیرساخت های ۱۲ شهرستان رشت، تالش، رضوانشهر، صومعه سرا، فومن، شفت، لاهیجان، لنگرود، املش، رودسر، آستارا و ماسال  در گیلان آسیب جدی وارد کرد.

شهرستان صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد