Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا علوی تبار در گفتگویی به اختلافات میان نیروهای چپ در زمان حمله عراق به کویت پرداخته است که بخشی از آن را می‌خوانید:

گویا در زمان حمله عراق به کویت هم اختلافی بین نیروهای چپ به‌وجود می‌آید.

دیدگاه رسمی نبود. ولی به یاد دارم که برخی از دوستان عقیده داشتند اگر ما خواهان حل مساله با عراق هستیم، عراق دسترسی به دریا ندارد و دسترسی عراق محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا باید از عراق حمایت کنیم و اجازه دهیم جزیره بوبیان کویت را در اختیار داشته باشد. عقیده داشتند در نهایت صدام ضدآمریکایی است و دخالت آمریکایی‌ها مقدمه‌ای برای نقض حاکمیت ملی است و در دفاع از صدام جهت‌گیری مثبت، ولی غیررسمی داشتند. اما خود من به شدت مخالف بودم و از حذف صدام استقبال می‌کردم.

این نظر بیشتر نظر چه افرادی بود؟

بعضی از دوستان سازمان مجاهدین انقلاب از این دیدگاه دفاع می‌کردند. آقای محتشمی‌پور بیرون دفاع می‌کرد و در مرکز تحقیقات نبود. ولی در گفت‌وگوها دوستان مجاهدین انقلاب نسبت به ما نگاه مثبت‌تری به صدام داشتند. به‌طور مثال آقای بهزاد نبوی عقیده داشت صدام ضدآمریکایی است و ورود آمریکایی ها نقض سیستماتیک حاکمیت ملی است و فقط به عراق محدود نمی‌شود و از امتیازدهی به عراق دفاع می‌کرد. از طرفی معتقد بود دعوای تاریخی ایران و عراق که ناشی از فقدان یک بندر قوی در عراق است، از بین می‌رود.

در جریان حمله آمریکا به عراق این بحث مطرح می شود که ما باید از صدام دفاع کنیم و نباید همراهی کنیم.

در استدلال‌ها بحث می‌شد که از قدیم گفته شده است ضدخلق نمی‌تواند ضدامپریالیست باشد. صدام در حقیقت ضد امپریالیست نیست، چون ضد خلق است.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1290870

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق کویت ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال محمدجواد ظریف نفتکش سینمای ایران گردشگری محمد یزدی کویت دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتنام، ازبکستان و عراق صعود کردند

در چارچوب دور سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امشب دیدار گروه‌های A و B برگزار شد.

تیم ملی تایلند میزبان مسابقات که در دو بازی ابتدایی پیروز شده بود، در بازی سوم هم با نتیجه ۲ بر یک بر ویتنام هم غلبه کرد. میانمار هم با نتیجه ۳ بر یک موفق به شکست چین شد. تایلند با ۹ امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه A به یک‌چهارم نهایی راه یافت. ویتنام و میانمار نیز دور گروهی را با چهار امتیاز به پایان رساندند، اما با توجه به تساوی دو تیم در بازی رودررو و تفاضل گل بهتر ویتنام، این تیم به‌عنوان تیم دوم به جمع هشت تیم نهایی صعود کرد.

در گروه B نیز ازبکستان توانست با نتیجه ۳ بر یک از سد عربستان بگذرد تا همانند تایلند، با کسب هر ۹ امتیاز ممکن به یک‌چهارم نهایی برسد. عراق نیز استرالیا را با شکست ۶ بر ۲ بدرقه کرد تا با شش امتیاز، به‌عنوان تیم دوم جدول صعود کند. عربستان و استرالیا هم به ترتیب با سه و صفر امتیاز حذف شدند.

در دور بعد مسابقات تایلند به مصاف عراق می‌رود و ازبکستان هم مقابل ویتنام قرار می‌گیرد.

پرونده مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند فردا بسته می‌شود و تیم ملی کشورمان که صعودش به دور بعد قطعی شده به مصاف کویت می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • شگفتی‌سازی افغانستان در جام ملت‌های آسیا
  • تداوم بردهای تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا با شکست کویت
  • افغانستان شگفتی‌ساز شد/ شاگردان «مرتضایی» نزدیک به جام جهانی
  • برد تیم ملی ایران برابر کویت در نیمه اول/ افغانستان در آستانه حذف
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی
  • ویتنام، ازبکستان و عراق صعود کردند
  • رای موافق مجلس به کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع